Lopen met de pup

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Ladiela

Lopen met de pup

Ongelezen bericht door Ladiela »

Wij willen graag een (klein) stukje lopen achter het huis, maar hoe zat het ook al weer met het lopen?

7 weken= 7 minuten?
8 weken= 8 minuten lopen??
marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marielle75 »

Ja, klopt.
Soms haalde ik dat in het begon nog niet eens. Rover wilde echt nog niet lopen. Plasje doen en weer veilig naar binnen.
Nou dat is inmiddels wel anders. :wink:
Rustig opbouwen, zou ik zeggen.
Afbeelding
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Zo precies komt het nu ook weer niet, dat je met 7 weken 7 minuten doet en met 8 weken 8 minuten, je hoeft echt niet met een stopwatch te gaan wandelen ;-)
Ik hield zelf ongeveer 5 minuten per maand aan, in het begin in ieder geval.. Dat rustig opbouwen, maar ik zou er niet TE krampachtig mee omgaan. Met zo'n kleintje moet je natuurlijk niet gelijk 20 minuten gaan wandelen, dat is echt te veel.. Maar toen Danouk bijvoorbeeld een maand of 4 was, liep ik wel af en toe al 30 minuten.. Rustige spier opbouw is op een gegeven moment ook belangrijk, rustig wandelen is beter dan te lang ongeleid laten spelen met van alles en nog wat ;-)

Ik zou voor nu dus gewoon met 8 weken rond de 10 minuutjes gaan zitten en goed blijven kijken naar hoe hij zich gedraagt en voelt :-)
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Ladiela

Ongelezen bericht door Ladiela »

Bedankt voor jullie antwoord.
Guus wil altijd meer 8) Zelf las ik dus regelmatig een rustmoment voor hem in.
Wel in de bench, aangezien er hier nog 2 honden lopen.
Iefke

Ongelezen bericht door Iefke »

Vida wordt nu een half jaar, in het begin wilde ze ook niet zo ver echt niet. Nu mag ze ook nog niet zover, maar soms zijn we makkelijk een uur weg en nog heeft ze energie voor 10. We doen dit echt niet dagelijks en zijn niet onverantwoordelijk bezig, maar ze heeft dit gewoon nodig, en haar pootjes die mankeren niets hoor. Ik denk eerlijk gezegd dat het ook lichtelijk overdreven is. Die pups moeten hun energie toch af en toe kwijt. En in de vrije natuur als wij er niet waren zouden ze dan ook zeggen heey negen minuten nog 1 minuutje en ik mag niet meer. Welnee. Bij onze andere hond hebben we ook zo gedaan en hij heeft ook niets aan zijn heupen gekregen. :wink:

Maar let te allen tijde op je hond, jij kent hem het beste 8)
Plaats reactie