Niet dat ik er een wil
-
Nino&Toosje
- Speurneus

Niet dat ik er een wil
In een andere topic wilde iemand kijken naar een zilver kleurige labrador.
Iedereen zei dat het een kruizing was van Weimaraner en Labrador en daar zie ik ook wel iets in.
Maar er werd ook gezegd dat ze niet erkend zijn omdat het kruizingen betreft.
Toch kun je ze in Duitsland kopen met Stamboom en al.
Hoe zit dat dan?
Zie hier: http://www.silverrudel-labradorzucht.de ... gizane.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vind de hond op sommige fotp's trouwens meer vaal bruin dan grijs.
Maar op een foto is die toch duidelijk grijs.
Hoe komt die dan op de officiele stamboom terecht?
Iedereen zei dat het een kruizing was van Weimaraner en Labrador en daar zie ik ook wel iets in.
Hoe zit dat dan?
Zie hier: http://www.silverrudel-labradorzucht.de ... gizane.php" onclick="window.open(this.href);return false;
-
marions
- Speurneus

Kan me een topic herinneren, jaaren geleden
Een topic waarin we met z'n allen ageerden tegen de komst van de silverlab.
Om reden van: de kruising, de verplichte sterilisatie van pups etc.
Wellicht dat er inmiddels het eea veranderd is qua die absurde eisen.
Off topic: Voor mij zal kleur nooit een doorslaggevende eis zijn.
Voor mij is dat de minst interessante factor.
En dan bedoel ik: Geel, Bruin of Zwart
Om reden van: de kruising, de verplichte sterilisatie van pups etc.
Wellicht dat er inmiddels het eea veranderd is qua die absurde eisen.
Off topic: Voor mij zal kleur nooit een doorslaggevende eis zijn.
Voor mij is dat de minst interessante factor.
En dan bedoel ik: Geel, Bruin of Zwart
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
-
Nino&Toosje
- Speurneus

-
marions
- Speurneus

Als de hond voldoet aan de eisen die je stelt, is kleur dan ondergeschikt?Nino&Toosje schreef:Nee, kleur is bij mij ook niet belangrijk, anders was Nulay wel blond geweest.
Maar ik heb wel een voorkeur in kleur, maar nr. 1 is , dat de hond aan de eisen voldoet die ik in mijn hoofd heb.
Zo ja, dan zijn we het eensch!
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
-
Nino&Toosje
- Speurneus

