Apporteren... leuk hoor
-
Mariska+Noa
Apporteren... leuk hoor
Langzaam beginnen we te denken of een actieve jachttraining niet veel leuker is voor Noa dan de gehoorzaamheid waar we mee bezig zijn.. Alleen is er 1 ding waar we over twijfelen. Noa apporteerd namelijk erg matig. Een bal is te gek, maar als hij er achteraan is gerend, ziet hij iets anders en laat hij de bal direct vallen om op verkenning te gaan. Dit stond overigens al in de testresultaten van de GT toen de pups 7 weken waren.
Kan ik hier nog iets aan doen of moet ik toch meer aan een andere cursus denken, zoals bijvoorbeeld speuren?
Kan ik hier nog iets aan doen of moet ik toch meer aan een andere cursus denken, zoals bijvoorbeeld speuren?
-
Nathalie01
- Middelgrote hondenneus

Dex doet precies hetzelfde
Hij laat ook heel makkelijk de bal of dummy van zich afpakken door andere hondjes. Het is een apart geval hoor want als hij om de bal oid moet strijden met andere honden is hij de eerste die denkt nehh laat maar zitten en gaat dan snuffelen
Maar toch begonnen met jachttraining en ik kan je vertellen daar doet hij het super
het enige wat op te merken valt is dat hij soms wat langzaam terug sukkelt met de dummy maar hij laat de dummy niet vallen en gaat hem met super veel enthousiasme halen. Als we de dummy gooien moet ik hem zelfs goed vasthouden anders gaat hij voor z'n beurt.
-
Mariska+Noa
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

-
Nathalie01
- Middelgrote hondenneus

Sinds januari.. de eerste lessen waren 1 grote chaos maar er zit zeker een stijgende lijn in. Je moet er ook nog niet teveel van verwachten hoor, ik doe het gewoon voor de lol zonder enige ambitiesMariska+Noa schreef:Dat geeft hoopNoa laat ook alles van zich afpakken en sukkelt er dan een beetje achteraan, waarna hij inderdaad zijn eigen ding gaat doen
hoe lang zijn jullie al bezig met jacht?
-
Jutta
- Speurneus

Ja hoor bekend verhaal of soortgelijk verhaal hier. Wij zitten met Chester al op Jachttraining en het is superleuk. Apporteren...... ja het is niet makkelijk. Hij zit keurig naast en gaat als een speer naar de dummy maar..... de ene keer gaat hij ervandoor, de andere keer laat hij hem onderweg liggen...etc.
Omdat hij er vandoor ging heb ik hem aan de lange lijn en dat gaat meestal goed. Hij vindt het gewoon niet zo leuk om terug te komen.
Ik zei gisteren ook al dat we maar beter naar doggydance of iets anders kunnen gaan......of zit er nog hoop in ?????

Omdat hij er vandoor ging heb ik hem aan de lange lijn en dat gaat meestal goed. Hij vindt het gewoon niet zo leuk om terug te komen.
Ik zei gisteren ook al dat we maar beter naar doggydance of iets anders kunnen gaan......of zit er nog hoop in ?????