Overgeven pup 14 weken

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
iegie74

Overgeven pup 14 weken

Ongelezen bericht door iegie74 »

Isa heeft nu drie keer overgegeven. Vanmorgen voor het eerst al haar voer en ....een sok. Toen we een uurtje later een paar brokjes gaven kwam dat er ook direct uit met weer iets van een pantykousje.
Als we zien dat ze iets in haar bek heeft pakken we dit direct af, we wisten niet dat ze dus ook regelmatig die spullen doorslikt. Zal ik vandaag maar geen voer meer geven? Of iets anders? :kots:
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

bezoekje dierenarts!

Als alle voer er weer uit komt kan het zomaar zijn dat er iets blokkeerd in haar maag of darmen.
Laat eerst onderzoeken of er niet nog iets in zit want een obstructie verhelp je niet door geen voer meer te geven
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Allereerst zou ik Isa wat vaker in de bench zetten, als geen tijd heb om op haar te letten, dit zijn gevaarlijke situaties namelijk.
Gelukkig heeft ze de sok en de pantykous nu uitgespuugd, maar dit had tot een ernstige darmobstructie kunnen leiden en dan ben je verder van huis :(

Over wat nu te doen vwb voer, zou ik even de DA bellen voor advies.
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

persoonlijk zou ik zeker willen weten dat ze niet nog meer verboden waren heeft gegeten :oops: ik zou naar de da gaan(beter safe than sorry denk ik maar)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
kimmeding

roef schreef:(beter safe than sorry denk ik maar)
precies
donna
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door donna »

Ik zou voor de zekerheid even een bezoekje brengen aan de DA. Wie weet heeft ze nog meer opgegeten.
Hier hebben we ook een sokken en vooral pantykousjes opvreter gehad. En ze zijn snel hoor. Wij hebben echt geluk gehad. Bij Donna kwam er na een week nog een sok uit. Zij was toen ruim een jaar. Nog beter alles opruimen. Met een pup in huis ruim je vanzelf alles beter op. Met Faye zijn we weer heel erg opruimerig.
Ik wil je niet bang maken, maar ik ken honden die zijn overleden door dingen te eten die niet bestemd zijn voor honden.
margré
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door margré »

Naar de dierensarts om tekijken als er niet meer is opgegeten wat niet voor Isa bestemd is
voor je ernstiger problemen krijgt
Groetjes Margré
Lebber Hope
iegie74

Bedankt voor het advies, ga zo de da even bellen. Gaat dit nog over, we proberen natuurlijk alles op te ruimen en alle deuren gesloten te houden maar er lopen ook drie kinderen rond dus....moeilijk! :oops:
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Ik ken honden die overleden zijn na het nuttigen van een sok.
Dus goed opletten op deze ondernemende boef.
kimmeding

ipv afpakken kun je gaan leren ruilen tegen een lekker snoepje.Ook kun je het "NEE" gaan aanleren en "los"

Mexx vanaf het begin af aan aangeleerd en die pakt nooit iets wat niet mag, ook het speelgoed van mijn dochter niet al ligt het in zijn bench
Aileen
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aileen »

Zou inderdaad ook een bezoekje brengen naar de dierenarts.

Als je Isa niet in het oog kunt houden dan zou ik haar toch in de bench doen voor haar veiligheid.

Op een andere forum had een cocker spaniel van 8 maanden een stuk van de kussensloop opgegeten. Zij moest met spoed geopereerd worden omdat ze darmobstructie kreeg.

Het was een hele zware operatie en ze moest ook daar verblijven. Het is inmiddels wel goed gekomen.

Puppy's eten graag alles op, zelfs wat niet eetbaar is. Het is heel erg gevaarlijk.

Hopelijk zit er verder niets meer in haar buik.
Afbeelding
Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.
iegie74

Inmiddels een paar dagen verder en gelukkig bleek er niets aan de hand. Da gebeld en overlegd maar ze had inmiddels ook gepoept en 's middags weer. Toch is het spannend, we hebben de kinderen ook duidelijk geinstrueerd. En proberen alle deuren dicht te houden.
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Berdien »

Gelukkig maar dat het goed is afgelopen. Het is ook lastig he om een hondje en kindjes tegelijk in de gaten te moeten houden.
Ik sluit me aan bij de mensen die je adviseren Isa even in de bench te doen als je even niet op haar kunt letten. Geniet verder van je lieverdje want voor je het weet is ze groot :)
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje
Plaats reactie