beschadigde bench, hoe mooi maken?

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Marlyn
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

beschadigde bench, hoe mooi maken?

Ongelezen bericht door Marlyn »

Wij hebben hier al een bench denk ik nu zo'n 2 jaar oud maar maar een half jaar gebruikt.
Nu heeft hij een hele tijd onder de garage gezeten (zo'n gat zeg maar).
En is hij nogal beschadigt zo zit er roest op en nog iets wat er niet echt af wil.

Nu vroeg ik me af of er iemand ervaring mee heeft of een oplossing.

Het is een grijze (zilvere) bench zeg maar zo een:
http://www.zooplus.nl/bilder/trixie/ben ... efig_1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

deze kleur dus.

weet iemand wat slim is om er overheen te SPUITEN of misschien met een KWAST?

alvast bedankt.

(hij is ong. 92 lang is dat goed voor een labrador pup? het is eigenlijk het plan om hem na 1 jaar uit de bench te doen.)
Jazzy (L)
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Lijkt me niet zo'n goed idee om de bench over te schilderen/spuiten.
Je weet niet wat voor troep er in de verf zit en als je pup aan de bench gaat knagen, kan die zomaar verf in zijn lijfje krijgen.
Ik zou een nieuwe kopen.
Zo duur zijn ze niet en anders kun je misschien eens kijken op marktplaats ofzo.
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
Marlyn
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Marlyn »

ja ok. maar ik moet al veel zelf betalen.
de veiligheid gaat natuurlijk voorop maar misschien heeft iemand toch iets "niet giftigs"
Jazzy (L)
delange
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door delange »

Wat ik begreep van een spuiter hier in de buurt kun je hem laten "coaten/zandstralen". Dan stralen ze als het ware de nieuwe verf/lak in het materiaal.. Dit zou niet giftig moeten zijn.. Zelf heb ik er geen ervaring mee..
Misschien een tip om daar eens naar te informeren??
miran&joost
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door miran&joost »

delange schreef:Wat ik begreep van een spuiter hier in de buurt kun je hem laten "coaten/zandstralen". Dan stralen ze als het ware de nieuwe verf/lak in het materiaal.. Dit zou niet giftig moeten zijn.. Zelf heb ik er geen ervaring mee..
Een nieuwe bench in die maat kost een euro of 40. Als je hem dan moeten laten stralen en coaten ben je al een veelvoud kwijt. Ook als je er iets overheen wil smeren ben je aan materialen al bijna hetzelfde of meer kwijt..... Hij is namelijk verchroomd en hier houdt bijna niets op. Je zou dan moeten schuren, primer er op en dan pas een nieuwe lak

Ik zou toch even sparen voor een nieuwe !
Niets, maar dan ook niets, komt vrolijker op je afgelopen dan een kletsnatte lab met baggerpootjes !
Imca
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Imca »

miran&joost schreef:
delange schreef:Wat ik begreep van een spuiter hier in de buurt kun je hem laten "coaten/zandstralen". Dan stralen ze als het ware de nieuwe verf/lak in het materiaal.. Dit zou niet giftig moeten zijn.. Zelf heb ik er geen ervaring mee..
Een nieuwe bench in die maat kost een euro of 40. Als je hem dan moeten laten stralen en coaten ben je al een veelvoud kwijt. Ook als je er iets overheen wil smeren ben je aan materialen al bijna hetzelfde of meer kwijt..... Hij is namelijk verchroomd en hier houdt bijna niets op. Je zou dan moeten schuren, primer er op en dan pas een nieuwe lak

Ik zou toch even sparen voor een nieuwe !
Sluit me volledig bij het baasje van Enzo aan! :zwartpootje: :blondpootje:
:zwartpootje: Joy (wel stamboom, geen stamboomnaam 26-01-2001)
:blondpootje: Senna (Boggy Valley's Sarah 06-02-2011)
:blondpootje: Sil (Enjoy Just For Fun vd Ansjoros 18-04-2013)
corry

Ongelezen bericht door corry »

Ik heb de oude van mijn op marktplaats gezet en bijgepast voor weer een nieuwe scheelt in de kosten :wink:
Pascal en Linda

Ongelezen bericht door Pascal en Linda »

ik heb 25 euro voor een grote bench met kussen betaald op marktplaats, daar kan je bijna geen verf/coating oid voor betalen, ik zou een 2e handsje kopen als ik jou was
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

zelf doen heb ik ooit eens geprobeerd met een oude papegaaienkooi.De verf liet gewoon weer los en de troep die daar in zit wil je niet aan je hond geven.

Het laten doen kost veel geld en ben je altijd goedkoper uit met een nieuwe of 2e handse.
Onze bench was 80 euro maar daar kan hij de rest van zijn leven in mits hij niet uiteindelijk van ellende uit elkaar valt.
Plaats reactie