Ja, dan is kleur ondergeschikt. Absoluut!!marions schreef:Als de hond voldoet aan de eisen die je stelt, is kleur dan ondergeschikt?Nino&Toosje schreef:Nee, kleur is bij mij ook niet belangrijk, anders was Nulay wel blond geweest.
Maar ik heb wel een voorkeur in kleur, maar nr. 1 is , dat de hond aan de eisen voldoet die ik in mijn hoofd heb.
Zo ja, dan zijn we het eensch!
-
mariska1972
Re: Niet dat ik er een wil
Nino&Toosje schreef:In een andere topic wilde iemand kijken naar een zilver kleurige labrador.
Hoe zit dat dan?
er zal net als in amerika choco als kleur worden aangegeven op de stamboom!!!
-
Tika Trails
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Ik heb geen idee hoe ze daar aan een stamboom komen, maar misschien is het ook met de vermelding "niet erkende kleur"?
Ik weet dat ze hier in Nederland ook eerst een stamboom door dat ze uit America weren geïmporteerd en daar hebben deze honden, (door een fout) wel een stamboom. Hier in Nederland kon er dus wel een NHSB nummer worden aangevraagd en dus een geldig stamboom bewijs.
Gelukkig hebben we dit een halt toe kunnen roepen en kregen de nakomelingen de vermelding NEK op de stamboom. Op dit moment mag er in Nederland niet meer gefokt worden met stambomen met deze vermelding. Dus met een duitse zilver met stamboom, zou hier dus ook niet geldig zijn.
Het gevaar zat hem natuurlijk in de stamboom vervuiling, omdat er op die manier vreemd bloed in de labrador lijnen zou komen. En we weten allemaal dat dit geen zuivere ras honden zijn.
Je ziet inderdaad dat ze ook sommige honden hebben die niet meer echt zilver zijn, want het is moeilijk om deze kleur vast te houden. (nog een bewijs dat het om kruisingen gaat). De kleur veranderd in een as achtig, bruin kleurtje en in verdere generaties worden zelfs weer zwarte honden geboren met een zilvere gloed er op. In America noemen ze dit weer de houtskool kleur (geen grap, serieus) enis er weer een bijzondere kleur geboren waar geld aan kan worden verdient!
Toen hier in Nederland de eerste zilver honden kwamen, was het duidelijk dat het om een centje extra ging. Zo werd de eerste zilvere hond, hoog zwanger op het vliegtuig gezet, voor een zeer lange vlucht vanuit America naar Nederland..... Ik geloof dat geen echte honden lief hebben het in zijn hoofd zou halen om een hoog zwanger teef op zo'n lange vlucht te zetten!!
Hier mee wil ik niet iedereen over 1 kam scheren, misschien zijn er ook fokkers die serieus met deze zilveren honden fokken en dit met respect doen?
Wel weet ik dat voor deze kruising met gemak 1000 tot 1500 euro wordt gevraagt.....
Ik ben er in elk geval zeker geen lief hebber van en zal blij zijn als deze rage snel weer voorbij is, of, dat ze deze honden geen labradors meer noemen.
Ik hoorde laatst van een bevriend fokker dat mensen het ook al over de
BoerenLab hebben... Ik keek er nog al van op...... tot dat ik ook twee pupkopers met die vraag had. Die twijfelde tussen een labrador en een
Boerlab... Van dit soort dingen krijg ik echt de kriebels!
Ik weet dat ze hier in Nederland ook eerst een stamboom door dat ze uit America weren geïmporteerd en daar hebben deze honden, (door een fout) wel een stamboom. Hier in Nederland kon er dus wel een NHSB nummer worden aangevraagd en dus een geldig stamboom bewijs.
Gelukkig hebben we dit een halt toe kunnen roepen en kregen de nakomelingen de vermelding NEK op de stamboom. Op dit moment mag er in Nederland niet meer gefokt worden met stambomen met deze vermelding. Dus met een duitse zilver met stamboom, zou hier dus ook niet geldig zijn.
Het gevaar zat hem natuurlijk in de stamboom vervuiling, omdat er op die manier vreemd bloed in de labrador lijnen zou komen. En we weten allemaal dat dit geen zuivere ras honden zijn.
Je ziet inderdaad dat ze ook sommige honden hebben die niet meer echt zilver zijn, want het is moeilijk om deze kleur vast te houden. (nog een bewijs dat het om kruisingen gaat). De kleur veranderd in een as achtig, bruin kleurtje en in verdere generaties worden zelfs weer zwarte honden geboren met een zilvere gloed er op. In America noemen ze dit weer de houtskool kleur (geen grap, serieus) enis er weer een bijzondere kleur geboren waar geld aan kan worden verdient!
Toen hier in Nederland de eerste zilver honden kwamen, was het duidelijk dat het om een centje extra ging. Zo werd de eerste zilvere hond, hoog zwanger op het vliegtuig gezet, voor een zeer lange vlucht vanuit America naar Nederland..... Ik geloof dat geen echte honden lief hebben het in zijn hoofd zou halen om een hoog zwanger teef op zo'n lange vlucht te zetten!!
Hier mee wil ik niet iedereen over 1 kam scheren, misschien zijn er ook fokkers die serieus met deze zilveren honden fokken en dit met respect doen?
Wel weet ik dat voor deze kruising met gemak 1000 tot 1500 euro wordt gevraagt.....
Ik ben er in elk geval zeker geen lief hebber van en zal blij zijn als deze rage snel weer voorbij is, of, dat ze deze honden geen labradors meer noemen.
BoerenLab hebben... Ik keek er nog al van op...... tot dat ik ook twee pupkopers met die vraag had. Die twijfelde tussen een labrador en een
-
mariska1972
Tika Trails schreef:Ik heb geen idee hoe ze daar aan een stamboom komen, maar misschien is het ook met de vermelding "niet erkende kleur"?
ff off topic wat is nu in hemelsnaam weer een boerlab of boerenlab???????
-
Naomie
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Dat van de Boelab met zijn erkende Boelab vereniging ( klopt niets van maar zo werd het ons verteld) hebben wij ook meerdere malen gehoord. Dat is een kruising labrador met een Bernersennenhond geloof ik
Ik zit alleen, als ik naar de link kijk, naar het stamboek nummer te kijken. Ergens komt het mij vreemd voor, wij hebben Dior geïmporteerd uit Duitsland en zij had dit nummer: 07/O1586 Heel anders dus als DHZ 09-26616. In nederland krijgen ze idd bij kleur N.E.K ( niet erkende kleur maar wel een stamboom) Maar de hele stamboom procedure is in Duitsland anders als in NL. Daar wordt deze uitgegeven door de rasvereniging ( met de nodige controles hoor!) en de pups worden gechipt door de dierenarts.
En als ik naar de foto's kijk, en zij hebben het over champagne kleur dan denk ik gewoon een Yellow liver te zien... maar dat kan aan mij liggen. Volgens mij heeft ze het hier over de champagnemausers
http://www.silverrudel-labradorzucht.de ... tadt62.php
Ik zit alleen, als ik naar de link kijk, naar het stamboek nummer te kijken. Ergens komt het mij vreemd voor, wij hebben Dior geïmporteerd uit Duitsland en zij had dit nummer: 07/O1586 Heel anders dus als DHZ 09-26616. In nederland krijgen ze idd bij kleur N.E.K ( niet erkende kleur maar wel een stamboom) Maar de hele stamboom procedure is in Duitsland anders als in NL. Daar wordt deze uitgegeven door de rasvereniging ( met de nodige controles hoor!) en de pups worden gechipt door de dierenarts.
En als ik naar de foto's kijk, en zij hebben het over champagne kleur dan denk ik gewoon een Yellow liver te zien... maar dat kan aan mij liggen. Volgens mij heeft ze het hier over de champagnemausers
http://www.silverrudel-labradorzucht.de ... tadt62.php
Laatst gewijzigd door Naomie op 05 jul 2011, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Naomie
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
-
brigitte064
- Hele grote hondenneus

