Vanmorgen met Fayth weer bij de DierenArts geweest. Fayth heeft een wondje op haar linker achterpoot en ze bijt er steeds aan, dus toch maar even na laten kijken. Gelukkig valt het mee, DA heeft ons ABkuurtje mee gegeven omdat het wondje een beetje smet en zalf voor het wondje..
De DA viel het op dat Fayth veel huidschilfers heeft, dit kan een reactie zijn ivm het wondje, maar het kan ook een allergie zijn. Wij zelf denken dat het niet een reactie is ivm het wondje, omdat Fayth al een tijdje huidschilfers en jeuk heeft.. We zijn 2 mnd geleden daarom ook al over gestapt op ander voer, alleen heeft dat nog geen effect.. Alleen de jeuk is minder... Als Fayth na het ABKuurtje nog steeds veel huidschilfers heeft, is het advies om Fayth 8 weken op Hypoallergeen voer te zetten, om te kijken of het beter gaat..
Nu hoorde ik dat er voor huidschilfers ook speciale shampoo's zijn..
Heeft iemand hier ervaring hiermee?
Wondje en huidschilfers
-
- Hele grote hondenneus
- Contacteer:
-
- Speurneus
Ik heb voor Noah laatst een speciale shampoo meegekregen tegen huisschilfers van de dierenarts, daar moest ik hem 2 keer per week mee wassen.
Het heeft bij Noah niet echt geholpen maar Noah had dan ook extreem veel schilvers en zelfs korstjes op de huid.
Ik moest het eerst met de shampoo wassen en uitspoelen, toen nog een keer inzepen en 10 minuten laten inwerken, daarna weer grondig uitspoelen.
Dan merk je wel dat er veel schilfers loskomen en weggespoeld worden.
Van de week ga ik hem nog een keer met de shampoo wassen, maar de kortsjes en schilfers zitten nu allemaal vrij los bij hem en ik hoop ze met de shampoo te weg te kunnen wassen.
Het heeft bij Noah niet echt geholpen maar Noah had dan ook extreem veel schilvers en zelfs korstjes op de huid.
Ik moest het eerst met de shampoo wassen en uitspoelen, toen nog een keer inzepen en 10 minuten laten inwerken, daarna weer grondig uitspoelen.
Dan merk je wel dat er veel schilfers loskomen en weggespoeld worden.
Van de week ga ik hem nog een keer met de shampoo wassen, maar de kortsjes en schilfers zitten nu allemaal vrij los bij hem en ik hoop ze met de shampoo te weg te kunnen wassen.

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
- Speurneus
Ze kan jeuk hebben gehad door de schilfers (of door de aanleiding van de schilfers) op de plek gekrabd hebben en daardoor een hotspot hebben gekregen.Maasboom schreef:Ik lees graag mee, Nala heeft ook veel huidschilfers.
Echter heeft ze nu ook net een hotspot (dus wondje), weet niet of dit dan ook in verband staat met de huidschilfers?

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
- Hele grote hondenneus
- Contacteer:
De da vermoed bij Fayth dat het met de voeding te maken heeft..
We gaan overstappen op vers, Carrnibest.. Kijken hoe dat gaat..
Het wondje op haar poot is mooi dicht. Fayth haar huid is verder rustig, ze heeft wel schilfers en jeuk.
Bedankt voor de tip van de shampoo Sharon, zal bij mijn da even informeren..
We gaan overstappen op vers, Carrnibest.. Kijken hoe dat gaat..
Het wondje op haar poot is mooi dicht. Fayth haar huid is verder rustig, ze heeft wel schilfers en jeuk.
Bedankt voor de tip van de shampoo Sharon, zal bij mijn da even informeren..
Groetjes Debby en een poot van Fayth