Wat denken jullie?

Plaats hier alles over hondenshows.
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Wat denken jullie?

Ongelezen bericht door jolien »

Ik zit me even iets af te vragen, ik zou het namelijk erg leuk vinden om nog een keertje met mijn Quincy te showen en dan bij de kleine clubmatch of de kampioensclubmatch van de NLV. Nu zit ik alleen een beetje te twijfelen, want als ik ervoor kies om op 5 juni in Emmen mee te doen, valt Quincy nog net in de openklasse (ze wordt in juli 8 jaar). Als ik dus in augustus in Bennekom meedoe, valt ze wel in de seniorenklasse.

Nu vraag ik me af, is het zinvol om mee te doen met een bijna 8 jaar oude lab in de openklasse? Want het verschil met een labje van bijvoorbeeld 3 jaar oud is dan natuurlijk wel erg groot, je ziet natuurlijk aan Quincy dat ze al een stuk ouder is.. Nou maakt mij dit zelf absoluut niets uit, maar geen idee hoe keurmeesters hier bijvoorbeeld naar oordelen.. :) :confused:
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Ik zou gewoon meedoen als je het leuk vind. Wat heb je te verliezen? Ga lekker samen een dagje op stap en aangezien je met Quincy niet meer zult gaan fokken is het ook niet zo wezeloos belangrijk wat een keurmeester ervan vind, toch? Als jullie samen het maar leuk hebben. :)
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
petra2612
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door petra2612 »

Open klasse is vaak heel groots en veel labradors. Zou liever in de veteranenklasse uitkomen als ik jou was maar als het voor de lol is maakt het niets uit. :wink:
***Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd!***
Groetjes, Petra
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

petra2612 schreef:Open klasse is vaak heel groots en veel labradors. Zou liever in de veteranenklasse uitkomen als ik jou was maar als het voor de lol is maakt het niets uit. :wink:
Ja precies, dat gevoel had ik ook een beetje. Open klasse is inderdaad vaak zo vol dat ook het leeftijdsverschil groot is. En ook al is het puur voor de leuk en hoef ik geen bepaald resultaat te halen, het is toch het leukst als het zeg maar een beetje een 'eerlijke strijd' is.. Misschiend dat ik dan inderdaad toch maar voor Bennekom ga, kan mijn senioortje daar haar kunsten laten zien :wink:
petra2612
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door petra2612 »

Ookal show je niet Bennekom is zo wie zo een geweldige dag! Of je gaat naar beide kan je vergelijken :D
***Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd!***
Groetjes, Petra
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

jolien schreef:
petra2612 schreef:Open klasse is vaak heel groots en veel labradors. Zou liever in de veteranenklasse uitkomen als ik jou was maar als het voor de lol is maakt het niets uit. :wink:
Ja precies, dat gevoel had ik ook een beetje. Open klasse is inderdaad vaak zo vol dat ook het leeftijdsverschil groot is. En ook al is het puur voor de leuk en hoef ik geen bepaald resultaat te halen, het is toch het leukst als het zeg maar een beetje een 'eerlijke strijd' is.. Misschiend dat ik dan inderdaad toch maar voor Bennekom ga, kan mijn senioortje daar haar kunsten laten zien :wink:
Zou ik ook doen Jolien. Je wilt toch ondanks dat het voor de lol is een leuk keurrapportje. En als ze dan met allemaal jonkies in de ring staat is de concurentie wel erg groot denk ik door het leeftijdsverschil.
Lekker naar Bennekom gaan, kom ik je misschien wel aanmoedigen :)
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Op beide clubmatches zijn dit jaar dubbele punten te behalen, dus zullen er erg veel inschrijvingen zijn. Wil je bij een bordje terechtkomen, dan moet je waarschijnlijk een uitzonderlijk mooie hond hebben. De concurrentie zal groot zijn.
Als het jou niet om een plaatsing te doen is, maar alleen om een mooi keurrapport, maakt het volgens mij niet zo heel veel uit in welke klasse je staat. De keurmeester vraagt toch naar de leeftijd van de hond en beoordeelt de hond individueel en met die leeftijd in zijn achterhoofd. De concurrentie gaat pas meespelen bij de plaatsingen.
Een mooie achtjarige in topconditie kan overigens evengoed winnen hoor, daar zijn voorbeelden genoeg van.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Boukje schreef:
jolien schreef:
Zou ik ook doen Jolien. Je wilt toch ondanks dat het voor de lol is een leuk keurrapportje. En als ze dan met allemaal jonkies in de ring staat is de concurentie wel erg groot denk ik door het leeftijdsverschil.
Lekker naar Bennekom gaan, kom ik je misschien wel aanmoedigen :)
Leuk als je komt kijken in Bennekom Boukje! Daar doe ik sowieso weer mee met Pien, die ik helaas weer uit heb moeten schrijven voor de clubmatch in Emmen omdat ze nog aan het revalideren is van haar knie operatie. Maar omdat Bennekom dit jaar pas eind augustus is moet dat geen probleem zijn :)
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Laboriginals schreef:Op beide clubmatches zijn dit jaar dubbele punten te behalen, dus zullen er erg veel inschrijvingen zijn. Wil je bij een bordje terechtkomen, dan moet je waarschijnlijk een uitzonderlijk mooie hond hebben. De concurrentie zal groot zijn.
Als het jou niet om een plaatsing te doen is, maar alleen om een mooi keurrapport, maakt het volgens mij niet zo heel veel uit in welke klasse je staat. De keurmeester vraagt toch naar de leeftijd van de hond en beoordeelt de hond individueel en met die leeftijd in zijn achterhoofd. De concurrentie gaat pas meespelen bij de plaatsingen.
Een mooie achtjarige in topconditie kan overigens evengoed winnen hoor, daar zijn voorbeelden genoeg van.

Hanneke
Ik gok inderdaad ook dat er veel mooie labjes zullen staan in de open klasse, maar inderdaad, de keurmeester vraagt wel altijd naar de leeftijd natuurlijk. En het gaat mij inderdaad ook niet om een plaatsing of iets dergelijks, gewoon om nog een keertje een mooi rapportje te krijgen. Ga deze week nog weer eens even flink met haar oefenen en dan bedenk ik daarna wel of het Emmen wordt of toch Bennekom :)
Aldinne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Aldinne »

Gewoon doen.. :klasse:
Voor Emmen moet je je wel snel bedenken, want daar zijn veel inschrijvingen voor, en volgens mij volgt de sluitingsdatum ook als snel.. :wink: Succes..
Groetjes Marloes, lebbers van Kai, Zepp, Jula & Pleun :bruinpootje: :zwartpootje: :bruinpootje: :zwartpootje:
Afbeelding
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ik heb het toch gedaan, Quincy staat ingeschreven :) Nu laatste paar weken nog even flink oefenen met haar en woensdag kunnen we al naar de ringtraining. Leuk ook vooral om weer met haar bezig te zijn, aangezien we toch al een tijdje niet echt meer trainen.
Plaats reactie