Basco de held op sokken

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
renate
Speurneus
Speurneus

Basco de held op sokken

Ongelezen bericht door renate »

Het is toch wat met die held op sokken van mij :D
Zit ik lekker tussen mijn 2 mannen op de bank tv te kijken staat Basco ineens op en loopt voorzichtig naar de achterdeur in de woonkamer toe.
Dus ik kijk wat hij doet staat meneer met zijn staart in de lucht, kop hoog en zijn haren omhoog :shock: Begint ineens heel hard te grommen dus ik zeg tegen hem"wat zie je dan?" Begint meneer toch ineens te blaffen en te grommen :shock:
Dus ik kijk naar buiten, zie ik dat ze de containers aan het legen zijn en die komen net boven onze tuin muur uit met legen :D
Basco rent weer snel naar mij toe en gaat naast me op de bank zitten terwijl hij naar buiten blijft kijken en grommen :roll:
Het is ook zo een held af en toe :D

Maar ik ben wel trots op mijn mannetje want hij laat het wel merken als hij iets niet vertrouwd :klasse: ( dit is pas de 2de keer dat hij zo reageert, de vorige keer zat er iemand in de tuin toen hij aansloeg :shock: )
Merle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Merle »

Wat goed van Basco :klasse: , lijkt me toch fijn als ze aangeven wanneer ze iets niet vertrouwen.....en hoe dichter bij het vrouwtje hoe beter hij je kan beschermen, zo heeft hij vast gedacht :wink:
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Het ziet er ook natuurlijk heel gek uit :lol:
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Basco, wat goed dat je zo alert bent en je vrouwtje alarmeert :klasse:
Max is ook zo'n held op sokken. Begon toen Roy thuis was plotseling heel hard te blaffen en te grommen en sprong met zijn poten op de vensterbank...bleek er een raaf in de boom buiten te zitten :lol:
Ook als ik met hem ga wandelen en er is iets veranderd op de route, bijvoorbeeld een busje dat stilstaat op het fietspad of witte tonnen die in de berm zijn weggegooid. Mijnheer begint zachtjes de grommen, wordt ontzettend alert en de haren gaan overeind staan.
Ook blijkt wij waaks te zijn op het huis. Dit weekend was carnaval en Roy en ik gingen een avondje vieren. Op weg naar huis vond Roy een deurmat midden op de straat. Hij heeft hem over zijn hoofd gelegd....ja we waren nogal aangeschoten :oops: en is zo thuis naar binnen gegaan. Nou Max sloeg toch aan en met wat voor een geluid! Zo'n heel diep blafgeluid....heel intimiderend. Pas toen wij het licht aanmaakten en Roy snel de mat van zijn hoofd afhaalde, begon hij direct te kwispelen en had hij ons herkend.
Waren toch welk erg trots op zijn waakzaamheid :klasse: ...hadden wij eigenlijk helemaal niet verwacht bij Max.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
renate
Speurneus
Speurneus

Merle schreef:Wat goed van Basco :klasse: , lijkt me toch fijn als ze aangeven wanneer ze iets niet vertrouwen.....en hoe dichter bij het vrouwtje hoe beter hij je kan beschermen, zo heeft hij vast gedacht :wink:
Het is inderdaad heel fijn. Ghost blaft bij ieder dingetje wat hij hoort, dat is heeel vervelend en Basco slaat alleen aan als hij het echt niet vertrouwd en dan weten we dat we moeten reageren.
Hij komt altijd bij mij schuilen het kleine ding :D Als hij bang, misselijk is en iets niet vertrouwd kruipt hij helemaal bij me weg :verliefd1: Veilig dicht bij het vrouwtje :D
renate
Speurneus
Speurneus

Charella schreef:Het ziet er ook natuurlijk heel gek uit :lol:
het is inderdaad heel vreemd om te zien :D Je ziet alleen een container en de grijp armen, meer zie je niet :D
renate
Speurneus
Speurneus

