Electrische shock
-
- Speurneus
Electrische shock
Wij zijn deze week bij mijn ouders in Duitsland op bezoek en Chester is natuurlijk ook mee. Vanmorgen ging mijn vader met hem wandelen. Hier op een weilandje staan een paar paarden en er zit dus een omheining waar dus stroom op staat. Van de week wilde Chester ook al heen maar ik kon hem terugroepen. Vandaag dus met mijn vader onderweg en die gekke wil toch heen. Hij aan een paaltje snuffelen en hoppa daar ging hij blijkbaar rondjes rennen. Had hij dus een shock gekregen. Verder is hij wel doorgelopen en toen ze terugkwamen liep hij ook gewoon naar binnen tot opeens hij weer opschrikt, piept en met de staart tussen de benen in een hoekje gaat. Ik naar hem toe lopen en hij bleef heel rustig zitten. Hij was een beetje kortademig en aan het trillen. Dat was echt eng. Ik dacht, laat ik het met een klein botje proberen want hij is gek op eten..........................zelfs die was niet interessant. Hij zocht steeds een hoekje op. Ik vond dat echt heel erg dus heb ik gewoon maar een DA hier gebeld en gevraagd. Blijkbaar kan dat een soort nashock zijn en zij zei dat het eventjes kan duren maar dat het overgaat. Hij ging naar een tijdje bij mij in de buurt liggen en bleef maar zo kort ademen totdat hij in slaap viel en eindelijk weer rustig ademde. Ben s'middags nog even gewandelt en toen was alles ook weer goed.
Ik weet niet of iemand van jullie zoiets ooit heeft meegemaakt maar het was echt heel eng vooral omdat hij zo bang was. Echt zielig maar nu ligt hij lekker voor de bank en snurkt......
Ik weet niet of iemand van jullie zoiets ooit heeft meegemaakt maar het was echt heel eng vooral omdat hij zo bang was. Echt zielig maar nu ligt hij lekker voor de bank en snurkt......
Hier twee keer meegemaakt, op twee verschillende plaatsen. En beide keren zijn zowel Jones als ik ons helemaal rot geschrokken.
De eerste keer, was ie aangelijnd, aan het snuffelen. Ik wist ( stom) eigenlijk niet dat er uberhaupt schrikdraad was. Totdat Jones begint te gillen, staart tussen de benen, volledig in paniek, echt eng. Hij durfde niet meer bij mij in de buurt te komen, dacht volgens mij echt dat ik hem dat aan had gedaan. Hij heeft er toen zeker een halve dag last van gehad.
De tweede keer was ie los en liep er zo tegen aan. Ik had m al een paar keer bij me geroepen ( jones was toen nog erg jong) en hij luisterde helemaal niet. Toen hij er tegen aanliep gaf ie exact dezelfde reactie als de eerste keer en heeft de rest van de wandeling strak naast me gelopen. Wel doodsbang voor me, gelukkig is dat ook weer over gegaan.
Ik vond het vreselijk, zo zielig.. Ben zelf natuurlijk ook behoorlijk geschrokken toen. Gelukkig nooit meer gebeurd!
Hier in de buurt heeft laatst een hond eraan gelikt, met hem zijn ze met spoed naar de DA gegaan, hij viel zo neer. Uiteindelijk wel weer goed gekomen.
Geef Chester nog maar een flinke knuffel en nu maar hopen dat ie het niet nog een keer doet!
De eerste keer, was ie aangelijnd, aan het snuffelen. Ik wist ( stom) eigenlijk niet dat er uberhaupt schrikdraad was. Totdat Jones begint te gillen, staart tussen de benen, volledig in paniek, echt eng. Hij durfde niet meer bij mij in de buurt te komen, dacht volgens mij echt dat ik hem dat aan had gedaan. Hij heeft er toen zeker een halve dag last van gehad.
De tweede keer was ie los en liep er zo tegen aan. Ik had m al een paar keer bij me geroepen ( jones was toen nog erg jong) en hij luisterde helemaal niet. Toen hij er tegen aanliep gaf ie exact dezelfde reactie als de eerste keer en heeft de rest van de wandeling strak naast me gelopen. Wel doodsbang voor me, gelukkig is dat ook weer over gegaan.
Ik vond het vreselijk, zo zielig.. Ben zelf natuurlijk ook behoorlijk geschrokken toen. Gelukkig nooit meer gebeurd!
Hier in de buurt heeft laatst een hond eraan gelikt, met hem zijn ze met spoed naar de DA gegaan, hij viel zo neer. Uiteindelijk wel weer goed gekomen.
Geef Chester nog maar een flinke knuffel en nu maar hopen dat ie het niet nog een keer doet!
-
- Speurneus
- Contacteer:
Kay is 1x tegen schrikdraad gelopen, hij schrok... keek mij aan en kreeg zijn gekke 5 minuten en liep door
Het schrikdraad liet hij de wandelingen erop voor wat het was, maar verder had hij absoluut geen last van de optater.
Geef Chester maar een dikke knuf

Het schrikdraad liet hij de wandelingen erop voor wat het was, maar verder had hij absoluut geen last van de optater.
Geef Chester maar een dikke knuf
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015

- miranda
- Hele grote hondenneus
Geef Chester nog maar een dikke
van mij.

:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
Bowie 16-04-2017
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018

- riwka
- Hele grote hondenneus
Tjee Jutta ben je even een weekje bij je ouders en dan gebeurt er dit met Chester, schrikken hoor! Gelukkig zelf nog niet meegemaakt met Storm. Geef Chester maar een dikke knuffel van mij en van Storm een lik. Hopelijk zien we jullie zondag weer..
Don't always keep your dog on a leash if you want him to be attached to you
A.Willametz
A.Willametz
-
- Speurneus
Arme Chester. Hopelijk heeft ie er wat van heeft geleerd.
Ik kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn zeg
Wel goed dat je de DA hebt gebeld.
Gelukkig zelf nog geen ervaringen mee gehad. Zou namelijk ook een echte Bram actie geweest kunnen zijn.
Knuffels voor Chester. En tot zondag. Daar hebben we gelukkig geen schrikdraad

Ik kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn zeg

Gelukkig zelf nog geen ervaringen mee gehad. Zou namelijk ook een echte Bram actie geweest kunnen zijn.

Knuffels voor Chester. En tot zondag. Daar hebben we gelukkig geen schrikdraad

Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
-
- Speurneus
Keo is al puppy 2x tegen de schrikdraad aan gaan staan omdat hij aan de paardjes er achter wou snuffelen.
Hij heeft echter geen naschokken gehad
Dat is wel heel sneu zeg!
Wel is hij een tijdje bang geweest voor die paardjes. Wou er niet meer langsaf. Gelukkig is dat overgegaan, maar hij gaat niet meer aan ze snuffelen
Hij heeft echter geen naschokken gehad

Wel is hij een tijdje bang geweest voor die paardjes. Wou er niet meer langsaf. Gelukkig is dat overgegaan, maar hij gaat niet meer aan ze snuffelen

groetjes Juliette
Keo 26-03-2009
Harvey 30-07-2015

-
- Speurneus
Bedankt voor alle reacties. Chester heeft gisteravond heel veel geslapen en ook de nacht ging het goed. Vanmorgen weer helemaal de oude en weer lekker aan het kwispelen. Ben dan nog een keertje langs het paaltje gelopen met hem (van een zekere afstand) en hij wilde eerst niet verder lopen maar met aanmoedigen etc. ging het toch goed. Gelukkig. Het is echt schrikken als je je hond zo meemaakt.
En Erica en Riwka, wij zullen er zondag helaas niet zijn want dan rijden we pas weer terug naar de lage landen. Maar de week erop zijn we er weer gelukkig.
En Erica en Riwka, wij zullen er zondag helaas niet zijn want dan rijden we pas weer terug naar de lage landen. Maar de week erop zijn we er weer gelukkig.
Ojeej! Mojo heeft het ook weleens gehad, durfde niet meer terug onder de draad door waar stroom op stond (dus echt moeten lokken en de draad omhoog gehouden met een stok....) en stond daar in de wei te piepen. Maar liep eenmaal terug bij ons weer vrolijk verder. Dus geen naschokken oid! Hij heeft er trouwens niet echt van geleerd, want hij heeft het daarna nog een keer gehad! Haha, suffie!
-
- Speurneus
Veel plezier nog. Knuffels voor Chester en dan zien we jullie de zondag daarna wel weer.Jutta schreef:Bedankt voor alle reacties. Chester heeft gisteravond heel veel geslapen en ook de nacht ging het goed. Vanmorgen weer helemaal de oude en weer lekker aan het kwispelen. Ben dan nog een keertje langs het paaltje gelopen met hem (van een zekere afstand) en hij wilde eerst niet verder lopen maar met aanmoedigen etc. ging het toch goed. Gelukkig. Het is echt schrikken als je je hond zo meemaakt.

Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
De reactie kan ook nog erg afhangen van het feit hoeveel stroom er op de draad staat.
Je kunt dat instellen met je apparaat, maar als de draad vaak in contact komt met bv een paaltje of lang gras/brandnetels dan verliest het draad stroom, en komt de schok ook minder hard aan.
Joppe heeft ook al een keer een flinke tik gehad van de draad hier van de paarden, maar hij was na 10 minuten het al weer vergeten, leek het.
Je kunt dat instellen met je apparaat, maar als de draad vaak in contact komt met bv een paaltje of lang gras/brandnetels dan verliest het draad stroom, en komt de schok ook minder hard aan.
Joppe heeft ook al een keer een flinke tik gehad van de draad hier van de paarden, maar hij was na 10 minuten het al weer vergeten, leek het.
Toen Max al heel oud en wat moeilijker liep, is hij eens gestruikeld en viel hij om tegen de schrikdraad.
De draad zakte mee naar beneden en Max lag op de grond op de schrikdraad. Hij kwam niet meer op/
Iedere keer kreeg hij een schok.
Mijn man is meteen op hem gedoken om hem los te trekken.
Dat was zo ontzettend zielig. Ik stond bijna te huilen van schrik en ellende. Onze oude arme Max.
Gelukkig liep hij erna gewoon verder, en heeft er niets aan overgehouden.
De draad zakte mee naar beneden en Max lag op de grond op de schrikdraad. Hij kwam niet meer op/
Iedere keer kreeg hij een schok.
Mijn man is meteen op hem gedoken om hem los te trekken.
Dat was zo ontzettend zielig. Ik stond bijna te huilen van schrik en ellende. Onze oude arme Max.
Gelukkig liep hij erna gewoon verder, en heeft er niets aan overgehouden.