wie heeft ervaring met osteopatie bij de hond?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
roef
Speurneus
Speurneus

wie heeft ervaring met osteopatie bij de hond?

Ongelezen bericht door roef »

de titel zegt het eigenlijk al,wie heeft zijn of haar hond wel een laten behandelen door een osteopaat en wat zijn je ervaringen hier mee? positief en negatief?
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Zeeuwse labjes
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Bailiff is een paar keer behandeld door een osteopate toen hij in het beginstadium van de spondylose zat. Zij maakte zijn nek en rug weer wat los en dat hielp hem wel goed. het was altijd mooi om te zien hoe hij heel ontspannen ging liggen tijdens de behandeling, terwijl zij toch redelijk heftige 'knaks' maakte met zijn rugwervels. Maar hij vond het kennelijk toch prettig. Op een gegeven moment gaf hij dan een hele diepe zucht en dat was voor de osteopate altijd het teken dat het effect had.

Op een gegeven moment was de spondylose te ver gevorderd en was behandeling door haar niet meer mogelijk. We zijn toen verder gegaan met accupunctuur en ook dat heeft hem een hele poos geholpen.
Afbeelding
Ixor du Bois de Lilas 13/10/1993 - 15/5/2007
Buttacre's Breezy Bailiff 4/2/1998 - 4/6/2010
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

dank je voor je antwoord :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marielle75 »

Ik heb geen ervaring met de behandeling van een hond door een osteopaat. Maar wel goede ervaring met kinderopsteopatie, mijn zoon heeft een aantal behandelingen gehad. Dat is heel goed bevallen.
Is niet echt een antwoord op je vraag. Maar door deze goede ervaring zou ik er voor mijn hond ook voor kiezen, mocht dit nodig zijn.
Afbeelding
jolex

Ongelezen bericht door jolex »

hoi,

wij hebben goede ervaringen met de osteopaat bij onze hond, de dierenarts wist niet meer wat te doen, hij kon amper nog lopen, ook de orthopeed wist het niet meer, na allerlei onderzoeken was de osteopaat onze laatste hoop, en het is een wonder, na drie behandelingen loopt en rent en doet hij weer alles!!!!
waarschijnlijk denken wij nu dat hij na een misstap op het strand een spier verrokken of gescheurd heeft of iets met een pees, en daardoor raar is gaan lopen ivm de pijn, en hierdoor zijn zijn rug en nek wervels helemaal vast gaan zitten. en deze zijn dus los gemasseerd/ gekraakt door de osteopaat!!! echt helemaal super, want wij wisten niet meer wat te doen!!!!
Plaats reactie