Wat normaal gesproken een 'saai' dagje werken zou zijn...

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Nienke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Wat normaal gesproken een 'saai' dagje werken zou zijn...

Ongelezen bericht door Nienke »

Wij zitten op het werk op 3 hoog, onder ons zit het magazijn.
Ik liep een uurtje geleden langs de ramen naar achteren om iets weg te brengen.
En ik zie als een dolle een kruising zwarte labrador/golden retriever over de parkeerplaats rennen :?
Duidelijk zijn baasje kwijt..
Een collega’tje (ook in het bezit van een hondje) en ik hebben even voor het raam staan kijken of er misschien nog een baasje achteraan zou komen, maar helaas nergens een baasje te zien.
We zijn naar beneden gegaan en hij kwam gelijk naar ons toe. Echt een lieverd :verliefd1:
Maar duidelijk nergens een baasje te bekennen.
We besloten om hem beneden in de hal (helemaal van glas) te zetten, want op straat (industrie) laten los rennen was natuurlijk alles behalve een optie.
Ik ben water voor hem gaan halen en daar dronk hij iets van.
Ben nog even bij hem gebleven en toen toch maar weer naar boven gegaan.
We zouden het even aanzien en mocht er niemand aanbellen, dan de dierenambulance bellen.
Ondertussen alvast het nummer van de dierenambulance opgezocht.
Ik ging weer naar beneden om weer bij hem te kijken en om even een foto’tje te maken zodat ik dat naar m’n vriend kon sturen ;-)
Met dat ik de trap afloop stopt er een auto voor de deur en er stapt een ouder mannetje uit de auto.

Jaaahhh baasje.. De man heeft me wel 10 x bedankt.. Ik zei hem ook, als mijn hond op de 1 of andere manier ooit zou weglopen, dan zal ik het ook op prijs stellen als iemand haar van de straat afhaalt.

Al met al heeft hij ong een halfuurtje bij ons in de hal gezeten.
Baasje en lieve hond zijn weer herenigd.. :applaus:

Toch nog iets goeds gedaan vandaag ;-)
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

:klasse: super van je dat je het hondje opgevangen hebt!

Ben wel benieuwd hoe die kruising zwarte lab/golden eruit heeft gezien!
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

fijn dat de hond weer bij zijn baas is en idd niet meer als normaal dat je een hond van straat haalt. jou goede daad van vandaag heb je gehad :klasse:
was het geen flatcoat of hovawart mischien?
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Nienke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

esmoezie schreef::klasse: super van je dat je het hondje opgevangen hebt!

Ben wel benieuwd hoe die kruising zwarte lab/golden eruit heeft gezien!
Hij leek op een labrador, iets groter en zijn haren waren wat langer dan een labrador.. Dus heb er zelf maar even een kruising labrador/golden retriever van gemaakt haha!! 8)
Nienke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

roef schreef:fijn dat de hond weer bij zijn baas is en idd niet meer als normaal dat je een hond van straat haalt. jou goede daad van vandaag heb je gehad :klasse:
was het geen flatcoat of hovawart mischien?
Hij had echt een labrador kop.. Maar zou maar zo kunnen hoor...
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Dat is zeker een goede daad :D
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door bubbles »

Dat verdient een pluim! Eind goed, al goed :feest3: :applaus:
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