DHZ (deutsche hunde- und zuchtgemeinschaft) is een vereniging die heel onbekend, en ook ongeliefd is bij fokkers in Duitsland, het is een vereniging waarvan iedereen met elk ras of kruising lid kan worden, en die dus ook stambomen uitschrijft voor kruisingen, zolang de afstamming maar bekend is.
Je hebt dan dus wel een stamboom, maar zeker niet een die door de FCI, en dus ook niet door de Raad van Beheer of welke officiele labradorverening in Nederland dan ook, erkend zal worden
Je hebt dan dus wel een stamboom, maar zeker niet een die door de FCI, en dus ook niet door de Raad van Beheer of welke officiele labradorverening in Nederland dan ook, erkend zal worden

-
Naomie
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
en daarom kwam het me al niet bekend voor,... dank je!brigitte064 schreef:DHZ (deutsche hunde- und zuchtgemeinschaft) is een vereniging die heel onbekend, en ook ongeliefd is bij fokkers in Duitsland, het is een vereniging waarvan iedereen met elk ras of kruising lid kan worden, en die dus ook stambomen uitschrijft voor kruisingen, zolang de afstamming maar bekend is.

-
Lausje
- Middelgrote hondenneus

Hoi,
Ik wilde me in eerste instantie buiten de discussie houden, omdat ik weet dat er veel mensen zijn die fel tegen het hele silver lab gebeuren zijn, maar ik zag de vragen en wilde toch het een en ander toevoegen.
Bjorn en ik wilden graag een hondje. Omdat wij beiden met honden zijn opgegroeid wisten we dat al heel erg lang van elkaar.
We hebben het jaren gehad over het adopteren van een pup en over welk ras bij ons zou passen. Na een paar jaar waren we eruit. Het zou een labrador worden. De grootte, het karakter, de wil om te werken de will to please, allemaal hele mooie redenen om een Labrador aan te schaffen, zoals jullie allemaal uiteraad weten
.
We wilden wel een bijzondere labrador en ik had al eerder wat research gedaan naar een "zilveren". Nu weten we dat elke labrador bijzonder is en eigenlijk gewoon elke hond, zodra je een 'eigen' hond krijgt, maakt het niet meer uit wat voor ras, ze zijn allemaal even lief. (ik snap de voorkeur voor de lab uiteraard wel)
Maar goed, om een kort verhaal lang te maken.....
We hebben bij de aanschaf van de pup alles gedaan wat in onze ogen belangrijk was bij het nemen van een pup. We hebben hier op het forum gekeken, ons voorbereid, gesprekken gevoerd met de fokker (geen echte fokker, maar gelegenheidsnest), informatie ingewonnen bij de Kynologenclub, bij de labradorvereniging en bij alle ervaringsdeskunigen (lees: mensen met een hond) die we maar tegenkwamen.
Wij zijn daarbij uitgegaan van onderstaande informatie (onder andere) wat we in een eerder topic hebben gepost
Wij zijn er in ieder geval van uitgegaan dat het wat bijzonders was en met in ons achterhoofd dat we er toch niet mee gaan fokken, vonden wij het niet erg dat onze Pepper geen stamboom heeft, omdat deze niet aangevraagd kon worden.
Vaderhond had wel een stamboom (meegekregen uit Amerika) en opa en oma schijnbaar ook (dit weten we niet zeker), maar bij het nest van de moeder van Pepper is geen stamboom aangevraagd, omdat de eigenaren dit niet bij de labradorvereniging voor elkaar kregen. Dat is in ieder geval het verhaal wat ons bekend is.
Wij hebben ontzettend veel gezeur gehad toen Pepper bij ons kwam, ze was ziek en had een Giardia besmetting meegekregen.
Waren we daar blij mee? Zeker niet, maar ik hoor ook pups van erkende fokkers die een parasiet meekrijgen, dit lijkt me niet kleur, danwel rasgebonden.
Zouden we het weer doen? In a heartbeat. Pepper is het beste wat ons in lange tijd is overkomen en we hebben haar in het nest uitgekozen om haar ondernemende karakter en haar vrije geest die zij toen al liet zien.
Ik wil niemand aanvallen en hoop ook de aanvallen niet naar mij toe geslingerd te krijgen, maar wilde toch laten weten waar onze keuze vandaan is gekomen.
