Hond mee naar Spanje, Portugal of Griekenland?
-
- Hele grote hondenneus
Hond mee naar Spanje, Portugal of Griekenland?
Heeft iemand van jullie zijn labje weleens meegenomen naar Spanje, Portugal of Griekenland? Wij zijn namelijk van plan om misschien volgend jaar zomer wat langer door europa te reizen en zouden Pien dan graag willen meenemen. In een heleboel landen is dit geen probleem, maar met bovenstaande landen heb ik vwb het meenemen van een hond geen ervaring. Ik vraag me namelijk ook vooral af hoe het zit met de zwerfhonden daar, want die komen daar volgens mij nogal veel voor toch? Jullie ervaringen zijn van harte welkom! 

-
- Speurneus
-
- Speurneus
nee naar die landen zou ik ze zeker niet mee nemen, naar spanje zou nog kunnen, maar dan wel in april of oktober wil je nog een beetje van het weer kunnen genieten, de tussenliggende maanden zijn veels te heet voor honden uit nl.
bovendien weet ik niet hoe ze in griekenland tegenover honden staan, aangezien ze zelf nou niet zo denderend voor hun honden zorgen. winig faciliteiten daar, in spanje zijn ze buitenlandse honden in de toeristen gebieden wel gewend, dus ene bak water wordt vaak al ongevraagd gebracht
en zijn ze wat makkelijker
bovendien weet ik niet hoe ze in griekenland tegenover honden staan, aangezien ze zelf nou niet zo denderend voor hun honden zorgen. winig faciliteiten daar, in spanje zijn ze buitenlandse honden in de toeristen gebieden wel gewend, dus ene bak water wordt vaak al ongevraagd gebracht
en zijn ze wat makkelijker
al me kinders uitgevlogen
-
- Kleine hondenneus
Hier gaan de honden mee naar Spanje, als je wat voorzorgen neemt tegen het warme weer geeft dit geen problemen. Wel steeds een Scalibor band gebruiken!!
Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 )
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer
-
- Speurneus
- Contacteer:

-
- Hele grote hondenneus
Leuk om dit positieve verhaal te lezenAnitamarron schreef:Wij gaan al jaren met onze 3 soms zelfs 4 honden naar spanje, we hebben nooit geen problemen gehad, netjes laten enten, goed druppelen tegen ongediertie, en verder je gezonde verstand gebruiken, lekker smorgens naar het strand, en s'avonds, zorg overdag voor schaduw, op onze camping is zelfs een hondendouche, dus daar maken we in de middag lekker gebruik van, want dan is het te warm op het strand, je kan er zelf niet met je blote voeten lopen, dus dat doe je de voetzooltjes van je hond zeer zeker niet aan. Wij gaan of met een tent of met een caravan, dit jaar met de tent want de caravan is verkocht
en het is altijd genieten hoor! gewoon doen, en je gezonde verstand gebruiken!

-
- Hele grote hondenneus
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wle mensen met een koelmat gezien in spanje. Van hetzelfde merk volgens mij als die koelbanden alleen op zo''n koelmat hebben ze meer koeling. En die mensen hadden pech april/mei en al paar dagen boven de 30 graden, deden net wat Anita zei sochtends en savonds zwemmen en overdag ronken op de koelmatten. Heb die honden zelden zien hijgen.
Maar mocht je wat willen doen lijkt het me lastig
tenzij iemand bij de hond blijft.
Maar mocht je wat willen doen lijkt het me lastig

-
- Hele grote hondenneus
Die koelmatten werken idd erg goed.AnP schreef:Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wle mensen met een koelmat gezien in spanje. Van hetzelfde merk volgens mij als die koelbanden alleen op zo''n koelmat hebben ze meer koeling. En die mensen hadden pech april/mei en al paar dagen boven de 30 graden, deden net wat Anita zei sochtends en savonds zwemmen en overdag ronken op de koelmatten. Heb die honden zelden zien hijgen.
Maar mocht je wat willen doen lijkt het me lastigtenzij iemand bij de hond blijft.
Behalve dat mijn monster, er weigert op te gaan liggen

Groetjes Saskia & Ollie

Een Monika orginal!!

Een Monika orginal!!
klinkt leuk! ben je al geweest of moet je nog? als het goed bevallen is wil ik wel graag een link naar een site:)jolien schreef:Leuk om dit positieve verhaal te lezenAnitamarron schreef:Wij gaan al jaren met onze 3 soms zelfs 4 honden naar spanje, we hebben nooit geen problemen gehad, netjes laten enten, goed druppelen tegen ongediertie, en verder je gezonde verstand gebruiken, lekker smorgens naar het strand, en s'avonds, zorg overdag voor schaduw, op onze camping is zelfs een hondendouche, dus daar maken we in de middag lekker gebruik van, want dan is het te warm op het strand, je kan er zelf niet met je blote voeten lopen, dus dat doe je de voetzooltjes van je hond zeer zeker niet aan. Wij gaan of met een tent of met een caravan, dit jaar met de tent want de caravan is verkocht
! Wij gaan dit jaar eerst met Pien naar zuid frankrijk, kijken hoe dat bevalt! We zitten op een camping direct aan zee met een huisje dus inderdaad lekker 's ochtends vroeg en 's avonds nog even de zee in en overdag in de schaduw. Mocht het echt te warm voor haar zijn, dan heeft het huisje zelfs airco, dus komt helemaal goed!
-
- Hele grote hondenneus
Helaas moeten we nog even wachten, we gaan pas 3 september! Maar het is op camping Prairies de la mer in Port Grimaud. Wij zitten in een fare cote sud huisjelien86 schreef:klinkt leuk! ben je al geweest of moet je nog? als het goed bevallen is wil ik wel graag een link naar een site:)jolien schreef:Leuk om dit positieve verhaal te lezenAnitamarron schreef:Wij gaan al jaren met onze 3 soms zelfs 4 honden naar spanje, we hebben nooit geen problemen gehad, netjes laten enten, goed druppelen tegen ongediertie, en verder je gezonde verstand gebruiken, lekker smorgens naar het strand, en s'avonds, zorg overdag voor schaduw, op onze camping is zelfs een hondendouche, dus daar maken we in de middag lekker gebruik van, want dan is het te warm op het strand, je kan er zelf niet met je blote voeten lopen, dus dat doe je de voetzooltjes van je hond zeer zeker niet aan. Wij gaan of met een tent of met een caravan, dit jaar met de tent want de caravan is verkocht
! Wij gaan dit jaar eerst met Pien naar zuid frankrijk, kijken hoe dat bevalt! We zitten op een camping direct aan zee met een huisje dus inderdaad lekker 's ochtends vroeg en 's avonds nog even de zee in en overdag in de schaduw. Mocht het echt te warm voor haar zijn, dan heeft het huisje zelfs airco, dus komt helemaal goed!