gevoelige spijsvertering acute dikke darm ontsteking

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

gevoelige spijsvertering acute dikke darm ontsteking

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Een maand geleden zijn wij verhuist. Voor Max is daardoor vanalles veranderd: de buurt is anders, het huis is anders. Ook zijn wij sindsdien geleidelijk overgegaan op ander voer. Max kreeg eerst puppybrokken van Meradog. Hij is nu overgegaan naar andere brokken. Sinds 3 weken heeft Max zo nu en dan dagen dat hij ziek is. De eerste keer had hij plotseling diarree (zo erg dat hij het in zijn bench heeft gedaan :shock: ). Dat is vanzelf binnen twee dagen weggegaan. Vorige week troffen wij hem in zijn eigen braaksel aan. Hij was heel apathisch, wilde niet meer eten en moest meerdere keren braken. Wij zijn toen naar de dierenarts gegaan. Max had geen koorts en de dierenarts diagnosticeerde een gastritus. Hij kreeg verschillende spuitjes en Zitac mee voor 2 dagen. Aan het einde van vorige week was Max weer de oude. Op aanraden van de dierenarts hebben wij besloten om hem de komende tijd niet te laten zwemmen, omdat het water in dit dorp anders is dan het water in onze oude woonplaats. Het kan daardoor zijn dat in dit water een bacterie zit die Max niet kan verdragen. De hele week was Max lekker vrolijk en ondeugend en gisteren begon het wederom: spugen en diarree. Ook wilde hij niet eten. Vanmorgen had hij wederom in zijn bench gepoept en vlak voordat wij met hem gingen liet hij de diarree in huis lopen. Hij maakte niet echt een zieke indruk. Ik besloot de dierenarts te bellen en die adviseerde ons om Max op andere brokken te zetten. Ook hebben zij medicijnen voor ons klaar gelegd. Bij thuiskomst van mijn werk ben ik met Max gaan wandelen en toen had hij diarree. Hij was vlug moe tijdens het wandelen (ik ben maar een 15 minuten met hem gegaan). Ook maakte hij daarna een vermoeide en apathische indruk. Een uur later verloor hij bij het poepen helderrood bloed. Wij hebben direct contact opgenomen met de weekenddierenarts en daar konden wij direct terecht. Deze diagnosticeerde een acute dikke darmontsteking en gaf Max wat spuitjes. Ook kregen wij brokken mee voor de gevoelige spijsvertering. Deze dierenarts had namelijk ook het idee dat het probleem wordt veroorzaakt door het niet verdragen van het voer. Inmiddels gaat het alweer wat beter met Max en zijn wij van de schrik bekomen. Hij heeft alweer wat gegeten. Toch blijf ik mij zorgen maken om Max. Vooral om dat bloedverlies. Ik heb wel het gevoel dat Max bij onze eigen dierenarts en ook bij de vervangende dierenarts in goede handen is, maar toch blijft de twijfel. Hebben jullie met deze klachten ook ervaringen en wat hebben jullie ermee gedaan? En natuurlijk ben ik benieuwd naar jullie reacties op het verhaa van de dierenartsen. Alvast bedankt!
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Ojee, dat is niet niks en schrikken :(
Hier geen ervaring, maar zou dat bloedverlies door voer kunnen komen?

Heel veel beterschap Max! :groteknuffel:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

esmoezie schreef:Ojee, dat is niet niks en schrikken :(

Hoi Juliette,

Bedankt voor je reactie. Volgens de dierenarts is het verlies van helderrood bloedverlies een duidelijk symptoom van een acute dikke darm ontsteking. Wij hoefden er eigenlijk niet voor langs te komen toen hij ons verhaal aanhoorde. Ik heb teruggebeld en hem gezegd dat ik het niet vertrouwde en graag een consult wilde. Toen konden we direct terecht.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

royenmarjolein schreef:
esmoezie schreef:Ojee, dat is niet niks en schrikken :(

Hoi Juliette,

Bedankt voor je reactie. Volgens de dierenarts is het verlies van helderrood bloedverlies een duidelijk symptoom van een acute dikke darm ontsteking. Wij hoefden er eigenlijk niet voor langs te komen toen hij ons verhaal aanhoorde. Ik heb teruggebeld en hem gezegd dat ik het niet vertrouwde en graag een consult wilde. Toen konden we direct terecht.
jee nou, ik hoop dat Max snel en goed opknapt. Sterkte!
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Jeetje wat heftig :( Arme Max, ook hier geen ervaring mee, maar wilde jullie wel beterschap wensen :knuffel:
Leeuw
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Leeuw »

Hoi Roy en Marjolein,

Heeft de dierenarts de ontlasting van Max getest op Giardia? Boas heeft een aantal weken terug ook diarree met bloed gehad, en dat bleek dat te zijn. Hij was niet zo ziek als Max, maar dat komt ook omdat de diagnose gelijk gesteld was en hij gelijk met antibiotica behandeld kon worden. Ze kunnen het oplopen door ontlasting van een andere (besmette) hond te eten, niet alle honden die Giardia hebben zijn er ook direct ziek van.
Ik hoop dat je er iets mee kunt!

