Hotspot

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Maasboom

Hotspot

Ongelezen bericht door Maasboom »

Hallo,

Ik heb een vraag,
Nala heeft al enkele keren hotspots gehad, nu hebben we dit eerst met tea tree druppels en betadinescrub behandeld, en deze waren weg.
Vervolgens kreeg ze weer 2 hotspots, nu achter op haar rug, uiteindelijk toch maar even langs de DA gewees, natuurlijk een antibioticakuur en een zalf meegekregen, dat was 2 weken geleden en de hotspot is weg.
Maar rara wat zag ik van de week, weer nieuwe hotspots! :S
Iemand enig idee hoe dit kan, en kan ik het ook voorkomen?
Ze heeft er steeds veel jeuk aan, gelukkig is ze er niet ziek van dwz ze eet goed en is nog even speels als altijd, maar fijn is anders.
Graag advies, en zijn er meer honden die ook zoveel hotspots hebben?
Daniëlle Darwinkel
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Daniëlle Darwinkel »

Gelukkig heb ik er (nog) geen ervaring mee, maar wat ik begepen heb komt het regelmatig voor vooral na het ontvlooien.
Ik heb gehoord dat Virbac, de cortavance Spray een goed middel is om op de hotspot te spuiten. Je sprayed het op de hotspot, zonder te scheren. Meestal de volgende dag nog eens en dan is de plak al helemaal droog en zit er een mooie korst op. Komen er roofjes langs de wond, smeer er dan honing op. (kan op elke wond). Dit heeft een goede genezende werking en is puur natuur.
Quasar
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Quasar »

Hoe vaak borstel je?
Hier komen ze dan ook heel snel :(
:blondpootje: Creekwater King Quasar (16-06-2006)
Groetjes van Suzanne en een lik van Quasar
Maasboom

Ongelezen bericht door Maasboom »

Ik borstel zelden.
Wel hebben we haar idd, laatst weer ontvlooit.
De hotspots gaan ook steeds weer snel weg na behandeling, maar ze komen steeds weer terug op nieuwe plaatsen, en vindt het zo vervelend dat ze er veel jeuk aan heeft.
Nu zat ik me wel af te vragen of het wel echt een hotspot is, want kan het niet zo zijn dat dit een allergie is ergens van? En het op een hotspot lijkt? :confused:
(zal zo eens proberen foto's te plaatsen)
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Bommel heeft er 1 x 1 in het voorjaar gehad, waarschijnlijk was zijn vacht te lang nat gebleven. Iets anders kan ik mij niet bedenken.
Ik heb het behandeld met betadine en door gemaakt met de koude fohn
beterschap
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
Plaats reactie