Pasja haar oren hangen sinds een weekje ongeveer weer op een rare manier (zie foto 1). Ze klappen naar binnen.
Maar als ik ze met mijn handen goed doe hangen ze zoals op foto 2, alleen blijft dit geen 5 min. zitten want dan flappen ze weer naar binnen.
Kent iemand dit verschijnsel of ervaring mee?
Even voor alle duidelijkheid, ik ben hartstikke gek op mijn kleine meisje en zou ze voor geen goud in willen ruilen. Pasja blijft Pasja en mijn oogappel
Maar dit vraag ik mij gewoon af... omdat ik ze op foto 2 toch stiekem wel mooier vind
Volgens mij heeft iedere hond dat? Tabor heeft het ook iig , geen idee of dat veranderd Ik kan me wel zo voorstellen dat de oren naar mate de hond groeit zwaarder wordt en daardoor een iets andere vorm aanneemt
nee ik denk idd dat ze die helicopteroren houdt.. heb gisteren gelezen dat dat komt doordat er een extra vouw inzit. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet mooi vind, maar ja je doet er niets aan he
daantjuh85 schreef:Volgens mij heeft iedere hond dat? Tabor heeft het ook iig , geen idee of dat veranderd Ik kan me wel zo voorstellen dat de oren naar mate de hond groeit zwaarder wordt en daardoor een iets andere vorm aanneemt
Wij noemen dat de oren in vliegstand je kunt hier zeker iets aan doen bij een pup, nl een aantal dagen/weken met tape vastzetten.
Je vouwt ze open/dubbel naar de buitenkant en zet dat vast met een stukje tape. Wel zorgen dat wat nu dubbel zit aan de achterkant van hun oortjes mooi vlak ligt. De bedoeling is dat de oren zo in de goede stand blijven staan daarna. Maar sommige honden blijven eigenwijs en doen ze even hard weer in de vliegstand onze Famke was/is idem dito.
We denken nu maar zo is ze nu éénmaal onze Famke
Dat wordt plastische chirurgie
Ik vind haar schattig met en zonder flaporen en wie weet krijgt ze zo´n bol koppetje dat d´r oortje goed gaan en blijven staan
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007 27-11-2014
Haha als we daar aan gaan beginnen wil ik graag eerst hihi
Ja wie weet inderdaad. Met tape zou ik kunnen proberen al ben ik bang dat ze dat eraf krapt. Maar goed, is het proberen waard!
Ondanks vliegoortjes blijft ze mijn dropje
Oortje goed hangen, oortje masseren terwijl je het oor in de gewenste vouw tussen je vingers hebt.
Jonna had 1 eigenwijs oor.
Heel af en toe hangt 'ie nog zo, maar bijna altijd hangt 'ie nu goed.
Ik deed het een paar keer per dag, als ze lekker bij me kwam hangen om te knuffen.
Boukje schreef:Je gaat je hond toch niet intapen omdat haar oortjes niet naar je zin staan?
Snap dat tapen bij andere rassen ook niet
dat denk ik dus ook. Ik zie het "verbeteren" van uiterlijke schoonheden de waarde absoluut niet van. Onze Nemo heeft 1 errug vliegoor (lees staat recht opzij) en daar dankt ze haar naam dus ook aan niks weghalen, dat hoort bij haar. Maar goed, iedereen zn eigen voorkeuren
Boukje schreef:Je gaat je hond toch niet intapen omdat haar oortjes niet naar je zin staan?
Snap dat tapen bij andere rassen ook niet
dat denk ik dus ook. Ik zie het "verbeteren" van uiterlijke schoonheden de waarde absoluut niet van. Onze Nemo heeft 1 errug vliegoor (lees staat recht opzij) en daar dankt ze haar naam dus ook aan niks weghalen, dat hoort bij haar. Maar goed, iedereen zn eigen voorkeuren
Ach, ieder zijn ding toch?
Er zijn ergere dingen die je je huisdien aan kunt doen.
Maggie heeft ook van die 'vliegoren' en ik vind het geweldig
Ik denk dat ik het er zelf niet voor over zou hebben om de oren in te gaan tapen, maar dat moet ieder voor zich maar bedenken. Je eigen hondje is toch het mooiste hondje van de hele wereld, no matter what
Brego had ook een vliegoortje en wij hebben toen wel de tip van Sascha aangepakt en getaped.
Het is uiteindelijk goed gekomen. We deden ook elke keer als zijn oor verkeerd hing deze goed vouwen en na weken geduld en vouwen en tapen zit zijn oor nu echt perfect.
Ik snap best dat sommige mensen dit niet nodig vinden, maar ik vind ook het uiterlijk van mijn hond belangrijk. Niet belangrijk genoeg om er aan te opereren of me er aan te ergeren, maar wanneer het simpel opgelost kan worden door te tapen, of zoals bij Aslan met vilt erin, waarom dan niet?
Ze voelen er niks van.
Lola heeft het ook enigzins. Haar oren hangen niet zo als het zou moeten volgens de rasstandaard. Ooit is mij verteld dat het komt door het wisselen van gebit en daardaar andere vorm van o.a. de kaak Geen idee of dit zo is hoor.....Voordeel van deze orenstand is dat er voldoende lucht in de gehoorgang komt en zodoende de kans op oorontsteking minder is (is mij ook allemaal maar verteld ) Lola heeft inderdaad nog nooit een ooronsteking gehad.
Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017 Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012 Cooper; Rembrandt 18-6-2008
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Zo denk ik er ook over Jessica. Zolang ik haar er geen pijn mee doe of haar kwets vind ik tapen niet erg.
Heb Pasja haar oren 4 dagen in getaped en daarna hingen ze even goed. 3 dagen later weer vliegtuig oren
Maar nu sinds een paar dagen hangen haar oren weer goed, dus er is nog hoop. we zien het wel.