Overlast van de honden van de buren...

Plaats hier informatie en vragen over alle hondenactiviteiten die niet onder een andere categorie vallen.
Roos

Overlast van de honden van de buren...

Ongelezen bericht door Roos »

Direct achter ons wonen mensen met twee middelhoge hondjes.
Eerst hadden zij er eentje maar begin dit jaar ergens is nummer twee erbij gekomen.
Heel leuk allemaal, maar sinds april dit jaar slaan ze bij wat ze ook maar horen aan als ze in de tuin zitten, en dat zitten ze nogal vaak :?
En dat gaat dan echt over periodes tussen 's morgens vroeg tot 's avonds laat en ik hoor van de buuf eigenlijk nooit een correctie oid richting de honden over het blaffen.

Ik ben er maar heen gegaan, redelijk gesprek gehad en toen was het twee weken best stil.
Maar nu begint het weer, de hondjes worden even voor achten in de tuin gemikt waar ze de hele boel bij elkaar blaffen, daarna vertrekt zij naar haar werk en zitten ze de hele ochtend te wolven met z'n tweetjes.
Harstikke zielig voor die hondjes, maar ook niet zo best voor mijn nachtrust :(

Hebben jullie misschien nog tips wat ik meer kan doen zonder gelijk ellende (ruzie) te veroorzaken?
Als ik volgende week een andere dienst heb ga ik er weer naar toe als de heer des huizes ook thuis is, ik heb namelijk niet het idee dat het haar veel boeit.
Maar lastig is het wel, je wilt geen ruzie veroorzaken maar ook weer graag van de overlast af.
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Heel herkenbaar Roos.
Ik heb een buurvrouw gehad die haar jack russell begon te blaffen als zij 's morgens om half 8 naar het werk vertrok. En dat hield hij uren vol.
Laat ik nou een uitslaper zijn en dus iedere ochtend werd ik gewekt door dat keffertje :evil:
Ik ben steeds weer een gesprek met haar aangegaan. Heb gewoon echt heel veel geklaagd. Ik had dan wel het geluk dat zij het zelf ook heel vervelend vond en echt naar oplossingen aan het zoeken was.
Gelukkig is ze verhuisd, dus ik heb geen last meer.
Omdat zij zo vriendelijk was heb ik er nooit werk van gemaakt bij de woonservice of een andere instantie.
Maar zoals jij al aangeeft wordt er bij jou weinig inzet getoond. Ik zou nog een gesprek met die mensen aangaan en anders andere wegen bewandelen om het rustig te krijgen.
Succes.
Roos

Dank je Boukje :)
Ze zitten nu nog steeds te wolven :(
De buren naast mij aan weerskanten hebben er ook last van hoorde ik net en ik mag hun naam meenemen in het gesprek, staan we toch wat sterker :)
Wordt vervolgd...
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

zitten die hondjes de hele dag alleen thuis? waarom hebben ze dan honden?
misschien kun je voorstellen dat je die hondjes halverwege de dag even uitlaat, dan kunnen ze gewoon IN huis zitten en toch een keer hun behoefte doen.
is het een huurhuis? dan kun je de woningbouwvereniging inschakelen, die werken vaak met bemiddelaars. succes met dieze vervelende situatie.
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
Rianne

Ongelezen bericht door Rianne »

Wat een vervelende situatie!! Ik snap heel goed dat je de vrede in de buurt een beetje wilt bewaren. Ik denk dat je inderdaad beter nog een keer kunt proberen een goed gesprek met ze te hebben, meestal bereik je zo meer dan met ruzie, al snap ik echt dat soort mensen niet! Waarom hebben zij honden he, zoooo zielig!!

Bij ons woonde een stel die een boxerpupje nam. Hij zat in de ziektewet en was de eerste weken alle dagen thuis. Toen hij weer aan het werk ging zat het boxertje de hele dag in de bench. Wij hebben het in de gaten gehouden maar dat beestje (toen 4 maanden) zat 19 uur per dag in de bench in de bijkeuken :cry: en jankte alles bijelkaar! En je kunt er niks van zeggen he want dan heb je ruzie en ik ben altijd bang dat ze het dan afreageren op het beestje. Wij zijn intussen verhuisd maar ik hoorde van onze exburen dat de hond nu de hele dag in de tuin zit. Voor hem natuurlijk een hele verbetering maar niet voor de buren. En 's avonds hoeft ie ook gelijk niet meer uit...hij is immers de hele dag lekker buiten geweest en kan dan zo voor de nacht de bench in :evil: zooooooo triest!!!

Pfff Roos, lastig hoor! Ik wens je in ieder geval heel veel succes en ik hoop dat het gesprek met de man des huizes iets meer uithaalt en jij je nachtrust terug krijgt!!
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Rianne schreef:Toen hij weer aan het werk ging zat het boxertje de hele dag in de bench. Wij hebben het in de gaten gehouden maar dat beestje (toen 4 maanden) zat 19 uur per dag in de bench in de bijkeuken :cry: en jankte alles bijelkaar!
(Even off topic, sorry :oops: ) Daar word ik nou gewoon misselijk van. Ik ken ook dergelijke gevallen, te triest voor woorden. Dan heb ik zo medelijden met zo´n hummeltje. Maar ik maak me ook altijd vreselijk kwaad om de fokker die de pup heeft verkocht aan die mensen en die blijkbaar niet goed heeft doorgevraagd (of het niet interesseert) wat voor leven zijn pup tegemoet gaat. Ik moet er niet aan denken dat een pup van mij in zo´n situatie terecht zou komen. Dan zou ik hem terughalen :evil:

