Gisteren was ik lekker thuis met mijn baasje en mijn vrouwtje. Zij waren aan het klussen in huis en ik was aan het inspecteren of het werk goed gebeurde

Baasje had zich opgesloten in de keuken achter een of ander stuk zeil. Vond ik niet leuk, ik wilde ook bij hem kijken....
Opeens klonk er een heel hard en hoog geluid.... Ik schrok mij een hoedje

. Zo'n geluid had ik nog nooit gehoord. Vrouwtje kwam direct naar onder en liep naar de woonkamer ondertussen probeerde ze mij te kalmeren, maar ik bleef maar heel hard blaffen op het geluid. In de woonkamer stond baasje, die dus opeens achter het zeil was gekomen op een ladder. Hij was aan het frunniken aan een of ander apparaatje...en vrouwtje stond mij maar te kalmeren, dat ik rustig kon worden en dat het alleen maar het brandalarm was.. Nou, ik werd echt niet rustig....
Uiteindelijk had baasje in de gaten hoe hij alarm kon afzetten en toen werd het weer rustig in huis. Blijkbaar was vanuit de keuken zoveel stof gekomen dat het alarm geactiveerd werd. Vrouwtje en baasje waren helemaal niet boos op mij en ze zeiden dat ze juist trots op mij waren dat ik zo goed had geblaft

Ze zeiden dat ze door het alarm nooit heen kunnen slapen als het ooit zou afgaan en in combinatie met mijn alarm zou het heel effectief zijn. Ik kreeg zelfs een lekker stukje gedroogd kipfilet als beloning

...maar ik ben wel nog nooit zo geschrokken...
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.