Mijn vriend en zijn enthousiast geworden voor jachttraining.
Onze fokker was hier ook enthousiast mee bezig, daardoor is er bij ons interesse ontstaan.
Wij zijn net begonnen met een reguliere basis/puppytraining op een hondenschool in de buurt. We zijn nu op zoek naar de mogelijkheden in de buurt wat betreft jachttraining. Iemand tips?
En waar moeten we nu alvast rekening mee houden bij het aanleren van commando's. We zijn nu bezig met 'volg' 'zit' 'wacht' 'toe maar' 'blijf' 'los' 'pak maar'. Is het goed om met meerdere commando's bezig te zijn (we proberen ze spelenderwijs toe te passen en Guus pikt ze snel op) of zorgt dit alleen voor verwarring. Guus is nu 12 weken.
Als Guus een speeltje komt brengen zeggen we altijd 'los' doet hij dit niet spelen we niet met het speeltje. Laat hij los belonen we hem met een aai/braaaaaf en gooien we het speeltje weg 'pak maar'.
En is het belangrijk om overal een handgebaar bij te gebruiken, dit doen we nog niet echt.
Jachttraining in de buurt van Valkenswaard
-
kate
- Middelgrote hondenneus

-
kiaora
http://www.jachttraining.nl/modules.php ... s&secid=19" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien heb je wat aan deze link.
Volgens mij is Reusel niet zo heel ver weg van jullie....
In vught doen ze aan echte puppy-jacht maar dat is wat verder.
Ook in Eindhoven/Son (Ekkersrijt) doen ze aan jachttraining en kan je ook met een pup beginnen,maar volgens mij zijn ze dan wel iets ouder dan in Vught,maar zeker weten doe ik het niet.(is alweer een jaar of 2½ geleden dat ik na vraag gedaan heb...)
Verder kan ik je niet helpen,want doe (nog) niet aan jachttraining...
Heel veel plezier in ieder geval...
Misschien heb je wat aan deze link.
Volgens mij is Reusel niet zo heel ver weg van jullie....
In vught doen ze aan echte puppy-jacht maar dat is wat verder.
Ook in Eindhoven/Son (Ekkersrijt) doen ze aan jachttraining en kan je ook met een pup beginnen,maar volgens mij zijn ze dan wel iets ouder dan in Vught,maar zeker weten doe ik het niet.(is alweer een jaar of 2½ geleden dat ik na vraag gedaan heb...)
Verder kan ik je niet helpen,want doe (nog) niet aan jachttraining...
Heel veel plezier in ieder geval...
-
margreet
- Grote hondenneus

-
frits
ja het wennen aan de fluit is in deze periode echt heel belangrijk..
vooral met voeren werkt erg goed..
en het gelijk komen is erg belangrijk met de jacht.
ook het zitten op de fluit kan je er nu al goed brengen. en is in het verder stadium van de jacht ook erg belangrijk,.
en begin maar met te zeggen apport als hij het speelt je gaat halen.
dat is beter als toe maar!
verder kan ik je adviseren een boek te lezen.
ik zelf had heel veel aan het boek Sam leert leren! van nel barendrecht dit is erg gericht op de jacht.en leest makkelijk weg.
al vanaf 8 weken tot 9 maanden.
succes
en als je vragen hebt..
http://www.dejachthut.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jachttraining.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
zijn erg handig.
vooral met voeren werkt erg goed..
en het gelijk komen is erg belangrijk met de jacht.
ook het zitten op de fluit kan je er nu al goed brengen. en is in het verder stadium van de jacht ook erg belangrijk,.
en begin maar met te zeggen apport als hij het speelt je gaat halen.
dat is beter als toe maar!
verder kan ik je adviseren een boek te lezen.
ik zelf had heel veel aan het boek Sam leert leren! van nel barendrecht dit is erg gericht op de jacht.en leest makkelijk weg.
al vanaf 8 weken tot 9 maanden.
succes
en als je vragen hebt..
http://www.dejachthut.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jachttraining.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
zijn erg handig.
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
Met een pup van 12 weken doe ik:
- komen op de fluit met eten (zoals hierboven genoemd)
- met alles wat ze willen bereiken moeten ze aan de voet zitten. Dus zitten voor het eten, zitten voor een speeltje pakken, zitten voor aandacht enzovoorts. Het moet automatisch worden dat ze altijd aan de voet gaan zitten.
- ik leer het liggen buiten niet aan, tot ze een stuk ouder zijn, om te voorkomen dat ze aan de voet gaan liggen.
- vanaf jongs af aan leer ik alles wat ze in hun bekje hebben in mijn hand af te geven. Dat voorkomt dat ze later het apport laten vallen voordat ze bij je zijn.
- heelwork, oftewel het volgen aan de voet, zowel aangelijnd als los. Op jonge leeftijd wissel ik dat spelenderwijs af: af en toe los en soms aangelijnd. Hele korte stukjes en dan natuurlijk op tijd belonen.
- Rust bewaren door op de aangewezen plek te blijven. Ik doe dit zelf tijdens het koken. Zo ben ik met iets anders bezig, en kijk met 1 oog steeds naar de pup. Tussendoor bevestig ik met het commando "zit" en beloon ik de pup voor het houden van zijn plaats. (dit is later het postgedrag)
Pas als ze wat ouder zijn begin ik met de zitfluit. Zo op een leeftijd van 6 maanden, als de zit er goed inzit. Daarna komt dan het dirigeren.
- komen op de fluit met eten (zoals hierboven genoemd)
- met alles wat ze willen bereiken moeten ze aan de voet zitten. Dus zitten voor het eten, zitten voor een speeltje pakken, zitten voor aandacht enzovoorts. Het moet automatisch worden dat ze altijd aan de voet gaan zitten.
- ik leer het liggen buiten niet aan, tot ze een stuk ouder zijn, om te voorkomen dat ze aan de voet gaan liggen.
- vanaf jongs af aan leer ik alles wat ze in hun bekje hebben in mijn hand af te geven. Dat voorkomt dat ze later het apport laten vallen voordat ze bij je zijn.
- heelwork, oftewel het volgen aan de voet, zowel aangelijnd als los. Op jonge leeftijd wissel ik dat spelenderwijs af: af en toe los en soms aangelijnd. Hele korte stukjes en dan natuurlijk op tijd belonen.
- Rust bewaren door op de aangewezen plek te blijven. Ik doe dit zelf tijdens het koken. Zo ben ik met iets anders bezig, en kijk met 1 oog steeds naar de pup. Tussendoor bevestig ik met het commando "zit" en beloon ik de pup voor het houden van zijn plaats. (dit is later het postgedrag)
Pas als ze wat ouder zijn begin ik met de zitfluit. Zo op een leeftijd van 6 maanden, als de zit er goed inzit. Daarna komt dan het dirigeren.

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012