Op zich ging alles naar verwachting. We wisten van tevoren wat zijn zwakke plek is, namelijk volgen. Dat vindt ie namelijk echt niet leuk. En ik daardoor ook niet

Alle oefeningen gingen erg goed. De aftrekpunten die we gekregen hebben, kwamen voornamelijk door mijzelf. Door uit gewoonte

Het volgen werd een drama. Aan de lijn ging echt niet goed. Bleef achter, liep wijd en ik moest hem regelmatig corrigeren. Vervolgens los.... Nou Bram volgt zelden goed los, maar vandaag kreeg ik hem echt niet mee. Hij liep meters achter mij aan te sjokken

Dus uiteindelijk na alle oefeningen te hebben gedaan was het best spannend of alle trainingen van de afgelopen maanden nog zouden resulteren in een mooi diploma.
Pas nadat alle examens waren afgelegd, welke werd afgesloten met een gezellige lunch kregen we de resultaten te horen. En wat bleek... Bram was met z'n hakken over de sloot geslaagd met 224 punten en een "zeer goed".

Dit waren zijn resultaten:
- Gedrag t.a.v. andere honden - 9 (2x)
- Staan en betasten - 8 (2x)
- Gebit tonen - 10 (2x)
- 2 min. liggen in zicht - 9 (3x)
- volgen aan de lijn - 6 (5x)
- volgen los - 0 (5x)
- zit tijdens volgen - 8 (3x)
- komen op bevel - 9 (4x)
- terugzenden plaats - 9 (3x)
- apport - 8 (2x)
- omgang baas/hond - 10 (1x)
Dus we hebben nu toch echt wel een feestje te vieren

Ik weet nog niet of ik met de GG1 verder ga, maar weet dan wel waar wij ons echt op gaan focussen. Volgen, volgen, volgen....
Bram is nu helemaal uitgeteld en gaat lekker vakantie vieren de komende maanden. Geen stress alleen fun