Groetjes,
Bjorn en Laurie
eigenaren van een schat van een hond.
Ik wilde me in eerste instantie buiten de discussie houden, omdat ik weet dat er veel mensen zijn die fel tegen het hele silver lab gebeuren zijn, maar ik zag de vragen en wilde toch het een en ander toevoegen.
Bjorn en ik wilden graag een hondje. Omdat wij beiden met honden zijn opgegroeid wisten we dat al heel erg lang van elkaar.
We hebben het jaren gehad over het adopteren van een pup en over welk ras bij ons zou passen. Na een paar jaar waren we eruit. Het zou een labrador worden. De grootte, het karakter, de wil om te werken de will to please, allemaal hele mooie redenen om een Labrador aan te schaffen, zoals jullie allemaal uiteraad weten
We wilden wel een bijzondere labrador en ik had al eerder wat research gedaan naar een "zilveren". Nu weten we dat elke labrador bijzonder is en eigenlijk gewoon elke hond, zodra je een 'eigen' hond krijgt, maakt het niet meer uit wat voor ras, ze zijn allemaal even lief. (ik snap de voorkeur voor de lab uiteraard wel)
Maar goed, om een kort verhaal lang te maken.....
We hebben bij de aanschaf van de pup alles gedaan wat in onze ogen belangrijk was bij het nemen van een pup. We hebben hier op het forum gekeken, ons voorbereid, gesprekken gevoerd met de fokker (geen echte fokker, maar gelegenheidsnest), informatie ingewonnen bij de Kynologenclub, bij de labradorvereniging en bij alle ervaringsdeskunigen (lees: mensen met een hond) die we maar tegenkwamen.
Wij zijn daarbij uitgegaan van onderstaande informatie (onder andere) wat we in een eerder topic hebben gepost
Op de site staat nog veel meer informatie, maar daar zal ik jullie nu niet mee vermoeien.Dat lijkt inderdaad zo, als je zoekt op Weimaraner pups dan zien ze er bijna hetzelfde uit, met uitzondering van de langere staart en de kortere oren, maar de meningen zijn daarover nogal verdeeld.
In Amerika hebben ze twee gedachten:
1. Er is Weimaraner bij ingefokt
2. Het is een afwijkend gen, het "Silver Factored" gen. Bruine, zwarte en blonde labradors hebben dit gen en daarmee is gekruist.
Moeilijk om te achterhalen waar het precies vandaan komt, ik weet alleen wel dat ze twee soorten zilver hebben. Met de bruine ondervacht (zoals Pepper - mousy brown) en met de zwarte ondervacht (nog meer zilverachtig - silver grey)
Daarnaast hebben ze ook nog de charcoal, daar weet ik het verhaal nog niet helemaal achter.
Meer info over de Amerikaanse discussie vind je hier: (voor de liefhebbers)
http://www.silverandgoldlabradors.com/S ... versy.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij zijn er in ieder geval van uitgegaan dat het wat bijzonders was en met in ons achterhoofd dat we er toch niet mee gaan fokken, vonden wij het niet erg dat onze Pepper geen stamboom heeft, omdat deze niet aangevraagd kon worden.
Vaderhond had wel een stamboom (meegekregen uit Amerika) en opa en oma schijnbaar ook (dit weten we niet zeker), maar bij het nest van de moeder van Pepper is geen stamboom aangevraagd, omdat de eigenaren dit niet bij de labradorvereniging voor elkaar kregen. Dat is in ieder geval het verhaal wat ons bekend is.
Wij hebben ontzettend veel gezeur gehad toen Pepper bij ons kwam, ze was ziek en had een Giardia besmetting meegekregen.
Waren we daar blij mee? Zeker niet, maar ik hoor ook pups van erkende fokkers die een parasiet meekrijgen, dit lijkt me niet kleur, danwel rasgebonden.
Zouden we het weer doen? In a heartbeat. Pepper is het beste wat ons in lange tijd is overkomen en we hebben haar in het nest uitgekozen om haar ondernemende karakter en haar vrije geest die zij toen al liet zien.
Ik wil niemand aanvallen en hoop ook de aanvallen niet naar mij toe geslingerd te krijgen, maar wilde toch laten weten waar onze keuze vandaan is gekomen.
Groetjes,
Bjorn en Laurie
eigenaren van een schat van een hond.
-
Pandora
- Speurneus

