Izzy is loops

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Izzy

Izzy is loops

Ongelezen bericht door Izzy »

Hallo allemaal,

Onze Izzy is loops geworden. Afgelopen maandag kwam ik thusi en vond een druppel bloed. Ook was haar vulva erg dik. Nu gaat ze sinds vandaag meer bloeden. Had gelukkig al moltons thuis voor haar kussens.
Nu is me vraag, moet ik haar misschien iets extra eten geven?
Het lijkt mij dat dit erg veel van haar lichaam vraagt, en ze ook nog erg klein. Ze is nu bijna 10 maanden en weegt 19 kilo. Ook is ze erg moe.
Ze heeft verder alle symptonen van loopsheis. Zat alleen een beetje over haar eten in. Weten jullie hoe lang het bloeden duurd?

Alvast bedankt,

Liefs van ons
[/url]
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

je hoeft haar niets extra's te geven hoor. Maup at vaak zelfs wat minder als ze loops was. Ook het moeie herken ik wel, of moe, ze had gewoon niet echt ergens zin in.. lag maar een beetje te liggen..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Inderdaad niets aan het eten doen. Soms hebben ze wat minder trek, maar bij veel teefjes merk je niets.

Een loopsheid duurt gemiddeld zo'n 3 weken, dus ook het bloeden duurt zo lang. Bij sommige teefjes zie je, als ze op hun hoogtepunt zijn, dat ze dan even stoppen met of veel minder vloeien. Maar Danouk bloedt gewoon de drie weken, met wel verschil in heftigheid ;-)
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Izzy

Bedankt voor jullie reacties.

Ze gaat heel goed met haar loopsheid om vinden wij.
Vind bijna (nog) geen bloed waar ze slaapt wel heel erg veel.

Liefs Izzy
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Leentje is ook net voor de eerste keer loops geworden, en is inderdaad ook een beetje hangerig. Ze ligt vaak opgekruld te slapen, en vindt het heerlijk als ik een dekentje over haar heen leg, net alsof ze wat kouwelijk is nu.
Ben wel erg blij dát ze loops geworden is, de laatste maand was ze af en toe niet te houden, zo gek doen af en toe! Nu is ze misschien wat té rustig, maar goed, dat trekt wel weer bij straks.
Ineke P

Ongelezen bericht door Ineke P »

Even gebruik maken van dit topic....
Hoe doen jullie dat verder met de loopsheid? Gewoon maar laten gaan en het bloed opvegen? Sorry voor domme vragen, maar heb er totaal geen ervaring mee. Bij honden dan he!!!!
kiaora

Ongelezen bericht door kiaora »

Yep...hier thuis laat ik het gewoon gaan en staat de dweil continu paraat.
Ook loopt hier Jesse rond,die het samen met Kiaora opruimt. (alleen doet Jesse dat beter/meer dan kiaora)
Maar als er bezoek komt of ik moet weg en ze gaan mee,dan krijgt ze een broekje aan,maar verder alles open en bloot... :D
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Ineke P schreef:Even gebruik maken van dit topic....
Hoe doen jullie dat verder met de loopsheid? Gewoon maar laten gaan en het bloed opvegen? Sorry voor domme vragen, maar heb er totaal geen ervaring mee. Bij honden dan he!!!!
Goed dat je die laatste regel nog ff toevoegde :lol:
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Ineke P

Ongelezen bericht door Ineke P »

:D
Izzy

@ Leentje is 1 dag ouder dan Izzy :D

Izzy heeft nog niet zoveel bloed verloren, maar wat ze verliest ruimt ze zelf op ook houd ze zich zelf schoon.
Wel elke avond dweil ik met Detol voor de schoonheid en geur,
zit misschien wel tussen we oren.

Liefs :bloem:
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Leentje ruimt het voor een deel zelf op, en voor de rest heb ik een beetje een gespikkelde vloer op sommige stukken :lol:
Ik ga echt niet elke dag dweilen hoor, ik kan wel tegen een beetje 'viezigheid'.
Izzy

Ik kan ook wel tegen viezigheid hoor alleen me nichtje en de kinderen van me vriendinnen komen regelmatig langs. Vind het ook zo raar om ze met rode sokjes naar huis te sturen. Ook hebben de meesten honden en die komen dan ook mee, nu alleen de teefjes! Maar ook die gaan de grond of likken ze blijven het toch ruiken. Goede neuzen.

Wel toevallig dat Leentje 1 dag ouder is en dat ze tegelijk loops zijn geworden. Weet je misschien hoe zwaar Leentje weegt? Goede vergelijking voor ons.

Liefs Izzy
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Nee, ik heb geen idee hoe zwaar Leentje is. Maar inderdaad wel toevallig dat ze op dezelfde leeftijd loops zijn geworden. Mijn vorige hond, Sjakie was al met 7 maanden voor de eerste keer loops, maar ja, die deed alles in sneltreinvaart :D
Aldinne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Aldinne »

Om de loopsheid hoef je haar kwa eten niks extra's te geven.. Maar met haar 10 maanden en dan 19 kilo, das niet heel veel.. Heb hier 1 rond lopen van ruim 7 maanden en die zit al op 27 kilo, en ze is zeker niet te dik..
Sterkte met je meissie, hopelijk voelt ze zich gauw weer haarzelf..
Groetjes Marloes, lebbers van Kai, Zepp, Jula & Pleun :bruinpootje: :zwartpootje: :bruinpootje: :zwartpootje:
Afbeelding
Izzy

Om de loopsheid hoef je haar kwa eten niks extra's te geven.. Maar met haar 10 maanden en dan 19 kilo, das niet heel veel.. Heb hier 1 rond lopen van ruim 7 maanden en die zit al op 27 kilo, en ze is zeker niet te dik..
Sterkte met je meissie, hopelijk voelt ze zich gauw weer haarzelf..

Ik heb haar gisteren is extra's (kleins) gegeven.

Izzy is inderdaad erg licht. Ze loopt vanaf haar geboorte al achter op haar broertjes en zusjes. De DA zegt telkens weer dat ze wel licht is maar dat we daarmee niets moeten. Al we haar meer eten gaan geven dat wordt ze misschien te dik. Verder kan ik wel haar ribben voelen maar je kan ze niet zien, en ze heeft een glimmende vacht. Een paar weken geleden is ze ook gestopt met aankomen ik denk zelf dat het komt door de loopsheid en ze is ook ziek geweest dat kost toch het 1 en ander aan energie. Ik wilde een foto toevoegen maar weet niet hoe dat moet.

Liefs Izzy
Plaats reactie