Epi-Otic oorreiniger
-
sedeka
Epi-Otic oorreiniger
Wie van jullie gebruikt Epi-Otic oorreiniger?
En hoe vaak gebruiken jullie het?.
Omdat Kaya last van 1oor heeft heb ik dit van de Da gekregen.
Ben benieuwd of dit gaat werken.
groetjes Sas en een poot van Demi en Kaya
En hoe vaak gebruiken jullie het?.
Omdat Kaya last van 1oor heeft heb ik dit van de Da gekregen.
Ben benieuwd of dit gaat werken.
groetjes Sas en een poot van Demi en Kaya
-
kiaora
Vriendin van mij gebruikt dit voor haar lab. Werkt erg goed!
Hij had eerst veel oorontstekingen maar nu niet meer.
Volgens mij gebruikt ze dit standaard 1x per 4 weken om de oren even goed schoon te maken en verder indien nodig.(als ze ziet dat zijn oren vies zijn/gaan irriteren)
Wel de oren erg goed schoon en droog maken na gebruik!
Hij had eerst veel oorontstekingen maar nu niet meer.
Volgens mij gebruikt ze dit standaard 1x per 4 weken om de oren even goed schoon te maken en verder indien nodig.(als ze ziet dat zijn oren vies zijn/gaan irriteren)
Wel de oren erg goed schoon en droog maken na gebruik!
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

Epi-Otic ken ik niet, maar voor Roxy hadden wij Oto-clean en dat zal wel ongeveer hetzelfde zijn.
Dit moesten wij na de ab-kuur geven om de laatste restjes viezigheid uit het oor te krijgen. We moesten het 's morgens en 's avonds in het oor doen. Eerlijk gezegd heb ik daarna niet gezien dat er extra viezigheid uit kwam. maar ja, je zit ook niet de hele dag in het oor van je hond te kijken
Nu zijn de ontstekingen weg en proberen wij ze buiten de deur te houden door 2 weken lang 2 maal daags Puur Oor te druppelen en daarna een onderhoudskuur 1x per week 2 druppels per oor.
Dit is homeopatisch. Maar daar zijn we pas anderhalve week mee bezig, dus of het resultaat geeft weten we nog niet.
Misschien heb je wat aan deze info.
groetjes, Monique
Dit moesten wij na de ab-kuur geven om de laatste restjes viezigheid uit het oor te krijgen. We moesten het 's morgens en 's avonds in het oor doen. Eerlijk gezegd heb ik daarna niet gezien dat er extra viezigheid uit kwam. maar ja, je zit ook niet de hele dag in het oor van je hond te kijken
Nu zijn de ontstekingen weg en proberen wij ze buiten de deur te houden door 2 weken lang 2 maal daags Puur Oor te druppelen en daarna een onderhoudskuur 1x per week 2 druppels per oor.
Dit is homeopatisch. Maar daar zijn we pas anderhalve week mee bezig, dus of het resultaat geeft weten we nog niet.
Misschien heb je wat aan deze info.
groetjes, Monique
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Ik gebruik het ook wel eens voor mijn honden, op zich werkt het prima.
Wat ook een heel fijn spulletje is als een oor regelmatig vies is, is Thornit poeder. In Engeland is dat een heel bekend huismiddeltje, hier nauwelijks. Ik bestel het in Engeland en doe heel lang met een flesje. Als je googlet, vind je best veel informatie. Je kan het bijvoorbeeld hier bestellen:
http://www.doghealth.co.uk/collections/ ... ts/thornit" onclick="window.open(this.href);return false;
Hanneke
Wat ook een heel fijn spulletje is als een oor regelmatig vies is, is Thornit poeder. In Engeland is dat een heel bekend huismiddeltje, hier nauwelijks. Ik bestel het in Engeland en doe heel lang met een flesje. Als je googlet, vind je best veel informatie. Je kan het bijvoorbeeld hier bestellen:
http://www.doghealth.co.uk/collections/ ... ts/thornit" onclick="window.open(this.href);return false;
Hanneke
-
Marga
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Had er nog nooit van gehoord maar lees er hele positieve verhalen over!Laboriginals schreef:Ik gebruik het ook wel eens voor mijn honden, op zich werkt het prima.
Hanneke
Inmiddels heb ik het besteld voor m'n hondenapotheekje, maar hoe, hoeveel en wanneer gebruik je het precies?
Het mag niet echt in de gehoorgang?
-
Debora
- Speurneus

