Hond mee naar Spanje, Portugal of Griekenland?

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Hond mee naar Spanje, Portugal of Griekenland?

Ongelezen bericht door jolien »

Heeft iemand van jullie zijn labje weleens meegenomen naar Spanje, Portugal of Griekenland? Wij zijn namelijk van plan om misschien volgend jaar zomer wat langer door europa te reizen en zouden Pien dan graag willen meenemen. In een heleboel landen is dit geen probleem, maar met bovenstaande landen heb ik vwb het meenemen van een hond geen ervaring. Ik vraag me namelijk ook vooral af hoe het zit met de zwerfhonden daar, want die komen daar volgens mij nogal veel voor toch? Jullie ervaringen zijn van harte welkom! :)
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Griekenland veel zwerfhonden. Maar ik zou mijn honden nooit mee nemen naar die landen. Veel te heet. Je doet ze er geen plezier mee.
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

nee naar die landen zou ik ze zeker niet mee nemen, naar spanje zou nog kunnen, maar dan wel in april of oktober wil je nog een beetje van het weer kunnen genieten, de tussenliggende maanden zijn veels te heet voor honden uit nl.

bovendien weet ik niet hoe ze in griekenland tegenover honden staan, aangezien ze zelf nou niet zo denderend voor hun honden zorgen. winig faciliteiten daar, in spanje zijn ze buitenlandse honden in de toeristen gebieden wel gewend, dus ene bak water wordt vaak al ongevraagd gebracht
en zijn ze wat makkelijker
al me kinders uitgevlogen
Mark
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Mark »

Hier gaan de honden mee naar Spanje, als je wat voorzorgen neemt tegen het warme weer geeft dit geen problemen. Wel steeds een Scalibor band gebruiken!!
Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 )
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer
Agnes

Ongelezen bericht door Agnes »

Qiki is laatst mee geweest naar Portugal (wel een hulphond). Mocht mee in het vliegtuig en daar nergens problemen gehad. Het was wel erg warm, maar de koelbandana doet hier altijd goed zijn werk.
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

:) Wij gaan al jaren met onze 3 soms zelfs 4 honden naar spanje, we hebben nooit geen problemen gehad, netjes laten enten, goed druppelen tegen ongediertie, en verder je gezonde verstand gebruiken, lekker smorgens naar het strand, en s'avonds, zorg overdag voor schaduw, op onze camping is zelfs een hondendouche, dus daar maken we in de middag lekker gebruik van, want dan is het te warm op het strand, je kan er zelf niet met je blote voeten lopen, dus dat doe je de voetzooltjes van je hond zeer zeker niet aan. Wij gaan of met een tent of met een caravan, dit jaar met de tent want de caravan is verkocht :) en het is altijd genieten hoor! gewoon doen, en je gezonde verstand gebruiken!
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

marron schreef::) Wij gaan al jaren met onze 3 soms zelfs 4 honden naar spanje, we hebben nooit geen problemen gehad, netjes laten enten, goed druppelen tegen ongediertie, en verder je gezonde verstand gebruiken, lekker smorgens naar het strand, en s'avonds, zorg overdag voor schaduw, op onze camping is zelfs een hondendouche, dus daar maken we in de middag lekker gebruik van, want dan is het te warm op het strand, je kan er zelf niet met je blote voeten lopen, dus dat doe je de voetzooltjes van je hond zeer zeker niet aan. Wij gaan of met een tent of met een caravan, dit jaar met de tent want de caravan is verkocht :) en het is altijd genieten hoor! gewoon doen, en je gezonde verstand gebruiken!
Leuk om dit positieve verhaal te lezenAnita :)! Wij gaan dit jaar eerst met Pien naar zuid frankrijk, kijken hoe dat bevalt! We zitten op een camping direct aan zee met een huisje dus inderdaad lekker 's ochtends vroeg en 's avonds nog even de zee in en overdag in de schaduw. Mocht het echt te warm voor haar zijn, dan heeft het huisje zelfs airco, dus komt helemaal goed! :)
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wle mensen met een koelmat gezien in spanje. Van hetzelfde merk volgens mij als die koelbanden alleen op zo''n koelmat hebben ze meer koeling. En die mensen hadden pech april/mei en al paar dagen boven de 30 graden, deden net wat Anita zei sochtends en savonds zwemmen en overdag ronken op de koelmatten. Heb die honden zelden zien hijgen.

