Help! wat moet ik doen?!

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Basto!

Help! wat moet ik doen?!

Ongelezen bericht door Basto! »

Help!

Wat moet ik doen? 7 Mei kunnen we onze eerste eigen labrador Basto ophalen. Ik verheug(de) me ontzettend op zijn komst. Ik heb met zorg dit nest gekozen (gewoon bij mensen thuis) en deze pup. Omdat er in de advertentie stond dat ouders hd, ed, en op oogafwijkingen zijn getest. Nou mailde ik laatst met de eigenaar van de hondjes.. met de vraag of ik die papieren in kon zien. Nou blijkt hij deze niet te hebben!!!

Ik ben ontzettend bang dat ik straks een ziek hondje heb. Wat moet ik doen? het hondje niet kopen? We hebben al een bedrag aanbetaald (100 euro) en moet ik dan zomaar tegen de eigenaar zeggen dat we er opeens vanaf zien? Of moet ik op de gok het hondje kopen met hoop voor zegen dat hij gezond is? Ik kan erg slecht tegen deze onzekerheid en zit me helemaal op te vreten. Dat hondje doe je toch ook niet weg na een jaar als blijkt dat ie hd of iets anders heeft? :(

Bedankt voor jullie reacties!
Basto!

Sorry, m'n naam is Sharina ;)
Laika2007
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Laika2007 »

O, wat vervelend. Je had je natuurlijk zo op dit pupje verheugd. Maar ik zou toch van de koop afzien. Als de fokker hier al over liegt waar liegt hij dan nog allemaal over? Het is natuurlijk vervelend van de 100,00, maar de kosten van een ongezond pupke zijn vele malen hoger en ik denk niet dat deze fokker je dan ook maar ergens bij gaat helpen. Heel erg veel sterkte/wijsheid met je beslissing!!
Basto!

Ik vind het zo'n moeilijke keuze, heb hem al in mn handen gehad en (net zoals elke pup :P ) is het een schatje.. Heb me er inderdaad erg op verheugd en je hebt gelijk: de kosten van een zieke pup zijn veel hoger :(

pfff.... :(
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

In mijn ogen is het heel simpel (maar niet leuk). Jij hebt "waar" gekocht, wat uiteindelijk niet blijkt te zijn wat is voorgespiegeld. Namelijk: een pup uit geteste ouders. Dit blijkt niet zo te zijn, dus ben je opgelicht. Het is dan zaak om je geld terug te vorderen op basis van onjuiste informatie vanuit de verkoper en op zoek te gaan naar een andere hond. Als de fokker nu al leugens verspreid, dan kan het geen goede keuze zijn om hiermee in zee te gaan! Wees verstandig, zet je gevoel opzij en ga hard op zoek naar een gedegen en eerlijk nestje! Succes en sterkte!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

De fokker (verkoper) heeft onjuiste informatie verstrekt en dus kun je de "overeenkomst" op die grond ontbinden. Je hebt dan recht op teruggave van de aanbetaling.

Ik zou de pup, hoe lief ook, niet nemen. De kosten en het verdriet zullen groot zijn als je pup ziek blijkt te zijn.

Veel sterkte bij het nemen van een beslissing.
Als je een rechtsbijstandverzekering hebt kan die je helpen bij het terugkrijgen van de 100 euro.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoran99 »

Ik ben het volledig eens met Lien, zie van de aankoop af, hoe lief de pup ook is maar de fokker heeft je voorgelogen.
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Kijk eens op de labrador startpagina. Daar staan genoeg goede fokkers en ben er van overtuigd dat bij 1 van hen ook pupjes leven die binnenkort mee naar huis mogen.

Ik zou er dus ook van af zien, hoe jammer ook :(
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Ik zou ook afzien van de koop, zeker bij de aanschaf van een hond is het belangrijk dat zaken open besproken worden en beide partijen eerlijk zijn.
Hoewel hij nu wel eerlijk is dat er geen gezondheidsuitslagen zijn 8)
De gezondheiduitslagen van beide ouders geven (helaas) geen 100% garantie, maar je hebt wel meer zekerheid omdat je weet dat het bij de ouders goed zit.

Voor wat betreft de rechtsbijstandsverzekering inschakelen om te helpen het aankoopbedrag terug te krijgen... Dat zal in 9 vd 10 gevallen niet werken gezien de meeste rechtsbijstandverzekeringen een eigen risico van 100 euro hanteren.
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
margreet
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door margreet »

ja ook van mij krijg je geen antwoord waar je blij van wordt,NIET doen, je kan iets goeds kopen maar ook heel veel ellende,heb het hier laatst nog bij de buren meegemaakt.
Natuurlijk zijn alle pupjes leuk,lief en schattig maar kijk naar een andere fokker, zoals al gezegd zullen er best nog GOEDE pups te koop zijn al zal je er mss meer voor betalen dan bij deze fokker,maar dat is het meestal dubbel en dwars waard.
Afbeelding
Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je vijanden geloven je toch niet
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Alles is al gezegd, suc6 met je beslissing! :)
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
saartjeee

Ongelezen bericht door saartjeee »

Ook ik ben het met alle bovenstaande reacties eens :( Kan er helaas niks anders van maken.

Het hoeft natuurlijk niet altijd te zijn dat het hondje ziek is.. maar zodra mensen aangeven dat ze getest zijn en vervolgens dat dit niet zo is? Dan klopt er iets niet en dan zorg je voor een vreemde situatie.

Heel erg goed van je trouwens om te vragen naar deze papieren!! Andere mensen denken hier misschien niet aan dus goed dat je eraan dacht.

Heel eerlijk? Vaak laten erkende fokkers uit zichzelf al de papieren zien van de moeder/vader, shows, HD en ED testen.. Dat was in ieder geval bij mijn fokker wel het geval, waardoor ik gelijk vertrouwen had.

Kijk inderdaad eens op de labrador startpagina of bij de labradorvereniging, daar staan altijd wel nestjes die geboren zijn of binnenkort geboren worden!

Heel erg veel succes! Zo'n pupje sluit je gelijk in je hart als je hem of haar ziet, dus begrijp dat het erg moeilijk is..
Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Koor »

Ik sluit me aan bij alles wat al gezegd is. Niet doen! Beter nog even wachten en een pup bij een erkende en goede fokker halen. Zoals al gezegd geen garantie dat dan alles goed is maar wel zeker weten dat mams een goed leven heeft en dat het welzijn van mams en puppies boven alles gaat. Succes met je keuze.
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)
Basto!

Humpff...

Moeilijke keuze.. In ieder geval bedankt voor jullie reacties.. Nu maar eens goed nadenken hoe en op welke manier ik de fokker ga zeggen dat ik toch afzie van de koop.. :(

Alles was al geregeld, vakantie etc. 7 mei begint mn vakantie van 3 weken en zou ik basto op komen halen, hopelijk is er een nest dat rond dezelfde datum mee mag anders moet ik ook mn vakantie omgooien..

Bedankt voor alle nuttige en eerlijke reacties! :klasse:
Sascha
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sascha »

Ook ik zou van de aankoop van deze pup afzien :(
Heb je niet al bij je 1e bezoek aan het nest gevraagd om de papieren te mogen inzien :confused:
Wij leggen altijd standaard de map al klaar voor inzage bij het kennismakings gesprek/bezoek.
Als je op de NLV site gaat kijken, daar staan +/- 35 pups die een baasje zoeken (als hun lijst nog klopt). En anders zou ik je vakantie op een later tijdstip nemen.
Afbeelding
Plaats reactie