- Contacteer:
Dit gebruik ik voor Tyleet. Bella krijgt speciale oorzalf van de KNO-arts.Laboriginals schreef:Ik gebruik het ook wel eens voor mijn honden, op zich werkt het prima.
Hanneke
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Als er bij mij eentje vieze oren heeft, doe ik dagelijks een mespuntje in het oor. Ik kiep het wel gewoon in het oor. Even masseren, klaar. Na een dag of drie, vier, schakel ik over naar om de twee, drie dagen en zo bouw ik het af. Het helpt goed bij een rood, ruikend oor, maar bij gisten in het oor helpt het niet afdoende. Wel een beetje, maar dan komt de viezigheid toch wel weer terug.Marga schreef:Had er nog nooit van gehoord maar lees er hele positieve verhalen over!Laboriginals schreef:Ik gebruik het ook wel eens voor mijn honden, op zich werkt het prima.
Hanneke
Inmiddels heb ik het besteld voor m'n hondenapotheekje, maar hoe, hoeveel en wanneer gebruik je het precies?
Het mag niet echt in de gehoorgang?
Bij mij hadden alle honden regelmatig een vies oor. Tegenwoordig alleen Tinkle met haar gistinfectie en heel af en toe Gimmick. De andere twee nooit meer.
Hanneke
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Haha.. drie keer raden van wie ik ooit de tip heb gekregenDebora schreef:Dit gebruik ik voor Tyleet. Bella krijgt speciale oorzalf van de KNO-arts.Laboriginals schreef:Ik gebruik het ook wel eens voor mijn honden, op zich werkt het prima.
Hanneke
Hanneke
-
sedeka
Bedankt allemaal voor jullie tips en reacties
.
Helaas werkt het niet bij Kaya.
Gisteren weer naar de DA geweest,omdat het toch niet goed ging,en nu zijn er uit beide oren een kweekje genomen,de DA was er niet gerust op omdat nu diep in het oor er bloed te zien was(wat niet door krabben of schudden komt).
Kweek is opgestuurd en nu maar afwachten.
Groetjes Sas en een poot van Demi en Kaya
Gisteren weer naar de DA geweest,omdat het toch niet goed ging,en nu zijn er uit beide oren een kweekje genomen,de DA was er niet gerust op omdat nu diep in het oor er bloed te zien was(wat niet door krabben of schudden komt).
-
Debora
- Speurneus

- Contacteer:
Laboriginals schreef:Haha.. drie keer raden van wie ik ooit de tip heb gekregenDebora schreef:Dit gebruik ik voor Tyleet. Bella krijgt speciale oorzalf van de KNO-arts.Laboriginals schreef:Ik gebruik het ook wel eens voor mijn honden, op zich werkt het prima.
Hanneke![]()
Hanneke
Ik vind het wel naar ziekenhuis lucht ruiken. Maar werkt heel goed! Na een paar dagen is alles weg.
-
Debora
- Speurneus

- Contacteer:
Bella had verleden jaar ook een zware oorontsteking, waarschijnlijk van het zwemmen. Vandaar dat ik naar Almkerk ben gegaan en nu heeft ze op maat gemaakt oorzalf. Dit doe ik nu 1 à 2 keer per week in haar oor, kan ze gewoon lekker blijven zwemmen.sedeka schreef:Bedankt allemaal voor jullie tips en reacties.
-
Marga
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Dankjewel. Het gaat hier gelukkig ook niet om oorontsteking maar eentje heeft erg veel oorsmeer.Als er bij mij eentje vieze oren heeft, doe ik dagelijks een mespuntje in het oor. Ik kiep het wel gewoon in het oor. Even masseren, klaar. Na een dag of drie, vier, schakel ik over naar om de twee, drie dagen en zo bouw ik het af. Het helpt goed bij een rood, ruikend oor, maar bij gisten in het oor helpt het niet afdoende. Wel een beetje, maar dan komt de viezigheid toch wel weer terug.
Bij mij hadden alle honden regelmatig een vies oor. Tegenwoordig alleen Tinkle met haar gistinfectie en heel af en toe Gimmick. De andere twee nooit meer.
Hanneke
Ben benieuwd hoelang het duurt voor ik het in huis heb en ben natuurlijk ook erg benieuwd naar het resultaat.
-
sedeka
-
Marga
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Thornit is binnen en ik sta versteld. Binnen 2 dagen keurige schone oren.
De hond van de buren is nu testmodel, echt vieze zwarte draporen en krijg net te horen dat de buuf het niet kan geloven maar dat het er al stukken beter uit ziet.
Moet wel zeggen dat ik gehoord heb dat als je het een volgende keer gebruikt de werking veel minder tot nihiel is.
Tijd zal het leren. Voorlopig ben ik er erg enthousiast over.
De hond van de buren is nu testmodel, echt vieze zwarte draporen en krijg net te horen dat de buuf het niet kan geloven maar dat het er al stukken beter uit ziet.
Moet wel zeggen dat ik gehoord heb dat als je het een volgende keer gebruikt de werking veel minder tot nihiel is.
Tijd zal het leren. Voorlopig ben ik er erg enthousiast over.