teken, vlooien en andere ellende

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
pelthee
Snuffelneus
Snuffelneus

teken, vlooien en andere ellende

Ongelezen bericht door pelthee »

Een vraag over spul tegen de teken en zo.
Vroeger gebruikte ik altijd frontline voor mijn Whoopi, dat doe ik nog maar eerlijk, als ik het maar eens in de 2 of 3 maanden doe heeft ze ook geen teken of zo.
Nu is er een hond in de buurt, die heeft met het beste spul van de dierenarts al 15 teken mee naar binnen gebracht op haar vacht, dus die heeft spul gekocht wat niet werkt en die hond is duidelijker lekkerder dan mijn Whoopi. Eind mei krijgen we een pup, ik wil pupje-lief niet vergiftigen, maar er zijn hier dus veel teken.
Wat gebruiken jullie en wat werkt echt (en is natuurlijk veilig)
We willen ook gaan kamperen in frankrijk, daar kreeg Whoopi een band om (vind ik eigenlijk heel vies, bij iedere kroelpartij verspreid je meer gif) er zijn daar wel zandvliegjes zegt men, met meer risico's op enge ziektes dus dat is ook niet de bedoeling, we willen gezond terug komen van de vakantie.

Wat is jullie ervaring, wat gebruiken jullie en werkt echt en wat zouden jullie op een 3 maanden oude pup durven gebruiken?

Meer vragen hebben we zo snel niet,
alvast bedankt voor jullie inbreng

Rixta
Whoopi en pupje Wapper
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Dat wij Tabor mee naar huis kregen en bij de eerste enting hebben wij gelijk vlooienspul etc meegekregen bij de dierenarts. Practic heeft het. En deze is er voor verschillende gewichten, volgens mij is het niet giftig voor een pup om vlooienspul te gebruiken mits je het natuurlijk wel goed gebruikt (dus hoog tussen de oren het pipetje te legen zodat ze het niet binnen kunnen krijgen).

Ik heb ook veel over een halsband gelezen idd, skaliber ofzo? Werkt volgens zeggen ook erg goed, is volgens mij ook goedkoper (20 euro ofzo en werk zeker een half jaar!) in vergelijking met pipetjes (als je idere maand gebruikt ben je toch ieder half jaar zeker 40 euro of meer kwijt, dit hangt ook weer van het gewicht af).

Het eerste half jaar werd ons geadviseerd om iedere maand te ontwormen en te ontvlooien. Maar vraag mezelf idd nog wel af wat voordeliger is (niet alleen financieel gezien maar ook in de omgang, want ik hou idd van véél kroelen en knuffelen, plus ook natuurlijk de mogelijheid dat de hond veel in contact kan komen met water, met de skaliber halsband is dat volgens mij de eerste week niet ivm het verspreiden va die stof) Nagoed zo goed weet ik he tniet, maar dit is wat ik tot dusver begrepen heb. Ik moet me er eigenlijk wel wat meer in verdiepen als ik eventueel wil gaan overstappen.

Maar nu dus aan de practic pipetjes :) Werkt tot op heden goed (eenmaal wel vlooien gehad, maar dat was omdat de pipet dus het gewicht ws niet meer dekte)
pelthee
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door pelthee »

Ik wil niet zeggen dat geld geen rol speelt.
Maar mijn grootste zorg is dat ik alle vlooien, teken en wormen buiten de deur houd.
De bijkomende ziektes zijn vele malen vervelender voor oude en jonge hondjes dan een duur middel voor mijn portemonee.
Whoopi is de ideale labrador, heeft nooit wormen gehad (en volgens onze dierenarts hoefde je dan ook niet te ontwormen) heeft 1x vlooien gehad, toen de buurhond een nacht in haar mand geslapen had en al met al heb ik ooit 3 teken gevonden op haar vacht (daar zoek ik naar, want ik ben, vrees ik, lekkerder dan mijn hond en ik wil ze niet)

Als het nodig is wil ik desnoods iedere week ontvlooien en ontwormen, indruppekl met stul dat teken weg houd en wat er nog meer nodig is.
Maar welk spul werkt? De buur met zijn 15 teken in de laatste weken heeft duidelijk niet het ideale middel van zijn dierenarts gekregen.

Rixta
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

geen idee welk middel de buurman gebruikte?

volgens mij is de werking ook zo dat wanneer je hond een vlo of teek of iets heeft en deze bijt hem, dat dmv het bloed de stof word doorgegeven waaraan ze dood gaan en of geen vruchtbare eitjes voortbrengen.
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

ook ligt wat ik begreep bij de dierenarts de nieuwste vlooien etc middelen hebben welke op de markt zijn, omdat de vlooien resistent kunnen zijn voor bijv. frontline omdat dit al langer gebruikt wordt..

Maargoed, tabor is ook onze eerste hond dus moet het allemaal ondervinden. Maar er is gelukkig veel te vinden en zijn er veel mensen zoals hier op het forum je graag willen helpen bij vragen etc :)

Volgens mij zijn er al wat meer topic waarin je kunt terug lezen eventueel dus daar ffies naar zoeken
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

Wij geven elke dag 2 capsules knoflook bij het eten.
En wisselen veel af van vlooien/teken middel.

In de herfst/winterperiode geven wij geen of maximaal 1x vlooien/tekenmiddel.

Tijdens de lente/zomerperiode maken wij de periode korter (2 maanden, en nooit 2x het zelfde)

Resultaat: in bijna 3 jaar tijd nog nooit 1 teek gehad, en soms een verdwaalde vlooi
Plaats reactie