Zorgen...

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Zorgen...

Ongelezen bericht door Anna&Milow »

Hoi,

Ik ben een beetje bezorgd om mijn kleine bruine draak....
Sinds een aantal weken (6) spuugt Milow regelmatig 's nachts. Overdag is er niets aan de hand, ontlasting is ook goed, eten gaat prima, maar 's nachts in de vroege ochtend gaat hij spugen (gal denk ik). Ik zie dit pas 's ochtends. Ik hoorde dat ik dit kan verbeteren door te wisselen met de maaltijden qua tijdstip en voor het slapen gaan een droge boterham te geven. Dit ging een aantal dagen goed, maar vanochtend lag er toch weer wat spuug. Wat kan ik nog meer doen? of moet ik ermee naar de DA?

Verder heeft hij ook al een tijdje een voorhuidontsteking, maar dit wordt wel erger. Hij likt er veel aan en er zitten steeds donkergroene klodders aan zijn piemeltje. Moet ik hiermee naar de DA?

En ik ontdekte vanochtend een paar vlooitjes bij Milow. Hoe kan dit nou? Vorige maand heeft hij nog frontline combo gekregen. En nu toch vlooien??? Ik heb gelijk al zijn kleedjes in de was gedaan, hem opnieuw druppeltjes gegeven en alles gezogen en gedweild. Moet ik hier nog meer mee doen?

Sorry voor al mijn vragen, maar Milow is mijn eerste hondje en ik ben een beetje onzeker.

Ik hoop dat jullie tips en adviezen voor ons hebben... :confused:
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Hoi Anna,

Waarom sorry? Het is toch juist hartstikke handig dat je je onzekerheden hier kunt delen en navraag kunt doen:D Ik ben inderdaad ook erg blij dat ik lid ben geworden, lees hier veel leuke en handige dingen. En iedereen helpt elkaar:)
Het is dus niet alleen leuk maar ook erg handig! :klasse:

Om terug te komen op je vragen;
Ik zou zelf niet zo goed weten wat het spugen kan betekenen:S Zelf zou ik even bellen naar de da, je kan altijd even navragen bij een assistente en anders even langsgaan
Zelf ben ik voor een vorig hondje wel bij de da geweest voor de voorhuidontsteking. Ik had door mn hele huis druppeltjes.. Maar dit blijkt dus normaal te zijn:) Honden verzorgen zichzelf daarmee door het schoon te likken, als het heel extreem is kan je er geloof ik een spoelmiddel voor krijgen dan kan je het zelf schoonmaken.. Maar mocht je twijfelen kan je altijd ernaar laten kijken.
Voor de vlooien weet ik van onze eerste bezoek en ook van de hondenschool dat frontline een wat ouder vlooien middel is en de kans er is dat de vlooien resistent ervoor zijn. Bij de dierenarts zijn de nieuwste middelen hiervoor te vinden. Dus mocht deze laatste keer nog geen uitwerking hebben dan kan je daarvoor naar de dierenarts om een ander middeltje te halen. Door je hond te behandelen ben je al heel goed op weg.
Bij een echte vlooienplaag is het inderdaad lekker om de mand lekker schoon te maken, stof te zuigen (vergeet dan niet je zak weg te gooien anders krijg je daar weer een hele plaag uit) en eventueel met van dat spul (poeder) in je huis te gaan werken. Dat moet je na een aantal dagen dan weer herhalen om zo ook de eitjes die dan uitkomen weg te halen. Maar dat is wat ik ooit eens gelezen heb bij mensen die geen dieren hadden met wel vlooien in huis. Maar door je dieren te behandelen bestrijd je vlooien al erg goed (door het middel maak je ze onvruchtbaar) en natuurlijk door regelmatig te zuigen.

Heel veel succes! Hoop dat het gauw beter gaat met Milow!
borisboef

Ongelezen bericht door borisboef »

Hoi anna,
heerlijk toch dat je je vagen kunt stellen op dit forum. Balou is ook onze eerste hond en ik heb veel aan dit forum. Haal er veel tips vanaf. Over dat braken in de ochtend heb ik geen antwoord. Balou heeft het heel soms dat hij spuugt in de ochtend.
Balou heeft ook een puspiemel hij houdt het zelf erg goed schoon maar vind ook regelmatig druppels op de grond. Dat vind ik nie echt een prettig gezicht. Laats heb ik terug gekeken op het forum en iemand had een tip om een keer per dag een laagje yogurt in zijn bak te geven. Ik ben daar nu twee weken mee bezig en het werkt echt. We vind haast geen druppels meer. Maar zodra ik stop met de yogurt komt het weer.
Je zou het kunnen proberen.
Voor de vlooienbestrijding zou ik inderdaad bij de dierenarts effe nieuw vlooien spul halen. Ik doe Balou om de drie maanden druppels geven. Gelukkig hier geen last van vlooien en ook geen eitjes, Ook doe ik elke week zijn kussen effe in de wasmachine,
Succes ermee!!
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Hoi Daantjuh en Borisboef,

Ontzettend bedankt voor je uitleg en tips, dat doet me heel goed!

Xxx Anna
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Nachtelijk spugen kan wel eens komen door een te lege maag in de vroege ochtend........ hoe laat krijgt hij het laatst eten?
Ik geef ze voor het slapen gaan een gedroogd vleesstokje, omdat Missy ook gal braakt als zij een te lege maag heeft.

