Borstelen/kammen

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Borstelen/kammen

Ongelezen bericht door lucievd »

Flits is nu bijna 9 weken oud. En ik heb een puppy furminator gekocht, een kam en een borsteltje speciaal voor puppy's.
Nou wilde ik hem vandaag even kennis laten maken ermee, zodat ie er alvast aan went.
Alleen hij was het er nog niet mee eens. Ik probeerde hem af en toe een beloningskoekje te geven op het moment dat ik aan het kammen was.
Alleen zodra hij dat weer op had, begon hij weer te bijten/happen in de borstel en werd helemaal druk.
Hij vond het allemaal nogal vreemd en niet leuk denk ik.
Hoe hebben jullie dit gedaan?
En went hij er vanzelf aan als ik het om de paar dagen even weer probeer?
Of moet ik het anders aanpakken?
Bedankt voor de tips alvast! :)
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Noah deed dat in het begin ook altijd als ik hem wou kammen, hij wilde dan de hele tijd in de borstel bijten :D
Gewoon rustig kennis laten maken met het kammen, bij Noah is het op een gegeven moment vanzelf over gegaan... nu vind hij het kammen heerlijk!
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Buddy007
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Buddy007 »

Ik zou met een zachte borstel beginnen. En het gewoon rustig opbouwen. Even een paar minuutjes en dan weer stoppen en combinatie met een beloning doe je het goed.
Groetjes Lisanne
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Tijdens een ontspannen kroel/aai/massage-sessie, als je hond lekker ontspannen op de grond ligt, zo af en toe eens een zachte borstel ipv je hand in een aaibeweging over de hond halen.

Ook het tandjes, oogjes, oortjes, voetjes enz. kijken leer ik ze op deze manier aan.
Als je allebei ontspannen bent lukt dat het best. :)
marleen_vb

Ongelezen bericht door marleen_vb »

Blaize moest er ook aan wennen in het begin, maar zelf had ik ook altijd wel het idee dat het wat gevoelig was voor hem. Ik ben toen overgestapt naar zo een rubber rosborsteltje om hem er gewoon aan te laten wennen en dat ging direct al een stuk beter, inmiddels kijkt hij niet meer op of om als ik hem met de furminator kam.
Plaats reactie