Toen maandag bij de checkup naar voren kwan dat onze Pepper Giardia mee had gekregen vanuit het nest, zijn we begonnen met een drie daagse Panacur-kuur en ons huis ontsmetten enz. enz.
Helaas sloeg het nog niet echt aan en zijn we 2 dagen geleden weer naar de da gegaan omdat we er niet echt gerust op waren (eerste hondje voor ons en we zijn zo

Pepper was bij vlagen pup en daarna weer helemaal down (zo zielig om te zien

Dit keer kregen we ook nog oplostabletten voor in het water,canicur probiotica en een blikje Hills ID mee naar huis en nog een anti-buikpijn injectie van de da.
Na een lange nacht knapte ze wat op en gisteren was het weer de pup die we uigekozen hadden als ons maatje: vol karakter rond-denderend in huis en alles wat in haar bekkie past proeven en evt. mee naar de bench slepen, dus als ik mn slippers zocht, wist ik waar te zoeken

Haar ontlasting verbeterde, ze had weer een beetje eetlust en dronk ook weer wat

Helaas vandaag weer een terugslag

We hebben het even aangekeken en tegen de middag toch maar weer de da gebeld en die vond het ook geen overbodige luxe om ons meissie nog even te bekijken.
Tijdens het ondezoek bleek dat haar vochtgehalte goddank toch goed is

Vandaag was ze 4.2 kg, een stijging van ongeveer 400 gram ten opzichte van maandag.
Omdat ze nog niet wilde eten, vonden wij het bijzonder dat ze toch was aangekomen.
Vandaag had ze bijvoorbeeld maar 50 gram geweekte brokken gehad en eenderde blikje Hills ID.
Na het bezoek aan de dierenarts zit daar ook nog eens een half bakje astronautenvoer bij, zoals de da dat zei. Werd ook gebruikt als sondevoeding. De brokken moesten we maar even laten staan totdat alles weer in rust was. Onze Pepper vond dat voer maar wat lekker.
Wij opgelucht natuurlijk

Daarnaast heeft ze een antibiotica kuur (Metrozol) gekregen die werkt tegen de Giardia en eventuele andere bacterien die ze opgelopen kan hebben. Ze moet nu anderhalve dag op het astronautenvoer en daarna drie dagen aan de Hills ID. Als dat goed gaat, moeten we dinsdag naar de da voor haar puppy inenting (8 weken), maar alleen als ze zich sterker voelt.
De da gaf aan dat hij verwacht dat ze een grote sterke hond zal worden en dat was voor ons wel een opluchting. Heel eerlijk zagen we het nog niet goedkomen en zijn we bang geweest dat we onze puppy na een week alweer kwijt zouden zijn.

Na een halve bak water en een bakje astronautenvoer ligt Madame te slapen in de bench, het is toch al haar veilige plekje.

Vanavond gaan we de benedenverdieping nog maar een keer schoonmaken met Dettol en aanverwanten

Al met al een heftige week die ons niet in de koude kleren is gaan zitten. Eerst waren we zo trots dat ze alles supersnel oppakte en zo leergierig was. Daarna vonden we het zielig dat ze ziek was en tot slot waren we echt bang dat het mis zou gaan. Je wordt van de ene naar de andere emotie geslingerd en mijn vriend en ik hebben elkaar er wel doorheen gesleept (Hij mij meer dan andersom, maar jah)

We hopen dat anderen wat aan onze informatie hebben en als anderen informatie hebben voor ons, spui het vooral. Alle informatie is welkom, want we willen graag dat onze Pepper weer beter wordt.
Medicijnen en voeding de afgelopen week

- Injectie pijnbestrijding van da. Onbekend wat.
- Panacur, drie tabletten a 250 mg
- Hills ID, dieetvoeding, 1 dag.
- Canikur probiotica, 2 mg per keer, 2 x daags, vier dagen
- Effydral (bruistablet om op te lossen in water om uitdroging tegen te gaan voor een liter water.
- Metrobac, zeven tabletten a 250 mg, tweemaal daags een have tablet.
- Hills AD (astronauten/sondevoer) drie blikken, anderhalve dag.
- Hills ID, dieetvoeding, drie dagen
Het arme ding heeft nog meer medicijnen dan wij met zijn tweeen.