Via de loopplank of springen

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Jutta
Speurneus
Speurneus

Via de loopplank of springen

Ongelezen bericht door Jutta »

Hallo. Graag wil ik jullie ervaringen, meningen, etc. over het gebruik van een loopplank. Onze Chester is nu 10 maanden. Omdat het niet zo goed is voor de hondjes springt hij niet in en niet uit de auto, d.w.z. wij tillen hem. Nou is die kerel 29 kg zwaar en dat is niet echt een pretje. Maar ja, we willen ook niet, dat hij zich iets breekt.
We denken nu erover om een loopplank aan te schaffen. Er zijn hele mooie verkrijgbaar (bvb Solvit). Wat zijn jullie ervaringen hiermee. Kunnen ze vanaf 1 jaar ong. wel in en uit de auto springen of is het toch beter om ze via een plankje te laten lopen. Ik hoor het graag.
Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nathalie01 »

Ik heb Dex geleerd om met zn voorpoten op de rand te gaan staan zodat ik hem alleen nog even een kontje moet geven om in de kofferbak te komen. Eruit til ik hem nog wel maar dat vind ik makkelijker te doen dan hem van de grond af te krijgen (34 kilo) :oops:
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

die kontjes methode is nog niet zo slecht om erbij aan te leren, komt altijd van pas ergens
al me kinders uitgevlogen
gitte

Ongelezen bericht door gitte »

Ik gebruikte bij Max ook altijd de kontjes methode.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Max gaat op de achterbank. Wij hebben een autohondentuigje dat hem beschermt als wij betrokken raken bij een auto-ongeluk. Max is heel lenig, maar springt niet zelf op de achterbank. Hij zet zijn voorpoten op de zitting en wij geven hem een zetje via de kontjesmethode. Hij springt wel zelf uit de auto.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door dinodap »

Sinds Joep 1 jaar is mag hij zelf in en uit de kofferbak springen op commando.
chantal-77

Ongelezen bericht door chantal-77 »

Dana springt ook vanaf dat ze ongeveer 1 jaar is zelf, op commando, in en uit de kofferbak. Ik denk zelf dat dat weinig kwaad kan, ze hoeft hier ook niet dagelijks in de auto.
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Bram springt sinds hij 1 jaar is zelf in de auto. Maar we tillen hem er nog wel steeds uit.

Max wilde zelf altijd een kontje om in de achterbak te komen. En sprong er, ook vanaf ca. 1 jaar er zelf weer uit. Alleen toen hij echt oud werd wilde hij er ook wel graag weer uitgetild worden.

Ik moet wel zeggen dat we altijd auto's hebben gehad waar de achterinstap niet te hoog was. 8)
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Leentje springt er sinds ze ongeveer een half jaar was, zelf in, maar eruit til ik haar nog altijd. Die sprong naar beneden komt volgens mij erg zwaar op de voorpoten aan.
En zo zwaar is 30 kilo toch niet, om even in en uit de auto te tillen?
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Hier gaat Kay via de loopplank in/uit de auto en Daan word nog getild.

Nb, via een orthomanueel therapeut kregen wij te horen dat IN de auto springen veel meer belasting geeft op de voorpoten dan uit de auto, immers met uit de auto springen kunnen ze direct doorlopen wat het gewicht verspreid en in de auto moeten ze direct op de rem wat dus voor volle belasting op de poten zorgt :wink:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Bob springt er zelf in, maar til hem er nog altijd uit.

En Bob is 40 kilo... 8) . Helpt wel dat hij dit zo gewend is dat hij weet wat van hem verwacht wordt.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
hetty1805

Ongelezen bericht door hetty1805 »

Doortje van 9 jaar gebruikt de loopplank om in en uit te stappen.
Maron van 3 jaar springt, komt er ooit weer een pup dan leer ik die vanaf dag 1 de loopplank aan...
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marieke »

Ik til Quincy nog altijd.. Soms laat ik haar zelf erin springen, maar 9 van de tien keer til ik haar erin en er ook weer uit...
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje
Plaats reactie