opposite day

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

opposite day

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Volgens Giel Beelen van 3FM was het een paar dagen geleden opposite day in Amerika. Dat vond ik wel interessant klinken en ik heb gisteren er een opposite day van gemaakt :D . Toen vrouwtje huishoudelijke klusjes was aan het doen, ben ik wel heel lief geweest. Daarna heeft zij met mij het commando ''laag'' geoefend, omdat ik zoveel spring. Dit ging best wel goed. Om 12:00 ging de bel: VISITE! Dat vind ik altijd zoooo leuk, he. Maar vrouwtje was streng :( , zij ging het commando ''laag'' in praktijk brengen. De visite bleek haar moeder te zijn, die mij maar een vervelend onopgevoed hondje vindt. Vrouwtje en baasje doen altijd hun best om dit beeld te veranderen, maar ik ben zo stoer, ik doe niet met dit spelletje mee :twisted: Ik heb haar zowat omver gesprongen bij het begroeten, dat vond zij niet zo leuk...en mijn vrouwtje ook niet. Toen kwam het zusje van mijn vrouwtje. Die is altijd doodsbang voor mij, omdat ik zo groot en enthousiast doe begroeten. Normaal gesproken spring ik maar 1 keer op als zij komt, nu heb ik haar zowat omver gesprongen. Daar was zij niet zo blij mee en ik kreeg van haar een bot als beloning :D . (Volgende keer nog wat harder springen, misschien krijg ik dan een maat groter :twisted: ). Moeder en zusje van vrouwtje kwamen lunchen. Ik bedel al maanden niet meer aan de tafel, maar nu rook het toch allemaal wel erg lekker :D Vrouwtje maakte voor mij een kong met brood en pindakaas, zodat ik het idee had dat ik er ook bij hoorde. Meestal ben ik met zo'n kong wel even zoet en heb ik geen aandacht meer voor mijn omgeving. Gisteren niet...gisteren heb ik met de kong door het huis gesmeten zodat het brood er snel uitviel. Toen na 5 minuten alles op was, ben ik weer gaan bedelen aan tafel. Vrouwtje was hier niet zo blij mee en heeft mij na verloop van tijd een time out op de gang gegeven :mad: .
Vervolgens gingen vrouwtje, zusje en moeder naar het huis kijken dat vrouwtje en baasje willen kopen. Ik mocht mee, want vrouwtje wilde erna met mij naar de dierenwinkel. Uiteraard moest ik weer mijn hondentuigje aan. Ik heb mij goed verzet, vrouwtje was hier niet blij mee :wink: Normaal doe ik dit namelijk niet zo fanatiek...opposite day, he... Onder het eten had ze haar moeder en zusje verteld dat ik zo goed deed luisteren en zelfs meeliep met slappe riem. Nou dat beeld heb ik maar meteen even rechtgezet. Buiten heb ik als een waanzinnige getrokken en de nieuwe wijk waarin het nieuwe huis staat van vrouwtje en baasje heb ik vrouwtje in vogelvlucht laten zien :twisted: Vervolgens heb ik in de nieuwe tuin van het vrouwtje en baasje gepoept (die tuin ligt braak en het huis is volledig nieuw, dus ik heb niet bij de oude bewoners in de tuin gepoept) en ik ben niet zuinig geweest :D .Uiteraard was vrouwtje niet amused met het trekken en het wildpoepen van mij en zijn wij niet naar de dierenwinkel gegaan :mad: (vrouwtje zei tegen haar moeder: ik ga toch niet met deze waanzinnige naar een dierenwinkel, dan sta ik helemaal voor aap. Ik ga hem eens goed moe maken). Dus zijn wij naar een heel groot natuurgebied gegaan, de Brunsummerheide. Wij hebben twee uur gewandeld (lees: vrouwtje over de heide getrokken terwijl ik een lange lijn omhad). Ik heb bij iedere boom, struik of plant een kwartier staan ruiken en drie druppels urine eruit geperst. Vrouwtje werd gek van mij :twisted: . Vervolgens heb ik een labrador pup enthousiast begroet doordat vrouwtje de lange lijn uit de hand gleed. De baasje van de pup moesten heel hard lachen totdat ik met mijn volle 30 kilo op de pup terecht kwam. Vrouwtje was niet amused en die andere baasjes ook niet :oops: . Ik kwam ook drie modderplassen tegen; ik moest en zou door ze alle drie banjeren terwijl mijn baasje afgelopen weekend alle moddersporen uit vrouwtjes auto heeft verwijderd :twisted:
Vrouwtje wilde liever niet dat ik het water in zou gaan (ivm de schone auto) En uiteraard ben ik erin gegaan toen vrouwtje liep te dromen :D

