Dunne plekken in vacht.

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Dunne plekken in vacht.

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Noah verhaard op het moment ontzettend, nou is daar niks mis mee natuurlijk want daar is het ook de tijd voor, maar hij heeft nog nooit eerder zo verhaard als nu.
En hij heeft op meerdere plekken in zijn vacht wel hele dunne (kalige) plekken zitten (boven zijn poten linker en rechterkant)
Is dat normaal? Hij heeft het nog nooit eerder gehad...
Hij krijgt dagelijks visolie door zijn eten ivm zijn pootjes en twee keer per week een rauw eitje.
Vanavond moet hij toch voor z'n prik naar de dierenarts dus ik laat het meteen ff checken maar misschien heeft iemand enig idee? :)
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jolien »

Pien had een paar weken terug ook opeens erg last van een dunne vacht en zelfs kale plekken, zie foto in dit topic:

http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=72544" onclick="window.open(this.href);return false;

Zij is wel toen net gestiriliseerd en heeft een knie operatie gehad, waardoor ze dus twee keer onder narcose is geweest. Ook heeft ze toen nog een antibiotica kuur gehad ivm een wondje dat was gaan ontsteken. Ik ben toen Velcote olie gaan geven (1 x daags een theelepel over het voer) en 2x daags 10 druppels drainage van De Groene Os. Dit heeft haar enorm geholpen. Met een paar weken glimt ze weer prachtig mooi en zijn de kale plekken verdwenen. Ze ziet er gelukkig echt weer goed gezond uit. Misschien kunnen deze dingen jou ook helpen bij Noah, succes er mee!
sharon66057
Speurneus
Speurneus

jolien schreef:Pien had een paar weken terug ook opeens erg last van een dunne vacht en zelfs kale plekken, zie foto in dit topic:

http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=72544" onclick="window.open(this.href);return false;

Zij is wel toen net gestiriliseerd en heeft een knie operatie gehad, waardoor ze dus twee keer onder narcose is geweest. Ook heeft ze toen nog een antibiotica kuur gehad ivm een wondje dat was gaan ontsteken. Ik ben toen Velcote olie gaan geven (1 x daags een theelepel over het voer) en 2x daags 10 druppels drainage van De Groene Os. Dit heeft haar enorm geholpen. Met een paar weken glimt ze weer prachtig mooi en zijn de kale plekken verdwenen. Ze ziet er gelukkig echt weer goed gezond uit. Misschien kunnen deze dingen jou ook helpen bij Noah, succes er mee!
Jeetje Pien had wel een hele grote kale plek :(
Bij Noah zijn de plekken kleiner en de huid op die plekken is vrij droog.
Hij hij is niet onder narcose geweest en heeft ook geen antibiotica gehad.
Dan snap ik toch niet zo goed waar het vandaan komt, hij heeft normaal gesproken een mooie glanzende vacht.
Maar ik ga de druppels eens proberen! bedankt voor de tip :klasse:
Afbeelding

mullermariska
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door mullermariska »

Iz is ook zo mega aan het verharen. Dat was al bezig en toen is ze ook nog gesteriliseerd. Ze heeft ook wel wat hele dunne plekken... Ik hou ze goed in de gaten en let er op dat ze er niet aan krabt. Ben zo bang dat het een hotspot ofzo wordt... Iz is ook nog niet eerder zooo verschrikkelijk aan het verharen geweest.
Ben benieuwd of de DA het normaal vind. Succes met de prik!!
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ik begin me nu toch ook wel echt zorgen te maken over Noah zijn vacht, het lijkt wel alsof hij zijn hele ondervacht verliest (dat is al gebeurd op zijn hele achterkant en poten)
Het haar voelt daar heel stroef aan omdat hij op die plekken zijn hele ondervacht kwijt is.
Zijn hele huid is ook nog steeds schilferig, we hebben laatst speciale shampoo van de dierenarts meegekregen en daar hebben we hem nu twee keer mee gewassen op advies van de DA, maar het lijkt wel of alle schilfers dan juist loskomen.
Als hij heeft gezwommen durf ik hem bijna niet aan te raken want dan trek je echt hele grote plukken zijn vacht uit.
Hij heeft ook steeds last van jeuk.
Alleen op zijn koppie en in zijn nek zit al het haar er nog op.
Woensdag moeten we terug en als het nodig is gaan ze een schaafsel? afnemen.
Hij had altijd zo'n mooie glanzende vacht maar daar is nu niks meer van over :(
Afbeelding

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Het kan met het weer te maken hebben. Mijn honden reageren soms ook op extreem warm of koud weer door heel erg uit vacht te gaan. De hele ondervacht valt er dan in korte tijd uit en dan zien ze er helemaal dof en grijzig uit en kijk je zo op hun huid, soms ook met schilfers op de huid. Op een gegeven moment komt er weer een beetje glans op.. teken dat de nieuwe vacht aan het doorkomen is. En dan na een paar weken zien ze er weer prachtig uit. Hopelijk gaat dat bij Noah ook zo en begint zijn vacht over een weekje of zo weer te groeien :)

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Laboriginals schreef:Het kan met het weer te maken hebben. Mijn honden reageren soms ook op extreem warm of koud weer door heel erg uit vacht te gaan. De hele ondervacht valt er dan in korte tijd uit en dan zien ze er helemaal dof en grijzig uit en kijk je zo op hun huid, soms ook met schilfers op de huid. Op een gegeven moment komt er weer een beetje glans op.. teken dat de nieuwe vacht aan het doorkomen is. En dan na een paar weken zien ze er weer prachtig uit. Hopelijk gaat dat bij Noah ook zo en begint zijn vacht over een weekje of zo weer te groeien :)

Hanneke
Ik hoop het :)
Afbeelding

Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Vervelend Sharon. Heb je iets veranderd in zn voeding waar hij op kan reageren? En in wat voor water laat je hem zwemmen? Zee of zoet? Kan het daar wellicht aan liggen?

Hopelijk zit je bruine beer snel weer goed in zn jas. :)
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Els schreef:Vervelend Sharon. Heb je iets veranderd in zn voeding waar hij op kan reageren? En in wat voor water laat je hem zwemmen? Zee of zoet? Kan het daar wellicht aan liggen?

Hopelijk zit je bruine beer snel weer goed in zn jas. :)
Het enigste wat ik me kan bedenken is dat we sinds 3 maanden naast Carnibest ook Lotgering geven (gaven) ter afwisseling.
Op advies van de DA zijn we daar nu mee gestopt en krijgt Noah weer alleen Carnibest.
Geen idee of het daarmee te maken heeft maar da DA zei dat het op een allergische reactie lijkt.
Ik geef hem normaal al visolie (voor zijn pootjes) en hij krijgt altijd twee keer per week een rauw eitje plus elke dag een beetje karnemelk.
Ik heb hem vandaag weer even gekampt en hij is nu bijna helemaal zijn ondervacht kwijt, zijn vacht is nu echt super dun en voelt heel raar aan.
Ik hoop dat nu hij weer alleen op Carnibest zit het snel weer beter gaat, de DA gaat woensdag evt een schaafsel afnemen.
Oja Noah zwemt altijd in zoet water, we hebben hier niet echt zout water in de buurt..
Afbeelding

Plaats reactie