Hoesten

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Hoesten

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Sinds een paar dagen valt mij op dat Miep hoest.
Ze doet dit na en soms tijdens het spelen in de tuin wanneer ze zich erg druk heeft gemaakt. Het zijn droge kuchen waarbij ze soms wel kokhalst, er komt echter niks uit. Wanneer ze in 'rust' is hoest ze niet.
Vanochtend toen mijn vriend haar uit de bench haalde en ze dus helemaal blij was, had ze het ook.
Gisteren ochtend vond ik wat braaksel in de bench, meer gal achtig. Ik heb haar 's nachts niet horen hoesten (en ik ben een lichte slaper).
Wanneer we met haar in het bos wandelen en ze zich ook druk maakt hoest ze niet.

Iemand hier ervaring mee?
:confused:
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Het klinkt als kennelkuch. Even een hoestdrankje halen en opletten met spelen met andere honden, kennelkuch is besmettelijk.

Bisolvon kinderhoestdrank- kinderdosering aanhouden. Thijmsiroop werkt ook prima.

Of voor het doe-het-zelven:

Ideaal recept voor als je hond kennelhoest heeft. Naast een hoestdrankje geschikt voor kinderen kun je dit ook gebruiken. Het geven van een antibiotica-kuur of andere medicatie is vaak overbodig. Een hond met een goede weerstand is binnen één week vaak al grotendeels van de klachten af met een simpel "hoestdrankje".

Uien worden normaal gesproken nooit aan honden gegeven omdat het familie is van de nachtschade. Maar uitzondering bevestigt de regel.

Benodigdheden:
Pond donkerbruine suiker
4 grote uien
beetje water

Zet de bruine suiker op groot vuur met wat water, maak de uien schoon en snijd ze in vieren.
Als de suikerbrij kookt op een laag vuurtje zetten, uien toevoegen, lekker een uurtje laten pruttelen op je kleinste vuurtje, als de siroop te dun is, even in laten koken, als alles op gewenste siroop dikte is de pan van het vuur halen en de uien verwijderen. Af laten koelen en ieder uur een eetlepel aan de hond geven.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Bedankt voor de tip!
Ik ga voor de Bisolvon :) (ben niet zo'n doe het zelver)

Miep heeft wel al haar inentingen gehad maar ze kunnen het dus ook ondanks dat nog oplopen?
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Ja kennelkuch wel. Max werd voorheen altijd extra geent, maar kreeg toch nog kennelkuch.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Een lepeltje honing verzacht ook lekker de keel. Maar wel in de gaten houden gaat het niet over en word het erger dan even naar de DA.
Beterschap Miep!
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Veerle

Ongelezen bericht door Veerle »

Jep,heb hier helaas ervaring mee en bij Mojo was het kennelhoest. Hij heeft antibiotica gehad en ontstekingsremmers. Bij hem hebben we een beetje de pech dat het niet echt overgaat en het steeds terugkomt, dus ik zou het wel even goed in de gaten houden.

Groetjes Veerle
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ik merk nu dat ze ook aan het rochelen is terwijl ze op een speeltje sabbelt/bijt.
Even een dag of 3 kijken hoe het gaat met de Bisolvon en anders toch maar naar de DA.

Helaas geen cursus voor Miep deze week!
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

daro kinderhoestsiroop is ook goed
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Zolang de hond levendig blijft en geen koorts (> 38,5) heeft zou ik het gewoon rustig aanzien.

De halsband irriteert ook vaak, ik heb ze hun tuigjes aangedaan toen ze hier kennelhoest hebben gehad.

Bij mij deden ze het heel goed op een theelepel goede honing om de keel te verzachten. :) Puur natuur en er zit geen zout in. :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Hm, het valt me nu ook op dat Miep eigenlijk nogal snel buiten adem is.
Al wel wat langer dat ze met spelen of wandelen snel gaat hijgen terwijl ze zich niet zo gek druk maakt maar ik ging er vanuit dat ze het snel warm had.

Maar zonet ook weer. Omdat ik nog geen tuigje heb (die ga ik vanmiddag halen voor het wandelen) ging ik met haar in de tuin spelen.
Ze kreeg meteen de gekke 5 minuutjes. 5 Minuutjes waren eigenlijk maar 3 rondjes, nog geen 20 sec. Daarna heel even een zoek spelletje gedaan. En daarna gaat ze meteen liggen hijgen. Weinig gekuch dit keer overigens.
Binnen even de pootjes en buik bevoelt, mocht ze ergens pijn hebben. Maar nee, ze gaat op d'r rug liggen voor een kriebel partij.
Vervolgens als een blok in slaap gevallen.
maria1

Ongelezen bericht door maria1 »

He, wat vervelend nou, vooral omdat je niet weet wat het is.

Beterschap Miep :bruinpootje:
Plaats reactie