Hanneke
Roos

irma schreef:zitten die hondjes de hele dag alleen thuis? waarom hebben ze dan honden?
misschien kun je voorstellen dat je die hondjes halverwege de dag even uitlaat, dan kunnen ze gewoon IN huis zitten en toch een keer hun behoefte doen.
is het een huurhuis? dan kun je de woningbouwvereniging inschakelen, die werken vaak met bemiddelaars. succes met dieze vervelende situatie.
Dat zou ik wel willen maar ik werk ook fulltime en heb nu even drie honden dus die komen wel eerst :wink:
En waarom de tweede erbij gekomen is vraag ik mij ook ernstig af, zij werken allebei en hebben ook nog een kleine van een jaar of twee, niet echt een handige combinatie.
Eerst maar weer het gesprekje en anders zoek ik het inderdaad een deurtje verderop :wink:
Roos

Laboriginals schreef:
Rianne schreef:Toen hij weer aan het werk ging zat het boxertje de hele dag in de bench. Wij hebben het in de gaten gehouden maar dat beestje (toen 4 maanden) zat 19 uur per dag in de bench in de bijkeuken :cry: en jankte alles bijelkaar!
(Even off topic, sorry :oops: ) Daar word ik nou gewoon misselijk van. Ik ken ook dergelijke gevallen, te triest voor woorden. Dan heb ik zo medelijden met zo´n hummeltje. Maar ik maak me ook altijd vreselijk kwaad om de fokker die de pup heeft verkocht aan die mensen en die blijkbaar niet goed heeft doorgevraagd (of het niet interesseert) wat voor leven zijn pup tegemoet gaat. Ik moet er niet aan denken dat een pup van mij in zo´n situatie terecht zou komen. Dan zou ik hem terughalen :evil:

Hanneke
Geeft niets, ik vind dit ook te triest voor woorden, arm stakkertje.
Ik vraag mij echt af waarom mensen een hond willen op deze manier :mad:

@ Rianne, dank je en ik hoop het nog veel harder :D
Rianne

Ongelezen bericht door Rianne »

Roos schreef:
Laboriginals schreef:

Hanneke
Geeft niets, ik vind dit ook te triest voor woorden, arm stakkertje.
Ik vraag mij echt af waarom mensen een hond willen op deze manier :mad:

@ Rianne, dank je en ik hoop het nog veel harder :D
Idd Hanneke, de fokker zou hier beter op moeten letten maar helaas...en de dierenbescherming doet hier ook niks tegen dus wat moet je dan he? Vind het ook zoooo verdrietig en het maakt me ontzettend boos :evil:

Roos, ze hebben er vast eentje bijgenomen omdat ze het dan voor zichzelf kunnen verantwoorden dat hun hond de hele dag alleen is, nu heeft hij immers een vriendje :?

Fijn dat je steun krijgt van de buren!! :klasse: laat je ons weten hoe het afgelopen is?
Roos

Doe ik, en zij werkt ongeveer tot 1 uur in de middag en dan mogen ze weer gezellig de tuin in.
Vandaag is het rustig, ik denk dat hun buurman even langs is geweest.
Dat vind ik dus het jammere, want het kan dus wel gewoon op een normale manier maar het word niet gedaan :?
Dan heb ik het nu over het blaffen in de tuin, misschien is zij vrij en wolven ze daarom niet :confused: dat weet ik dus niet.
We gaan het horen volgende week.
Roos

Even een update.
Begin vorige week toch maar weer een gesprek gehad, nu met de vrouw des huizes.
Ze begreep het heel goed, en beloofde er iets aan te doen.

Vandaag kwam ik haar tegen op straat waarop zij vroeg of wij de hondjes nog hadden gehoord.
Nee die had ik niet meer gehoord, klopt ook wel want ze hadden beide een blafband om :?
Vol trots vertelde zij mij dat ze afgelopen zaterdag van 's ochtends 9 tot 's avonds 9 weg waren geweest :(
Ik vraag mij echt af waarom je perse honden wil als je dit soort ambities hebt, maar goed dat is niet aan mij....
Blij kan ik niet worden van deze oplossing, maar ze zijn nu wel stil, misschien voor de honden zelf niet verkeerd want die gingen echt over de zeik als ze alleen waren.

Tot zover :wink:
Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Herman 70 »

Laboriginals schreef:
Rianne schreef: Wij hebben het in de gaten gehouden maar dat beestje (toen 4 maanden) zat 19 uur per dag in de bench in de bijkeuken :cry: en jankte alles bijelkaar!
(Even off topic, sorry :oops: ) Daar word ik nou gewoon misselijk van. Ik ken ook dergelijke gevallen, te triest voor woorden. Dan heb ik zo medelijden met zo´n hummeltje.
Dit soort "benchtraining" wordt door sommigen zelfs gepromoot.
Qua tijden dan.
Ik heb het nooit gekunnen en ook niet gewild om onze hond zo lang in een bench opgesloten te laten zitten.
Nou hebben we ook niet de meest gehoorzame hond maar hij lijkt me zo wel gelukkiger.
Plaats reactie