royenmarjolein schreef:Basco, wat goed dat je zo alert bent en je vrouwtje alarmeert :klasse:
Max is ook zo'n held op sokken. Begon toen Roy thuis was plotseling heel hard te blaffen en te grommen en sprong met zijn poten op de vensterbank...bleek er een raaf in de boom buiten te zitten :lol:
Ook als ik met hem ga wandelen en er is iets veranderd op de route, bijvoorbeeld een busje dat stilstaat op het fietspad of witte tonnen die in de berm zijn weggegooid. Mijnheer begint zachtjes de grommen, wordt ontzettend alert en de haren gaan overeind staan.
Ook blijkt wij waaks te zijn op het huis. Dit weekend was carnaval en Roy en ik gingen een avondje vieren. Op weg naar huis vond Roy een deurmat midden op de straat. Hij heeft hem over zijn hoofd gelegd....ja we waren nogal aangeschoten :oops: en is zo thuis naar binnen gegaan. Nou Max sloeg toch aan en met wat voor een geluid! Zo'n heel diep blafgeluid....heel intimiderend. Pas toen wij het licht aanmaakten en Roy snel de mat van zijn hoofd afhaalde, begon hij direct te kwispelen en had hij ons herkend.
Waren toch welk erg trots op zijn waakzaamheid :klasse: ...hadden wij eigenlijk helemaal niet verwacht bij Max.
Die Max :lol: Ook wel heel goed natuurlijk dat hij nu al waakt binnen, is echt een heel prettig gevoel.
Alleen buiten zou ik er wel op letten want de hond van een vriendin van mij deed dit ook toen hij jong was en die is nu 2,5 jaar en doet het nog steeds :shock:
Die gromt en blaft overal tegen buiten en dat is minder prettig. Dus dat buiten grommen zou ik toch proberen er uit te krijgen ( tegen vreemde dingen ).
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Jee Renate,

Je hebt inderdaad wel gelijk wat betreft dat buiten grommen. Het komt wel maar zelden voor.

Trouwens, die Basco doet het zoals het hoort. Terug naar de roedelleider en bescherming zoeken :klasse: ...ik vraag mij wel wat ze zullen doen als je op straat eens iemand tegenkomt die je wilt beroven....
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Stoere Basco :D

Keo had deze week ook zo'n actie. We komen thuis en hij begint ineens te blaffen naar de achterdeur. Blijkt dat hij mijn spiegelbeeld er in zag bewegen :roll: :D
Beter kijken de volgende keer jongen :D
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
renate
Speurneus
Speurneus

royenmarjolein schreef:Jee Renate,

Je hebt inderdaad wel gelijk wat betreft dat buiten grommen. Het komt wel maar zelden voor.

Trouwens, die Basco doet het zoals het hoort. Terug naar de roedelleider en bescherming zoeken :klasse: ...ik vraag mij wel wat ze zullen doen als je op straat eens iemand tegenkomt die je wilt beroven....
Als het zelden voorkomt zou ik er opletten dat het niet erger word. Als het geregeld voorkomt zou ik er wel wat aandoen. Die vriendin van mij had er nooit wat aan gedaan en haar hond reageert overal op, auto's, standbeelden, mensen, bosjes, bomen noem maar op en hij valt er tegen uit :? Maar gelukkig is het bij jullie niet zo extreem als bij haar hond ( als pup viel die van haar al tegen heel veel dingen uit buiten ).

Basco zoekt altijd bescherming bij me en dat is echt super lief :verliefd1:
Ook als hij word lastig gevallen door een andere hond dan hoef ik maar 1x te roepen en dan komt hij. Hij weet dat hij bij mij veilig is en dat hem dan niks gebeurd want het vrouwtje lost het op :D

En wat betreft het beroven, honden voelen veel aan van hun baas en omgeving, soms kunnen ze je echt verbazen. Mijn DH gaat voor mij staan als hij iemand niet vertrouwd en begint dan heel diep te grommen en zet zijn haren omhoog en trekt zijn lip op :oops: Dit heeft hij gedaan bij iemand die dronken op ons afliep, bij een hele groep hangjongeren waar wij langs moesten en 1x bij 2 jongens die mij lastig vielen :D
Als ik 's avonds moet pinnen bijvoorbeeld neem ik hem altijd met me mee, dan weet ik gewoon zeker dat er niks kan gebeuren :D
renate
Speurneus
Speurneus

esmoezie schreef:Stoere Basco :D

Keo had deze week ook zo'n actie. We komen thuis en hij begint ineens te blaffen naar de achterdeur. Blijkt dat hij mijn spiegelbeeld er in zag bewegen :roll: :D
Beter kijken de volgende keer jongen :D
:lol: Keo kan er ook al wat van :lol:
Heerlijk wanneer ze zo reageren ( al schrok ik er de eerste keer wel van :oops: )
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

Haha ik ken het gevoel, Senna van ons blaft en gromt soms vaak om de vreemste dingen, zoals vuilniszakken, winkelwagentjes, of gewoon om totaal niets.
Plaats reactie