Cursus

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Daphne1990

Cursus

Ongelezen bericht door Daphne1990 »

Hallo allemaal,

Wij doen op dit moment de basiscursus gedrag en opvoeding met Boris, inmiddels bijna 9 maand alweer (wat gaat dat hard zeg!)
Nog 3 x cursus en deze is klaar :) Het gaat nu steeds beter maar natuurlijk het kan nog veeel en veel beter! maargoed oefening baart kunst.
Nu heb ik even een vraag aan jullie. Hierna kun je nog een aantal gevorderden cursussen volgen, dus eerst 1 en zo verder.. bij 1 gaan ze dieper op de oefeningen in die we nu leren en elke laatste 20 min van elke les dan behendigheid..
Nu twijfel ik (wij) of we verder moeten gaan met Boris met deze cursussen.. Zouden jullie je mening hierover kunnen geven? :)
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Hangt er natuurlijk ook vanaf of je al tevreden bent over het niveau waarop Boris nu naar jullie luistert en doet wat je van hem vraagt.

Ikzelf ben wel meteen doorgegaan met vervolg1 en ga straks ook zeker door met vervolg2. Al was het alleen maar om de gezelligheid :D
Roxy en ik vinden het altijd heel leuk op de club.

Alleen de basiscursus lijkt mij wel een beetje weinig. Maar zoals ik al schreef, vind je dat hij al voldoende geleerd heeft?? Dat is de vraag
Of je kunt zelf thuis doorgaan met commando's leren en de opvoeding, als je tenminste weet hoe je dat moet aanpakken.

Ik vind de tips van de trainster en van medecursisten altijd erg prettig.

Ben benieuwd wat jullie gaan doen....verder of niet :confused:
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Je hond is nog geen jaar oud, dan zou ik niet aan behendigheid beginnen. Eerst moet hij helemaal uitgegroeid zijn.
Behendigheid is pas veilig voor grote rassen vanaf 18 maanden.

Maar doorgaan met Gedrag en Gehoorzaamheid is natuurlijk altijd leuk toch? Goed voor de hond/baas relatie. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Berdien »

Hoi, ik doe ook de Basiscursus met Brent en kan dan ook door voor EG1 dat is hetzelfde wat jij beschrijft. Bij ons doen ook jongere hondjes mee aan de behendigheid het laatste kwartiertje maar dan wel met extra hulp en niet alle toestellen/onderdelen. Veel plezier met je hondje.

Ik ga net zolang door als Brent het leuk vind, merk ik dat hij er niks meer aan vind dan stop ik er mee, maar het is nu vooral nog erg gezellig.....
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje
santa_6396

Ongelezen bericht door santa_6396 »

Bij mij werken ze enkel met twee niveaus puppy en volwassen. Normaal ga je naar een volgend niveau als je pup 6m is. met individuele lessen indien nodig om de pup volledig op niveau te krijgen ...

Ik zou je aanraden om toch verder te doen, want je pup is nog niet door de puberfase :)
Plaats reactie