Bekeuring

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Bekeuring

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Vanmiddag liep ik met de honden op een stuk waar ik al jarenlang loop. Officieel mogen daar geen honden los, maar het is zo´n stukje verrommeld niemandsland, ingeklemd tussen de snelweg, het kanaal en een industrieterrein, waar verder nauwelijks iemand komt, behalve hondenmensen (en homo´s :shock: ).

Zie ik ineens langs het kanaal een politieautootje rijden, en jawel hoor ze stoppen, stappen uit en komen mijn kant uit. Ik deed of ik gekke Henkie was en liep de andere kant op, expres een zandpad in dat momenteel helemaal onder water staat. Maar dat mocht helaas niet baten. Ze haalden me in. Een eind voor me liep een mevrouw met een rottweiler, die die agenten ook gezien had en die het daarom op een lopen zette. Die had geluk, ik pech, mij hadden ze te pakken.

Ik probeerde nog tegen te sputteren, dat ik het echt te flauw voor woorden vond, dat ze op zo´n stukje boetes gingen uitdelen. Niemand heeft daar hinder van de loslopende honden, er woont niemand, er komt niemand, alleen mensen met honden (en die homo´s :D ). Het commentaar was, dat `er` geklaagd was, dat er tegenwoordig hele groepen honden werden uitgelaten door uitlaatservices. Wie was dan die ´er´, wilde ik weten? Dat konden ze niet zeggen. Maar ja, al mijn commentaar mocht natuurlijk niet baten: 70 euro boete :evil:

Die 70 euro interesseert me niet eens zoveel, maar wel dat ik nou mijn uitlaatgebiedje kwijt ben. Zo blijven er steeds minder plekken over waar ik naar toe kan met mijn honden. En daar baal ik stevig van :mad:

Hanneke
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Gebieden waar je kunt lopen met honden is inderdaad aan het verkleinen :mad:
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Heel herkenbaar.. De hondenbelasting gaat ieder jaar schrikbarend omhoog hier in Rdam maar je mag op steeds minder plekken je hond los laten, de losloopgebieden zijn vaak smerig en vooral klein.

Erg flauw dat je op een stuk niemandsland niet eens meer mag lopen, wie heeft er daar nou last van je? Van die regelpissers, die op zondag ook eens een keer naar buiten komen al dan niet met hun kinderen en dan gaan klagen over vervuilende honden. :evil:

Erg jammer voor je Hanneke. Hopelijk vind je snel een ander fijn gebied waar je wel weer vrij ongestoord kunt wandelen.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door ElisabethErnstDave »

Kan je de datum van de bekeuring niet weg halen en de volgende keer als ze er weer zijn zeggen ik heb er al een :wink:
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Zielige lui zijn het , die hondenbezitters een boete geven.
Hier krijg je per hond een boete, dus , zouden ze mij betrappen, dan krijg ik 3keer.
Ik loop op een stuk wat van oudsher van de tuinders is. Helemaal officieel geen losloopgebied. Ben benieuwd wanneer ze mij een keer pakken.
Er is hier in de buurt wel een ander stuk en daar mogen de honden wel los, maar daar liggen oude spuiten en blikjes bier ect. Daar kom ik niet eens meer. Maar daar een keer controleren, nee hoor, dan zie je ze niet.
:?
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

jee wat balen :mad: vooral dat je je plekkie kwijt bent
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

pfft soms denk ik weleens dat ze het erom doen. Ik ben ook al een keer aangesproken. Laat maup weleens het laatste stuk naar huis los lopen (dan sjokt ze niet zo). Komen die knazen ook: mevrouw, de hond mag hier niet los.. Dan denk ik echt men! ga lekker wat nuttigs doen, die ouwe baas van mij sjokt netjes over de stoep...
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door perelaar »

Ben ik blij dat België (nog) niet zo'n regeltjesland is...

Al vraag me ik toch iets af: labradors zijn jachthonden, toch? Moeten ze bij de jacht dan ook aan de lijn blijven :D
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

belachelijk, maar helaas herkenbaar
:blondpootje:
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Goh Hanneke wat jammer je uitlaatstuk kwijt en nog een boete toe.
Helaas ook voor mij herkenbaar,heb er ook al eens een gehad :oops:
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
Labradorreke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Labradorreke »

perelaar schreef:Ben ik blij dat België (nog) niet zo'n regeltjesland is...

Al vraag me ik toch iets af: labradors zijn jachthonden, toch? Moeten ze bij de jacht dan ook aan de lijn blijven :D
2 jaar geleden in België ook een boete gehad...
in Walem..
Frodo sprong nog maar uit de koffer en had 4 !!!! inspecteurs rond de wagen,
alsof ik de grootste misdadiger was!
120 euro moeten betalen omdat de wagen er niet mocht staan (bord stond achter boom en was niet zichtbaar door afhangende takken)
en 60 euro omdat Frodo nog los was!
Kan je vertellen dat ik nooit meer daar ben geweest!
Was nochtans een fijne plek...
maar ook bekend als afspraakplek voor homo's...
heb niets tegen die mensen,
maar dat zij daar condooms laten rondslingeren, vuilnis..
en tussen de bosjes liggen te ... 'je weet wel'...
tja ik heb dan toch liever een loslopende hond!
Ieder zijn idee zo...
Afbeelding
:blondkopje: Frodo Of The Charmed Angel ° 17 mei 2006
:bruinkopje: Gismo (Bordeaux Dog) herplaatser °23 maart 2007
petra2612
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door petra2612 »

Wat een :evil: $#@ zijn dat geweest. Ik noem het altijd hondenhaters hebben vast zelf geen hond. Een plek waar niemand er last van heeft! De honden moeten altijd boeten en aangelijnd zijn er zijn nog maar weinig plekken waar je lekker kunt lopen. Ja, hier in de gemeente hebben ze losloopgebieden voor de hond: groenstroken naast een fietspad/rijbaan etc. zonder voetpad etc. Nee, dat is lekker veilig! Sorry hoor ik kan hier zo boos om worden. Al die loslopende katten dan??? En als een reiger/meeuw op mij auto schijt wie betaald dan de bekeuring??? :D Ha,ha nee niemand want dat mag allemaal alleen de honden!!!!!! Die worden aan allerlei banden gelegd en moeten vaak ook nog hondenbelasting betalen!!! Pff te gek voor woorden :cry:

Sterkte met het zoeken naar een "leuke" losloopplek!
***Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd!***
Groetjes, Petra
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

misschien wordt het eens tijd voor een flashmob actie bij de tweede kamer 8)
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Debora
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Hondenbelasting voor de algemene middelen pot, zodat ze mensen met honden ook een mooie boete kunnen geven voor loslopen etc.... :?
Je mag bijna nergens meer komen, maar je moet wel betalen...
Zogenaamd omdat de uitlaatplaats opgeruimd wordt. Nou, ik weet niet wanneer dat gaat gebeuren, maar niet in dit leven.... :eusashhh:
Evro01

Ongelezen bericht door Evro01 »

Een boete net zo belachelijk als de hondenbelasting en wat een pech voor jou dat ze jou net moeten hebben, ik denk dat ze nog niet aan de dag qouta bekeuringen zatten en op echt alle andere plekken al beukeurd hadden, echt zielig dit soort mensen. Maar zoals ik hier al lees steeds vaker voorkomend, kun je bij de gemeente trouwens opvragen wat de officiele losloop plekken voor honden zijn?
Plaats reactie