Hoi allemaal
Heel erg bedankt voor de reacties. Ik maakte me ontzettend zorgen om ons kleine ding.
Het gaat vandaag al ietsje beter, met ups en downs natuurlijk. Het ergste is dat ze nog niet zoveel eet, heb er vandaag maar 40 gram in nog, maar ze eet al wel weer een beetje.
@Gerritte: ze drinkt erg goed, plassen gaat ook prima. Ze schokt met name in haar slaap, maar ook als ze eet schokt ze wat, dit kan ook komen doordat ze met negen pups heeft moeten delen, misschien?
Soms heeft haar lichaam nog van die ongecontroleerde schokken voordat ze slaapt, maar als ze helemaal wakker is, lijkt alles koek en ei. Dit kan ook binnen een minuut veranderen. We houden het drinken in de gaten, ze krijgt nu geen vocht uit haar eten meer binnen natuurlijk...
@ Herman 70: Pepper komt van een boerderij. Moeder was daar een huishond en kennissen van de eigenaar waren helemaal weg van zilveren labradors. Zij hebben vaders ook geimporteerd uit Amerika, anderhalf jaar geleden en daar is een nest uit gekomen. HIer zat haar moeder bij. Pepper zelf komt uit een nest van negen dezelfde kleur puppies.
Moeder is getraind als jachthond en vader schijnt ook zo gefokt te zijn, maar daar is niet zoveel bij ons over bekend.
@Margreet, we hebben de eigenaar gebeld, zij gaf aan dat haar hond geen last heeft, maar gezien de incubatietijd van een dag of vijf - twintig kan het niet anders of ze moet het uit het nest hebben. Zelf zou ik eerst mijn hond hebben laten testen.
We hopen doordat we Pepper nog niet zo lang hebben, dat we de Giardia snel de baas zijn en dat de besmetting nog niet zo ernstig was in ons huis. Gisteren hebben we de hele avond/halve nacht de woonkamer, keuken en gang/hal ontsmet. We hebben ook in de woonkamer op een luchtbed geslapen en vandaag is de bovenverdieping aan de beurt. Tot die tijd slapen we benenden. Ondanks de diarree meldt ze zich netjes 's nachts elk uur ongeveer en dan moet ze even naar buiten voor een plasje en een beetje drap-poep.
We houden jullie op de hoogte. Het is zo sneu voor zo'n klein ding.
Het goede nieuws is dat ze tussen de ik-voel-me-niet-lekker- buien door ontzettend speels en baldadig is. Ze sloopt dan alles en kan daar ook heel druk mee zijn. Dan lijkt er even niks aan de hand. Een paar minuten later is het dan weer mis en staan we op het punt de da te bellen.
Jullie horen het nog wel, reacties altijd welkom!