Gisteren liepen mijn labje en ik door het plaatselijke bos. We kamen een heuveltje af en liepen de bocht om en daar stond ineens een kangaroo voor onze neus! Ik knipper een keer met mijn ogen en vraag me serieus af of ik dan nu toch echt gek geworden ben...Meestal doet Milow wel een poging tot het najagen van wild, maar deze keer niet. Hij bleef net als zijn baasje, stokstijf staan. Hij keek mij aan en zag blijkbaar mijn vershrikte en verbaasde blik. Vervolgens keek ik Milow aan en we leken beide te denken....'huh...wat is dat nou?' Milow zet een stap achteruit en laat een hele harde zware grommende blaf horen (nog nooit van hem gehoord). De kangaroe kijkt ons rustig aan en smakt rustig verder. Aangezien de kangaroe midden op het pad staat waar wij langs moeten, was het wel erg fijn als dit beest de benen had genomen...maar helaas. Ik zet een paar passen naar voren. Blijkbaar is dit het teken voor Milow om in de aanval te gaan. Blaffend en grommend loopt mijn dappere lab op de kangaroe af. Ook nu blijft het grote grijze monster (kangaroe) gewoon staan!!! Ik roep Milow bij me want dit is zo'n moment waarop het toch verstandig is dat Milow de leiding aan mij overlaat..... Milow luistert perfect! Gelukkig.....Ik wist even niet meer wat ik moest. Ik had Milow weer aangelijnd en riep zo eng en hard mogelijk:'KSSSSSSSSSSSSSST' (sja je moet wat...

) En hup...daar hupte de kangaroe weg...
Thuis zei ik tegen mijn vriend: 'hey er stond net een kangaroe in het bos...zo voor mijn neus...' Ik was bang dat hij gelijk de crisisdienst van de GGZ zou bellen

maar hij vertelde me dat er hier in de buurt een kangaroe fokkerij zit en dat ze inderdaad een kangaroe kwijt zijn...nou ik heb hem dus gevonden..of liever...wij hebben hem dus gevonden. Het beest is nog niet gevangen dus Milow en ik kunnen bij elke wandeling weer Skippy tegenkomen. Nou ja, we zien wel....lasso mee en vangen maar?
Maar Milow'tje luisterde op een cruciaal moment heel goed. Toch fijn aangezien dit nog niet vanzelfsprekend is. Ook ben ik trots op zijn dappere grommend blaf! Heb ik geen stoere hond?