royenmarjolein schreef:Jee Renate,
Je hebt inderdaad wel gelijk wat betreft dat buiten grommen. Het komt wel maar zelden voor.
Trouwens, die Basco doet het zoals het hoort. Terug naar de roedelleider en bescherming zoeken

...ik vraag mij wel wat ze zullen doen als je op straat eens iemand tegenkomt die je wilt beroven....
Als het zelden voorkomt zou ik er opletten dat het niet erger word. Als het geregeld voorkomt zou ik er wel wat aandoen. Die vriendin van mij had er nooit wat aan gedaan en haar hond reageert overal op, auto's, standbeelden, mensen, bosjes, bomen noem maar op en hij valt er tegen uit

Maar gelukkig is het bij jullie niet zo extreem als bij haar hond ( als pup viel die van haar al tegen heel veel dingen uit buiten ).
Basco zoekt altijd bescherming bij me en dat is echt super lief
Ook als hij word lastig gevallen door een andere hond dan hoef ik maar 1x te roepen en dan komt hij. Hij weet dat hij bij mij veilig is en dat hem dan niks gebeurd want het vrouwtje lost het op
En wat betreft het beroven, honden voelen veel aan van hun baas en omgeving, soms kunnen ze je echt verbazen. Mijn DH gaat voor mij staan als hij iemand niet vertrouwd en begint dan heel diep te grommen en zet zijn haren omhoog en trekt zijn lip op

Dit heeft hij gedaan bij iemand die dronken op ons afliep, bij een hele groep hangjongeren waar wij langs moesten en 1x bij 2 jongens die mij lastig vielen
Als ik 's avonds moet pinnen bijvoorbeeld neem ik hem altijd met me mee, dan weet ik gewoon zeker dat er niks kan gebeuren