Vrouwtje was op het punt gekomen dat zij mij achter het behang kon plakken toen we opeens nog verdwaald bleken te zijn :shock: Gelukkig kwamen wij andere mensen met honden tegen en ik mocht van vrouwtje met deze honden spelen. Dat was zooo leuk en ik heb toen eindelijk wel laten zien dat vrouwtje toch heel belangrijk voor mij is. Geheel buiten haar verwachting kwam ik om de paar minuutjes even bij haar kijken of alles goed was en toen de andere mensen de andere kant op moesten lopen ,ben ik op commando gekomen. Vrouwtje was heel erg trots :klasse: En zij was natuurlijk blij dat de mensen haar geholpen hadden op bij de auto terug te komen. In de auto moest ik van vrouwtje zitten op een zeil :mad: :cry: , omdat ik vies was en zij de handdoek was vergeten. Dat vond ik helemaal niet leuk en ik heb een tijdje zitten piepen. Thuisgekomen nam vrouwtje wraak op mij: ik moest de douche in omdat ik stonk, zei ze :shock: Ik was heel erg bang en stond met mijn staart tussen mijn poten mijn lot te ondergaan :cry: toen ik opeens een idee kreeg :twisted: .Ik ben heel netjes gaan zitten en toen vrouwtje mij complimenteerde, ben ik met een enorme sprong de douche uitgesprongen en heb ik zo ongeveer 6 rondjes in de piepkleine badkamer rondgerend. Vrouwtje was kliedernat en de badkamer stond onder water. Nadat vrouwtje mij gekalmeerd had en afgedroogd had, heb ik de rest van het water in de keuken en in de gang uitgeschud met als gevolg dat vrouwtje weer opnieuw moest dweilen :twisted: Daarna heb ik zo ongeveer de hele avond geslapen en vrouwtje was ook erg moe van mijn opposite day. Vandaag ben ik ook niet veel liever. Vrouwtje vermoedt dat er teefjes loops zijn en dat mijn hormonen opspelen. Ik heb een heel lang verhaal getypt en nu moet ik gaan stoppen, wat anders wordt het te saai en vrouwtje gaat alweer wandelen met mij...Eens kijken wat ik nu weer allemaal ga uitvreten :twisted:
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

:oops: zo te zien, kan ik vrouwtje de volgende keer beter laten typen. Het bericht staat er nu dubbel op :confused: Eentje mag verwijderd worden....
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Je bent lekker bezig geweest Max. :D :D Erg herkenbaar, het zal wel aan de naam liggen :roll: , hier hebben we ook regelmatig last van bananenplantages in oortjes.

Weet je wat ook leuk is? Thuiskomen als je heeeul vies bent, naar slaapkamer van baasje en vrouwtje rennen en je dan bovenop bed lten vallen. Is extra leuk als het bed pas verschoond is :twisted:
Of je shampoo uitschudden naast de schone was. Of, of of...