Dit argument hoor ik dus altijd van mensen die een 'Silver Lab' willen aanschaffen of (ook heel hot) een 'Fox Red' en dat is nu precies waar ik de kriebels van krijg. Een Labrador is eigenlijk te gewoontjes maar verder wel een leuke hond dus dan willen we maar een kleur die bijna niemand heeft... dat staat dan beter bij het interieur ofzo?Lausje schreef: We wilden wel een bijzondere labrador en ik had al eerder wat research gedaan naar een "zilveren". Nu weten we dat elke labrador bijzonder is en eigenlijk gewoon elke hond, zodra je een 'eigen' hond krijgt, maakt het niet meer uit wat voor ras, ze zijn allemaal even lief.
Al heb je een 'Roteb Retriever' uit het asiel, je eigen hond is altijd de leukste en het meest bijzonder, wat een ander daar ook van vindt.
Ik werd toevallig vandaag gebeld door een ex-collega die vorig jaar een weekend geoefend heeft in het 'hondeneigenaar zijn' met Pandora en Ramses. Toen was het nog te vroeg want eerst moesten ze nog 'dit en dat en zus en zo' doen maar als ze zover waren zou hij me bellen want ze vonden het fantastisch. Vandaag dus, of ik ook wist waar er een leuk nest zat aan te komen, het liefst een zwarte.
Ik vraag een beetje door naar de wensen (reu? teef? wat wil je er mee gaan doen?) en of het absoluut een zwarte moest zijn... 'Nou, ik heb laatst iets gelezen over een Zilverkleurige misschien vind ik dat ook wel leuk... Wat vind jij?' Het gaat nu gewoon een zwarte glimworm worden
Groetjes van Brigitte & Zoo

Bedankt Marjolein, hij is top!

Bedankt Marjolein, hij is top!
-
Boukje
- Hele grote hondenneus

@ Lausje, ik vind Pepper echt een scheetje om te zien hoor
Maar je zegt op karakter van de lab (will to please etc) te hebben uitgekozen. Maar jouw hondje is puur op uiterlijk gefokt en is waarschijnlijk gekruist met een Weimaraner, dus dan vallen de echte lab karakter eigenschappen al weg lijkt me.
En wat betreft het bijzonder zijn. Alle honden die van jezelf zijn zijn bijzonder. Daar heeft kleur niks mee te maken.
Ik heb ook kleur voorkeur gehad hoor, maar nu maakt het me niks meer uit. Ik val op de Labrador als ras en zal voor een volgende (mocht dat weer een lab worden
) naar een goede fokker stappen of het moet een herplaatser betreffen.
En wat betreft het bijzonder zijn. Alle honden die van jezelf zijn zijn bijzonder. Daar heeft kleur niks mee te maken.
Ik heb ook kleur voorkeur gehad hoor, maar nu maakt het me niks meer uit. Ik val op de Labrador als ras en zal voor een volgende (mocht dat weer een lab worden