Isa heeft nu drie keer overgegeven. Vanmorgen voor het eerst al haar voer en ....een sok. Toen we een uurtje later een paar brokjes gaven kwam dat er ook direct uit met weer iets van een pantykousje.
Als we zien dat ze iets in haar bek heeft pakken we dit direct af, we wisten niet dat ze dus ook regelmatig die spullen doorslikt. Zal ik vandaag maar geen voer meer geven? Of iets anders?
Als alle voer er weer uit komt kan het zomaar zijn dat er iets blokkeerd in haar maag of darmen.
Laat eerst onderzoeken of er niet nog iets in zit want een obstructie verhelp je niet door geen voer meer te geven
Allereerst zou ik Isa wat vaker in de bench zetten, als geen tijd heb om op haar te letten, dit zijn gevaarlijke situaties namelijk.
Gelukkig heeft ze de sok en de pantykous nu uitgespuugd, maar dit had tot een ernstige darmobstructie kunnen leiden en dan ben je verder van huis
Over wat nu te doen vwb voer, zou ik even de DA bellen voor advies.
Groetjes Lin en een van Max en een van Luna, Doran en Zinzi
Ik zou voor de zekerheid even een bezoekje brengen aan de DA. Wie weet heeft ze nog meer opgegeten.
Hier hebben we ook een sokken en vooral pantykousjes opvreter gehad. En ze zijn snel hoor. Wij hebben echt geluk gehad. Bij Donna kwam er na een week nog een sok uit. Zij was toen ruim een jaar. Nog beter alles opruimen. Met een pup in huis ruim je vanzelf alles beter op. Met Faye zijn we weer heel erg opruimerig.
Ik wil je niet bang maken, maar ik ken honden die zijn overleden door dingen te eten die niet bestemd zijn voor honden.
Bedankt voor het advies, ga zo de da even bellen. Gaat dit nog over, we proberen natuurlijk alles op te ruimen en alle deuren gesloten te houden maar er lopen ook drie kinderen rond dus....moeilijk!
Zou inderdaad ook een bezoekje brengen naar de dierenarts.
Als je Isa niet in het oog kunt houden dan zou ik haar toch in de bench doen voor haar veiligheid.
Op een andere forum had een cocker spaniel van 8 maanden een stuk van de kussensloop opgegeten. Zij moest met spoed geopereerd worden omdat ze darmobstructie kreeg.
Het was een hele zware operatie en ze moest ook daar verblijven. Het is inmiddels wel goed gekomen.
Puppy's eten graag alles op, zelfs wat niet eetbaar is. Het is heel erg gevaarlijk.
Hopelijk zit er verder niets meer in haar buik.
Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.
Inmiddels een paar dagen verder en gelukkig bleek er niets aan de hand. Da gebeld en overlegd maar ze had inmiddels ook gepoept en 's middags weer. Toch is het spannend, we hebben de kinderen ook duidelijk geinstrueerd. En proberen alle deuren dicht te houden.
Gelukkig maar dat het goed is afgelopen. Het is ook lastig he om een hondje en kindjes tegelijk in de gaten te moeten houden.
Ik sluit me aan bij de mensen die je adviseren Isa even in de bench te doen als je even niet op haar kunt letten. Geniet verder van je lieverdje want voor je het weet is ze groot
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje