Hoe leer je een reu uitplassen?

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Mariska+Noa

Hoe leer je een reu uitplassen?

Ongelezen bericht door Mariska+Noa »

Ik meen diverse keren op het forum te hebben gelezen dat meerdere labjes, ook reuen, kunnen uitplassen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het echt niet storend dat die poot tijdens een wandeling 20 keer omhoog gaat, maar soms zou het gewoon vreselijk handig zijn denk ik..
Hoe hebben jullie de hond dit aangeleerd?
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Helaas geen tip van mij. Maar het lijkt mij ook heerlijk als het bij 1 of 2x plassen bleef tijdens een wandeling. Dat was eigenlijk één van de prettige dingen van het pup zijn. Nog niet tegen alles aan te hoeven plassen. Wat dat betreft is dat ook bij Bram helemaal over en tilt hij nu bij ieder bosje, paaltje, molshoopje wel een pootje op roll:

Dus ben benieuwd naar de tips die komen gaan :wink:
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Mariska+Noa

Molshoopjes ja.. hahaha.. :? Bij élke hoop.. Moeten die beesten toch ook niet leuk vinden :lol:
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

ik lees mee,lijkt me geweldig :D
wel plast en poept roef op commando,maar hij plast niet uit helaas :roll:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Markeren hoort bij honden, dat zit op hun harde schijf, dat zal je er moeilijk uitkrijgen. En echt niet alleen bij reuen. Eén van mijn teefjes, Pip, kan er ook wat van. Die moet over elk plasje heen, vooral van haar roedelgenootjes. Wie het laatst plast, plast het best, niet waar :D
Toch kan ze ook op commando een hele plas doen. Zij heeft een blaasprobleem, waardoor ik haar voor het slapen gaan, nog even een keer extra laat plassen. Dat gaat heel gemakkelijk, ik doe de keukendeur open, zeg: Kom Pip, even plasje doen. Ze loopt naar buiten en doet een flinke plas. En dan meteen weer naar binnen en dan gaat de boel op slot.
Dat is natuurlijk inmiddels een ingesleten gewoonte, maar ik heb haar dat wel ooit aangeleerd. Steeds bij het plassen het commando Plasje Doen geven, en dan Goed Zo, Braaf, Dat is Plasje Doen, Braaf Hoor, tot ze de link ging leggen. En zo uitbouwen.
Dat kan je volgens mij bij iedere hond aanleren, ook een reu. Het kan inderdaad wel eens makkelijk zijn, bijvoorbeeld als je wegmoet en je wilt de hond nog snel even laten plassen.

Hanneke
Mariska+Noa

Hij kan inderdaad ook plassen op commando, maar neemt daar gewoon echt niet de tijd voor. Er komen diverse keren echt hele stralen uit... en dan maar doorlopen :?
borisboef

Ongelezen bericht door borisboef »

Ha ha, hier ook sinds twee maanden overal de poot omhoog. Bij elk paaltje molshoopje grassprietje dat hoger staat. Soms nog op zijn teefjes maar er blijft maar komen. Soms einde van de wandeling poot omhoog zonder er wat uitkomt. Voor ht idee denk ik maar. Ik loop meestal een stukje door hij houdt me altijd in de gaten en rent snel achter me aan. Zo hou ik dat eindeloos gesnuffel nog wel een beetje in bedwang. Maar ik blijf meekijken.lezen. Is vooral handig als je haast heb dat uitplassen.
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Ondertussen heeft onze kleine draak ontdekt binnenshuis aandacht te krijgen met het plassen in huis (hij kan het al 2 uurtjes ophouden, naast de nacht natuurlijk..) Voor me gevoel kijkt ie me echt aan en is dan aan het persen! Vandaag had ie de stunt om lopen door mn gehele woonkamer een plasje te doen en mij poeslief aankijken! Thja als het blaffen en piepen neit meer lukt om aandacht mee te krijgen moet je wat anders bedenken.. (Ik hoop tenmisnte dat het aandacht vragen is. :? ) Verder gaat het plassen gelukkig wel al op commando. En gaat het verder ook gewoon prima hoor, dat is begrijp ik nog het gemak van pups:p
Linnie

Ongelezen bericht door Linnie »

Mijn Guus plast nog als een teefje :(

Best makkelijk, dat wel :D
Ollie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Ollie »

Als Ollie los loopt plast hij ook meerdere keren, hij mag dan ook zo vaak plassen als hij wil van mij. Aan de riem is het anders, hij krijgt de kans (toe maar plassen) om te plassen (1 of 2 keer), verder wordt er gewoon door gelopen en dus niet geplast. Hij snuffels of plast alleen als ik daar toestemming voor geef. 's Avonds wordt er dus ook een grote plas gedaan, want anders is zijn kans verkeken :wink:
Groetjes Saskia & Ollie
Afbeelding
Een Monika orginal!!
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Wij hadden gisteren op cursus theorie/vragen avond. Arme Miep moest thuis blijven :)
Daar kwam deze vraag toevallig ook voorbij.
Er werd geadviseerd om het gedeelte van de wandeling waar je niet wil dat de poot steeds omhoog gaat, stevig door te lopen (niet rennen). Om zo de hond geen kans te geven rond te gaan snuffelen/plassen. Kom je op de plek waar je het wel ok vind dan kan je 'm z'n gang laten gaan. Als ie los gaat dmv commando 'vrij' of aan de lijn dmv 'plasje doen'.

Maar ze gingen wel uit van de wat jongere honden (pup tot 3/4 jaar). Waarbij wordt geadviseerd om steeds met het plasseh/poepen dit te benoemen zodat ze dit uiteindelijk op commando kunnen doen. (Als je dat wil.)
marleen_vb

Ongelezen bericht door marleen_vb »

Haha, Blaize plast ook nog steeds als een teef! Hij plast wel nog steeds in een keer helemaal uit. Hij begint wel af en toe te markeren maar nog altijd als hij buitenkomt gelijk naar zn vaste plekkie om te plassen!
Jamiedepemie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Jamiedepemie »

Jamie heeft het commando 'pipi' :D en weet dan dat ie in een keer moet plassen/poepen (ligt eraan waar de nood het hoogst is :) )

ook heel handig als je plas op moet vangen voor de DA.
Afbeelding
de banner is fantastisch mooi gemaakt door Monika :)
Mariska+Noa

Jamiedepemie schreef:Jamie heeft het commando 'pipi' :D .
hihi... :D :D
Joni

Ongelezen bericht door Joni »

Ik vind, opzich, het markeer-gedrag niet vervelen.
Wel het enorm slordige plassen van Sem.
Hij plast heel vaak zijn voorpoten onder of loopt al lopend te plassen.
Haast, haast, haast, geurtjes, geurtjes, geurtjes.
Hij gunt zich de tijd er niet voor lijkt het.
Terwijl ik toch rustig blijf staan als hij plast en ook flinke stukken met hem loop.
Plaats reactie