Succes Marjolein, je hebt aardig wat te stellen zo te lezen. :D
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Tess
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Tess »

Ahh Max, je bent niet zo lief voor het vrouwtje :(
Zeker de hormonen? :oops:
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

deja vu :D roef was ook zo`n monster :(
gelukkig wordt het beter als ze ouder worden :D :klasse:
oja en om er even een cliche achteraan te gooien.....oefenen oefenen en nog eens oefenen :D
en een dikke huid ontwikkelen tegen die fijne opmerkingen:je mag hem wel eens opvoeden,ga je er mee naar een hondenschool? laat hem wel zien wie de baas is he!,issie nog niet gecastreerd :shock: etc etc
hou moed,het komt echt goed :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door milo »

Volgens mij hebben Labjes gewoon iets hoog te houden. Als baasjes heel graag willen laten zien hoe braaf hun hond is, is het ineens speeltijd :twisted:
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Dat noem je nog eens een avontuurlijke dag :lol:
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Max toch... je hebt het vrouwtje wel moeilijk gemaakt hoor :wink:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Els schreef:Je bent lekker bezig geweest Max. :D :D Erg herkenbaar, het zal wel aan de naam liggen :roll: , hier hebben we ook regelmatig last van bananenplantages in oortjes.

Weet je wat ook leuk is? Thuiskomen als je heeeul vies bent, naar slaapkamer van baasje en vrouwtje rennen en je dan bovenop bed lten vallen. Is extra leuk als het bed pas verschoond is :twisted:
Of je shampoo uitschudden naast de schone was. Of, of of...

Succes Marjolein, je hebt aardig wat te stellen zo te lezen. :D
Oh jaa, inderdaad. Ik was vergeten te vertellen dat ik dat gisteren ook nog gedaan heb. Lekker nat en vol blubber op het bed :D Vrouwtje is namelijk met mij aan het oefenen dat ik aan de deuropening ga zitten wachten totdat zij de slaapkamer uitkomt. Nou, gisteren heb ik ook gewacht.... ongeveer 10 seconden....

Maar ik moet van vrouwtje vertellen dat wij net 2 uur zijn gaan wandelen en dat ik mij heel goed gedragen heb. Ik heb zelfs grotendeels aan de voet gelopen en zij heeft mij heel veel beloond met snoepjes. Helaas waren ze halverwege al op :(
Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Koor »

Ik herken helemaal niks in dit verhaal. Echt niet........doet mijn hond nooit :eusaliar:
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Oef wat ben jij lekker eigenwijs bezig geweest vandaag:p Ik geloof wel dat jullie beiden lekker geslapen hebben:p
maria1

Ongelezen bericht door maria1 »

Wat een heerlijk verhaal Marjolein, ik heb er van genoten.
Soms kunnen het echt van die draken zijn. En ja, de moeder én de zus van het vrouwtje, dat is ook vragen om problemen.
Alles wat geleerd is is, wordt uiteraard niet in praktijk gebracht. :twisted:
saartjeee

Ongelezen bericht door saartjeee »

"Volgende keer nog wat harder springen, misschien krijg ik dan een maat groter :twisted: "

Hahahaha :D :lol: :D :lol:

Ooooooh bedankt voor dit verhaaltje, heb me toch kapot gelachen! :twisted: Wat een ondeugende hond ben jij Max!!!
Maar toch wel erg lief dat je toch nog zorgzaam bij vrouwtje komt kijken als je aan het spelen bent :verliefd1:
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

:shock: Ohhh wat ben jij erg opposite zeg.............. :twisted: Mijn vrouwtje heeft medelijden met de jouwe zegt ze. :lol: Maar waarom ze dan zo zit te lachen weten wij ook niet. :confused:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Martine.jolie

Ongelezen bericht door Martine.jolie »

:lol: O Max wat een dag heb jij beleefd, heerlijk hoor.
Heb je wel vaker van die dagen? Leuk voor het vrouwtje :lol:
Je hebt het wel heel leuk opgeschreven trouwens :wink:
Plaats reactie