Het is het proberen waard misschien. Baat het niet dan schaad het niet toch? :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
kiaora

Ongelezen bericht door kiaora »

Jesse heeft dit ook heel lang gehad. Begon 's nachts maar op een gegeven moment verplaatste dit ook naar overdag.
Ik heb hem een voedingssuplement gegeven en dat hielp erg goed.
Het heet Sanofor veendrenkstof.
Het is een natuur produkt en kan geen kwaad. Ik gaf er twee theelepels van per dag en na één pot gebruikt te hebben heb ik het niet meer nodig gehad.
ik was er echt heel tevreden over en het is ook nog voor meer dingen goed voor het maag/darm stelsel.
kijk anders maar eens op zooplus bij voedingssuplementen en dan maag/darm aan klikken. Daar staat hij tussen.
Lijkt duur omdat de maximale hoeveelhei 500 gr is,maar je doet er best wel even mee,hoor. (als je tenminste 2 theelepels gebruikt :wink: )
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

tegen puspiemel kan je extra vitamine c geven, glutenvrij een paar dagen maar want honden maken ook zelf aan, gaat even om een tijdelijke overdosis zodat de zuurgraad in zijn urine wat hoger wordt en de bacterien in de plasbuis verjagen.

niet langer dan een paar dagen door zijn eten wat pilletjes doen.
al me kinders uitgevlogen
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Hey,

Nou gisteravond heeft hij om 21.00 zijn laatste maaltijd gehad en voor het slapen gaan nog een boterham...en vanochtend om 7.00 uur hoorde ik hem alweer kokhalzen in de gang. Heh....sneu vind ik dit toch! Ik varieer dus meer met de tijden van eten. Ik ga even de vit.C en dat voedingssuplement kopen en een ander vlooienmiddel aanschaffen voor de zekerheid.

Milow heeft als klein pupje Giardia gehad en is dus heel gevoelig. Sinds hij op KVV staat is de diarree weg, maar nu het spugen nog dus. Hij krijgt ookal coloflora, een probiotica.

Nu het na eten is hij weer zo levendig en vrolijk...je zou hem toch bijna 's nachts gaan voeren he... :confused:
kiaora

Wel even een dingetje :wink:
De veendrenkstof is pikzwart en ruikt naar modder!
Tja ,het is een natuurproduct ,he? :D
Zo at Jesse het niet,maar door zijn eten ging het goed!
Geef het wel even een paar weken,maar zoals gezegd...ik heb maar 1 of 2 potjes gebruikt en ik zag op de site van zoolplus dat het alweer 2009 is geweest dat ik het heb gebruikt. (had een beoordeling achter gelaten namelijk 8) )
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Bedankt!

Nou ik ben toch nog even met hem bij de DA geweest en de DA denkt dat hij een chronische maagontsteking heeft en hij moet nu meerdere kleine maaltijden per dag hebben en heeft maagpillen voor een maand meegekregen?!!!!! Volgens de DA komt het ook door de KVV daar krijgen ze veel maagsappen van. Verder vond ze hem er prachtig uit zien. Ze wilde hem geloof ik op brokken hebben...nou echt niet!

Ik geef hem wel even de pillen want hij heeft er behoorlijk last van (maar een maand? :confused: ), maar ik zet hem niet op brok hoor! Wat is dat toch met dierenartsen en brokken?

Dit is volgens mij allemaal begonnen na het eten van fruit (appel dus) toen begon het overgeven. Wat is nog meer irriterend voor de maag waar ik geen verstand van heb? Hondekoekjes? Brood? youghurt? Komkommer? Kaas? Dit zijn allemaal dingen die hij wel eens krijgt.
kiaora

Ja,dat wilde de DA ook...jesse op medicatie zetten als het niet over ging.
En dat wilde ik niet,dus heb ik gekozen voor de veendrenkstof. Mijn uitgangspunt was "medicijnen kan in dit geval altijd nog".
Martine.jolie

Ongelezen bericht door Martine.jolie »

Anna&Milow schreef:Bedankt!

Nou ik ben toch nog even met hem bij de DA geweest en de DA denkt dat hij een chronische maagontsteking heeft en hij moet nu meerdere kleine maaltijden per dag hebben en heeft maagpillen voor een maand meegekregen?!!!!! Volgens de DA komt het ook door de KVV daar krijgen ze veel maagsappen van. Verder vond ze hem er prachtig uit zien. Ze wilde hem geloof ik op brokken hebben...nou echt niet!

Ik geef hem wel even de pillen want hij heeft er behoorlijk last van (maar een maand? :confused: ), maar ik zet hem niet op brok hoor! Wat is dat toch met dierenartsen en brokken?

Dit is volgens mij allemaal begonnen na het eten van fruit (appel dus) toen begon het overgeven. Wat is nog meer irriterend voor de maag waar ik geen verstand van heb? Hondekoekjes? Brood? youghurt? Komkommer? Kaas? Dit zijn allemaal dingen die hij wel eens krijgt.
Ik weet van een hond uit mijn kennissenkring dat deze dagelijks gal braakte.
Op brok en op kvv.
De eigenaren zijn overgestapt op zelf samenstellen en nu heeft hij er zelden nog last van, terwijl het eerder dagelijks was.
Dit hoeft geen oplossing te zijn, maar wat ik jou eigenlijk aan wil raden is om dit verhaal/deze vraag eens op barfplaats te stellen.
Daar komen erg veel mensen die kvv voeren en ik denk dat zij hier gerust wel ervaring mee hebben en jou wellicht een oplossing kunnen bieden.
Succes in ieder geval, want het is voor jou en Milow geen prettige klacht zoals ik van mijn kennissen heb begrepen.
Plaats reactie