Groetjes
Afbeelding
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Arme Max, veel beterschap :groteknuffel:
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Een DA blijft altijd heel lastig je moet er een goed gevoel bij hebben,
ik ben ook even bij een ander DA geweest omdat zij op de hoek vd straat zit. Maar zij was zo twijfelachtig wilde Bommel overal voor door sturen. Ik ben nu terug bij mijn oude DA. Daar heb ik een veel betr gevoel bij, zij vindt het ook onnodig dat er verder onderzoek wordt gedaan naaar Bommels hart omdat veel labradors en andere rassen een extra slag (systole) hebben en dit helemaal geen kwaad kan. De verwijzing naar de Wagenrenk vond zij helemaal niet nodig.
Vraag aan andere honden bezitters in d ebuurt welek DA ze hebben en of ze tevreden zijn.
Volg je instinct als je denkt het is niet goed is het vaak ook zo.
Sterkte en hopelijk knapt Max snel op
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Even een vraag: Kauwt Max ook vaak op stokken? Jaren terug heeft Kira ook steeds last van diarree en braken gehad. Zaten elk weekend bij de dierenarts. 1 x heeft ze de hele kamer besmeurt met diarree. Dat was echt heel zielig. Maar dat kwam doordat ze steeds op stokken deed kauwen. Daar kwamen we achter toen de dierenarts wat verder vroeg naar hoe en wat. Dus ook darmontsteking door de splinters enzo. Maar als hij dat niet doet zou ik het niet weten.

Veel beterschap met hem en sterkte
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

Hoop dat Max gauw weer opknapt.. :groteknuffel:
Groetjes Debby en een poot van Fayth
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

corretje schreef:Even een vraag: Kauwt Max ook vaak op stokken? Jaren terug heeft Kira ook steeds last van diarree en braken gehad. Zaten elk weekend bij de dierenarts. 1 x heeft ze de hele kamer besmeurt met diarree. Dat was echt heel zielig. Maar dat kwam doordat ze steeds op stokken deed kauwen. Daar kwamen we achter toen de dierenarts wat verder vroeg naar hoe en wat. Dus ook darmontsteking door de splinters enzo. Maar als hij dat niet doet zou ik het niet weten.

Veel beterschap met hem en sterkte
Ja, inderdaad. Hij kauwt veel op stokken en sinds wij verhuisd zijn, is dit meer geworden. Zou hij dan splinters in de darmen kunnen hebben?
Ik snap niet zo goed waarom het iedere keer een andere uiting heeft. Dan heeft hij weer een paar dagen dat hij moet braken en dan heeft hij weer diarree. Ik heb het idee dat wij van de dierenarts steeds middelen krijgen om de symptomen te verminderen, maar dat de daadwerkelijke oorzaak nog niet gevonden is. Max is vandaag lekker vrolijk, maar wil weer niet eten :(
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Leeuw schreef:Hoi Roy en Marjolein,

Heeft de dierenarts de ontlasting van Max getest op Giardia? Boas heeft een aantal weken terug ook diarree met bloed gehad, en dat bleek dat te zijn. Hij was niet zo ziek als Max, maar dat komt ook omdat de diagnose gelijk gesteld was en hij gelijk met antibiotica behandeld kon worden. Ze kunnen het oplopen door ontlasting van een andere (besmette) hond te eten, niet alle honden die Giardia hebben zijn er ook direct ziek van.
Ik hoop dat je er iets mee kunt!

Groetjes
Nee, de dierenarts heeft hem niet getest op deze ziekte. Max eet nooit poep van andere honden, daar loopt hij met een boog omheen. Wel eet hij wel eens ontlating van katten, eenden en paarden. Misschien toch een idee om de dierenarts hierop te attenderen. Bedankt voor je reactie.
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Ik zou ook vragen om die girardia test. Overigens hoeven ze geen poep te eten om het te kunnen krijgen, water kan ook besmet zijn met girardia.
Imca
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Imca »

Beterschap Max! :zwartpootje: :blondpootje:
:zwartpootje: Joy (wel stamboom, geen stamboomnaam 26-01-2001)
:blondpootje: Senna (Boggy Valley's Sarah 06-02-2011)
:blondpootje: Sil (Enjoy Just For Fun vd Ansjoros 18-04-2013)
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Dat was bij Kira ook zo. Dan ging het weer een tijdje goed en dan weer mis. Ook bloed bij de ontlasting en diarree. Dan weer spugen enz. Zou hem zeker een tijd niet op stokken laten knauwen. Is toch al zo gevaarlijk vanwege splinters en perforeren van de darm enzo. Dus een alternatief gaan zoeken voor stokken. Een bal ofzo of een ander leuk speeltjes

Beterschap met hem
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
Plaats reactie