Hallo, dit wordt mijn eerste berichtje op het forum en ik hoop dat ik de goede volgorde van berichtjes sturen volg.
Mijn bruine Bono heeft nu sinds okt. 2010 zijn implantaat. De reden van het plaatsen hiervan was dat hij zeer dominant naar mij toe was, slecht luisterde en op alles en iedereen wilde rijden. Na 2 weken begon het te werken en vanaf dat moment veranderde hij 100%. Hij werd veel rustiger, luisterde ineens veel beter en het rijden was ook afgelopen. Hij heeft het implantaat nu 7 maanden en het werkt nog steeds, we merken nog geen veranderingen. Hij is niet dikker geworden en zijn vacht glanst mooi. We gaan al wel nadenken over een vervolg, maar zolang hij blijft zoals hij nu is, doen we even niets. Hij is inmiddels ook ouder, dus misschien zijn z'n hormonen al wel iets minder heftig, we zullen zien.
Toch wil ik 1 minpunt melden: we zijn vorige maand in de kliniek in Utrecht geweest voor een dorstproef en omdat hij urine druppelde in huis. De DA had ons doorgestuurd omdat ze de werking van zijn nieren niet vertrouwde; na div. onderzoeken blijkt dit niet zo te zijn. In het verslag vanuit Utrecht stond echter wel vermeld dat het druppelen een gevolg was van het implantaat. Dit schijnt (soms) een bijverschijnsel te zijn. Hij heeft hier nu Propalin druppels voor en dat helpt prima. De DA vertelde trouwens dat druppelen ook kan voorkomen na definitieve castratie.
chemisch implantaat ervaringen
-
Anjess
-
janny van emst