Bultjes tussen tenen

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
dabbertje

Bultjes tussen tenen

Ongelezen bericht door dabbertje »

Af en toe hinkt Jara van de pijn in haar poot. Meestal gebeurde dat als ze flink had gerend. Wij dachten dat ze zich verstapt had en gaven haar dan wat rust. We hebben wel eens onder haar pootje gekeken of ze geen wondjes had, maar er was niets te zien.

Dit weekend gebeurde het weer. Nu hebben we nog eens goed gekeken en 't blijkt dat ze bultjes tussen de tenen heeft, die wat bloeden. Op de zwemvliezen zeg maar. Het zijn geen gladde bultjes, maar meer wratachtige bulten. Op de linkervoorpoot is het 't ergst.

Weet iemand wat dit is? Is het mijt?

Voor de zekerheid ga ik vanavond naar het spreekuur van onze dierenarts.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Zo snel geen idee. Ik wens je wel veel succes bij de da vanavond. Verstandig dat je er even naar laat kijken.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Ennn wat was het nu?
Hopelijk heeft Yara er niet teveel last van.
Succes als je nog naar de D.A. moet.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
dabbertje

Dank jullie wel.

De dierenarts vond de geur als een ontsteking ruiken. Ze had het aan alle 4 haar pootjes, alleen aan de onderzijde. De voorpootjes waren er 't ergst aan toe. Er is een kweek genomen. Die wordt morgen onder de microscoop bekeken en dan wordt een behandelplan gemaakt.

Was best een gek gezicht, een dierenarts die aan de pootjes ging ruiken :kots: :lol:

Even afwachten nog. Morgenmiddag weet ik meer.
petra2612
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door petra2612 »

Sterkte ermee ik hoop dat ze snel opknapt!
***Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd!***
Groetjes, Petra
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Zo gek is dat nog niet, dat ruiken aan de pootjes. :) Een hondje die koorts of verhoging heeft, krijgt letterlijk zweetpootjes en dat ruik je dan ook goed. Het is dus een goede graadmeter.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
dabbertje

De uitslag is binnen. Tis een bacterie veroorzaakt door een allergie. Hierdoor heeft ze minder weerstand en is gevoelig voor bacteriën.

Wat voor allergie is niet bekend. Jara heeft een antibioticakuur voor 3 weken gekregen en een shampoo waarmee iedere dag de pootjes gewassen moeten worden.
Het was dezelfde bacterie als de oorontsteking die ze in februari heeft gehad. Het ruikt ook hetzelfde als de oorontsteking. Maar tis in ieder geval geen mijt.

Jara vindt het maar niets. Na het wassen van de pootjes doet ze niets anders dan aan haar poten bijten en durft ons nog geen pootje te geven....
Gelukkig denkt ze dat de antibiotica snoepjes zijn. Die gaan gretig naar binnen.
Irene
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Irene »

Hoi,

Ben bang dat het een steeds terugkerend probleem is, ik kan het weten, nu op het moment is het rustig bij Bono, ik zeg altijd die bultjes zien er net uit als een tuinboontje, soms springen ze ook open en dan gaan ze weer weg.
wij weten nu dat het een allergie is, waar moet je de pootjes mee wassen??
een AB kuur helpt maar voor eventjes, hopelijk is het bij Jara daarna weer weg.
Sterkte.
Groetjes van Irene en lebbers van Bono en Sem.
dabbertje

Hoi Irene,
de dierenarts had me ook al gewaarschuwd dat het terugkomt. Tja, ik weet niet of je kunt laten testen waarvoor ze allergisch is. (als het maar niet van ons is... :roll: )

De shampoo die ik heb gekregen is: Malaseb Antibacterieel en antischimmel schampoo voor katten en honden. Ik kon ook kiezen voor een zalf, maar ivm onze houten vloer heb ik dat maar niet gekozen.

Heeft Bono ook last van huidschilfers als die bultjes onder de pootjes zitten?
Irene
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Irene »

Hoi,

Bono heeft geen last van huidschilvers, ik heb je een pb gestuurd met het hele verhaal.
Groetjes van Irene en lebbers van Bono en Sem.
Plaats reactie