Maar mocht je wat willen doen lijkt het me lastig :wink: tenzij iemand bij de hond blijft.
Ollie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Ollie »

AnP schreef:Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wle mensen met een koelmat gezien in spanje. Van hetzelfde merk volgens mij als die koelbanden alleen op zo''n koelmat hebben ze meer koeling. En die mensen hadden pech april/mei en al paar dagen boven de 30 graden, deden net wat Anita zei sochtends en savonds zwemmen en overdag ronken op de koelmatten. Heb die honden zelden zien hijgen.

Maar mocht je wat willen doen lijkt het me lastig :wink: tenzij iemand bij de hond blijft.
Die koelmatten werken idd erg goed.
Behalve dat mijn monster, er weigert op te gaan liggen :? En ze zijn best prijzig.
Groetjes Saskia & Ollie
Afbeelding
Een Monika orginal!!
Agnes

Ongelezen bericht door Agnes »

Ik heb ook een koelmat, maar Qiki vind het maar niks. Koelbandana is een stuk goedkoper en werkt beter aangezien ze die gewoon om laat ;)
Anita Straalman

Ongelezen bericht door Anita Straalman »

Ik twijfel nog of ik een koelmat moet aanschaffen. Ze heeft nu een koelband om en dat werkt iig goed :)

Ook wij willen misschien volgend jaar, naar Frankrijk met Nala. Daarbij vraag ik ook mij af of ik er goed aan doe. Willen dan namelijk wel naar het puntje in Frankrijk (tegen Spanje aan).
lien86

Ongelezen bericht door lien86 »

jolien schreef:
marron schreef::) Wij gaan al jaren met onze 3 soms zelfs 4 honden naar spanje, we hebben nooit geen problemen gehad, netjes laten enten, goed druppelen tegen ongediertie, en verder je gezonde verstand gebruiken, lekker smorgens naar het strand, en s'avonds, zorg overdag voor schaduw, op onze camping is zelfs een hondendouche, dus daar maken we in de middag lekker gebruik van, want dan is het te warm op het strand, je kan er zelf niet met je blote voeten lopen, dus dat doe je de voetzooltjes van je hond zeer zeker niet aan. Wij gaan of met een tent of met een caravan, dit jaar met de tent want de caravan is verkocht :) en het is altijd genieten hoor! gewoon doen, en je gezonde verstand gebruiken!
Leuk om dit positieve verhaal te lezenAnita :)! Wij gaan dit jaar eerst met Pien naar zuid frankrijk, kijken hoe dat bevalt! We zitten op een camping direct aan zee met een huisje dus inderdaad lekker 's ochtends vroeg en 's avonds nog even de zee in en overdag in de schaduw. Mocht het echt te warm voor haar zijn, dan heeft het huisje zelfs airco, dus komt helemaal goed! :)
klinkt leuk! ben je al geweest of moet je nog? als het goed bevallen is wil ik wel graag een link naar een site:)
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

lien86 schreef:
jolien schreef:
klinkt leuk! ben je al geweest of moet je nog? als het goed bevallen is wil ik wel graag een link naar een site:)
Helaas moeten we nog even wachten, we gaan pas 3 september! Maar het is op camping Prairies de la mer in Port Grimaud. Wij zitten in een fare cote sud huisje :)
rob56
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door rob56 »

Hallo,
Wij zijn al 4 keer naar spanje geweest met de honden.
We zijn met de caravan naar camping Las Dunas geweest.
Hondvriendelijke camping en aan het strand.
Wat wil je nog meer ???
groetjes rob
sedeka

Ongelezen bericht door sedeka »

Hoi ,
Ook wij zijn met onze labbies op de camping Las Dunas geweest.
Echt een leuke camping,zelfs met hondedouches,onze honden vonden het geweldig daar,echt een aanrader als je naar een camping wil die ook nog hondvriendelijk is.

Groetjes Sas en een poot van Demi en Kaya
Plaats reactie