minimale leeftijd van een dekreu
-
saskia burghout
- Grote hondenneus

- Contacteer:
minimale leeftijd van een dekreu
wij vroegen ons af wat de minimale leeftijd moet zijn van een labrador reu om er mee te dekken.
we hebben het reglement doorgelezen van de NLV maar er staat van alles op maar weinig over de Reu (fokreglement).
Wie kan mij er meer over vertellen en het liefst natuurlijk zwart op wit
we hebben het reglement doorgelezen van de NLV maar er staat van alles op maar weinig over de Reu (fokreglement).
Wie kan mij er meer over vertellen en het liefst natuurlijk zwart op wit
-
speurneus carola
- Speurneus

voor zover ik weet is er geen minimum leeftijd gesteld zoals bij een teef wanneer die haar eerste nestje mag krijgen en het laatste nestje
maar bv nlv houdt zich vast dat de honden gerontgend moeten wezen, de ideale leeftijd om dit te laten doen is na dat de hond minimaal 11 maanden geweest is dan moet je nog ca 2 a 3 wk wachten op de uitslag. dan moeten de ogen nog gekeurd zijn, daar is geen leeftijdsbeperking aan.
en dan stellen ze bij een officieele dekreu van de lijst van de nlv dat ie minimaal 2 show gelopen moet hebben en daar een u als kwalificatie behaald moet hebben.
al met al kan de reu dan nooit te jong zijn om te dekken wanneer al deze dingen in orde zijn
maar bv nlv houdt zich vast dat de honden gerontgend moeten wezen, de ideale leeftijd om dit te laten doen is na dat de hond minimaal 11 maanden geweest is dan moet je nog ca 2 a 3 wk wachten op de uitslag. dan moeten de ogen nog gekeurd zijn, daar is geen leeftijdsbeperking aan.
en dan stellen ze bij een officieele dekreu van de lijst van de nlv dat ie minimaal 2 show gelopen moet hebben en daar een u als kwalificatie behaald moet hebben.
al met al kan de reu dan nooit te jong zijn om te dekken wanneer al deze dingen in orde zijn
al me kinders uitgevlogen
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
Beide ouderdieren dienen op een leeftijd van 12 maanden of ouder officieel te zijn geröntgend
(heupen en ellebogen) volgens het geldende protocol van/erkend door de Raad van Beheer,
afd. GGW en beschikken over een geldende ooguitslag (niet ouder dan 12 maanden op de dag
van de dekking en verkregen op een leeftijd van 12 maanden of ouder). Als peildatum waarop
aan de gezondheidseisen moet zijn voldaan geldt de datum waarop de dekking plaatsvindt.
bron: http://www.nederlandselabradorverenigin ... php?id=150" onclick="window.open(this.href);return false;
(heupen en ellebogen) volgens het geldende protocol van/erkend door de Raad van Beheer,
afd. GGW en beschikken over een geldende ooguitslag (niet ouder dan 12 maanden op de dag
van de dekking en verkregen op een leeftijd van 12 maanden of ouder). Als peildatum waarop
aan de gezondheidseisen moet zijn voldaan geldt de datum waarop de dekking plaatsvindt.
bron: http://www.nederlandselabradorverenigin ... php?id=150" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Lupos op 24 apr 2011, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
saskia burghout
- Grote hondenneus

- Contacteer:
ja wie weet,nee sorry er gaat een 100% fieldtrail op Ace eind 2012 begin 2013Pandora schreef:Ramses is oud genoeg!![]()
(Geintje natuurlijk
)
ben nu al aan het kijken voor reuen kan er maar vroeg mee beginnen om werk en gezondheid uit te zoeken.
heb al 3 uitslagen binnen (CNM vrij, EIC vrij, ogen zijn vrij)
en moet ook nog 3 uitslagen binnen krijgen en dan weet ik of ze hellemaal gezond is
:
-
Pandora
- Speurneus

Goed bezig!saskia burghout schreef:ja wie weet,nee sorry er gaat een 100% fieldtrail op Ace eind 2012 begin 2013Pandora schreef:Ramses is oud genoeg!![]()
(Geintje natuurlijk
)
ben nu al aan het kijken voor reuen kan er maar vroeg mee beginnen om werk en gezondheid uit te zoeken.
heb al 3 uitslagen binnen (CNM vrij, EIC vrij, ogen zijn vrij)
en moet ook nog 3 uitslagen binnen krijgen en dan weet ik of ze hellemaal gezond is
:
Groetjes van Brigitte & Zoo

Bedankt Marjolein, hij is top!

Bedankt Marjolein, hij is top!