:applaus: :applaus: wat leuk om te lezen :applaus:
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Wij hebben vanavond toevallig ook zoiets meegemaakt. Manlief en ik zijn met Zyva aan de wandel en lopen langs de basisshool hier, als ik ineens achter op het schoolplein een golden retriever rond zie scharrelen. Nergens een baasje te bekennen. Mijn man wist te vertellen dat 1,5 uur daarvoor toen hij voor ons huis Zyva even liet plassen hij een man tegen was gekomen die op zoek was naar een golden retriever. Dat moest deze dus wel zijn. Wij Zyva los gemaakt en de ndere hond aangelijnd. Erg lief beestje, duidelijk al behoorlijk op leeftijd en erg angstig voor onze onstuimige wildebras die dacht een speelmaatje gevonden te hebben! Niet dus. Tja, daar sta je dan. Wat nu. Ik liep met Zyv maar naar huis en manlief liep met de vondeling nog maar een rondje door de wijk in de hoop de eigenaar te vinden. 2 straten verder hoor ik iemand allemaal roepen en kwam er een vrouw op de fiets de bocht om, goed om haar heen kijkend. Gelukkig het vrouwtje van onze nieuwe vriend. Nog nooit iemand zo opgelucht en blij gezien dat ze haar hond weer had. Ze was ons eeuwig dankbaar en wij hielden een goed gevoel over aan onze goede daad.
Wel ben ik na deze 2 verhalen extra blij dat wij Zyva een penning om haar nek hebben gegeven met ons 06 nummer erop. Mochten wij haar ooit kwijt zijn dan zijn we in ieder geval meteen te bellen. Uiteraard is Zyva wel gechipt, maar de gemiddelde mens is niet in het bezit van zo'n scanapparaat natuurlijk.
monique1977

Ongelezen bericht door monique1977 »

supper om te lezen .
ik zou het ook fijn vinden als ik lany kwijd was dat iemand haar zou vinden en zo over haar bekomerd.
Zelf werk ik in een verzorgings huis in bloemendaal aan de rand van een bos werk ik. nu heb ik mijn hond altijd mee op maandag.Nu was het afgelopen maandag erg slecht weer. en had al 3 keer een hond een bruinelabrador op de parkeerplaats zien lopen en inmiddels was het een uur verder en ja hoor weer die zelfde lab over de parkeerplaats. ik naar buiten met hondenkoekjes in mijn zak (ja een echte lab heeft altijd chronisch honger) en jahoor deze ook de hond mee naar binnen genomen. en het baasje gebeld. aan het adres te zien woonde zij in een grote vila in bloemendaal. na een half uur kamen ze want dan had mevr pas tijd ik kookte al van woede .Lany had inmiddels al een leuke vriend aan boefje want zo hete de lab. ze hadden met z,n tweeen de huiskamer waar ik werk helemaal op ze kop gezet. de clienten vonden dat erg leuk. toen kwam baasje van boefje binnen en boef kwispelde niet. baas werd erg boos op boef dat hij weer uitgebroken was. boef ging met destaart tussen de benen naar huis ik stond met tranen in me ogen te kijken. ja zo kan je dus ook met een hond omgaan hellaas mijn clienten hoe vergeetachtig ze ook zijn kookte ook van woede
veel liefs monique
monique1977

Ongelezen bericht door monique1977 »

supper om te lezen .
ik zou het ook fijn vinden als ik lany kwijd was dat iemand haar zou vinden en zo over haar bekomerd.
Zelf werk ik in een verzorgings huis in bloemendaal aan de rand van een bos werk ik. nu heb ik mijn hond altijd mee op maandag.Nu was het afgelopen maandag erg slecht weer. en had al 3 keer een hond een bruinelabrador op de parkeerplaats zien lopen en inmiddels was het een uur verder en ja hoor weer die zelfde lab over de parkeerplaats. ik naar buiten met hondenkoekjes in mijn zak (ja een echte lab heeft altijd chronisch honger) en jahoor deze ook de hond mee naar binnen genomen. en het baasje gebeld. aan het adres te zien woonde zij in een grote vila in bloemendaal. na een half uur kamen ze want dan had mevr pas tijd ik kookte al van woede .Lany had inmiddels al een leuke vriend aan boefje want zo hete de lab. ze hadden met z,n tweeen de huiskamer waar ik werk helemaal op ze kop gezet. de clienten vonden dat erg leuk. toen kwam baasje van boefje binnen en boef kwispelde niet. baas werd erg boos op boef dat hij weer uitgebroken was. boef ging met destaart tussen de benen naar huis ik stond met tranen in me ogen te kijken. ja zo kan je dus ook met een hond omgaan hellaas mijn clienten hoe vergeetachtig ze ook zijn kookte ook van woede
veel liefs monique
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Ah gossie, wat zielig voor dat labje, je zou zo nog spijt krijgen van je goede daad!
Plaats reactie