Miep is afgelopen eind april voor het eerst loops geworden. Dat verliep allemaal zonder problemen en na zo'n 3 weken was het gesmeer over.
Wat ik me alleen wel af vroeg, is het normaal dat de tepels nu nog steeds gezwollen zijn? Haar 'gedoetje' bleef ook heel lang gezwollen maar die is sinds kort weer normaal (hoewel ze 'groot geschapen' is).
Ik zat nog even te denken aan schijnzwanger maar ze gedraagt zich net zoals als anders (ook tijdens de loopsheid overigens).
Kan maar zo zijn dat dit gewoon bij een groter worden hoort, maar omdat haar tepels zoveel groter zijn dan eerst vroeg ik het me toch af.
Grote tepels na loopsheid
-
M_n_q_e
- Hele grote hondenneus

-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Het zal allebei wel een beetje waar zijn. Haar lichaam is volwassen geworden en daarbij horen wat grotere tepels. Maar het zal toch ook wel een (lichte) vorm van schijndracht zijn. Qua tijd klopt het wel. Eind april loops, als ze gedekt zou zijn, zou ze nu ongeveer pups hebben. Hou het in de gaten. Vaak zie je dat schijnzwangerschap in de loop der jaren heftiger wordt. Dat komt door de stijgende hormoonspiegels. Mocht dat bij Miep het geval zijn, dan is dat een goede reden om sterilisatie te overwegen.
Hanneke
Hanneke
-
irma
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
ik heb een vriendin en die noemt de vulva "haar zoentje" dat vind ik een leuke vondst.
Dikke tepels zo'n 6-9 weken na de loopsheid is heel normaal, wat dikkere vulva ook. en ja, het is geen pup meer.
als je een teef vóór de 1e loopsheid steriliseerd loopt ze het risico op een onvolgroeide vulva, juveniele vulva noemt men dat. dat kan zelfs problemen geven, een reden om pas (áls je een teef wilt steriliseren)dat pas 100 dagen na de 1ste loopsheid te doen.
Dikke tepels zo'n 6-9 weken na de loopsheid is heel normaal, wat dikkere vulva ook. en ja, het is geen pup meer.
als je een teef vóór de 1e loopsheid steriliseerd loopt ze het risico op een onvolgroeide vulva, juveniele vulva noemt men dat. dat kan zelfs problemen geven, een reden om pas (áls je een teef wilt steriliseren)dat pas 100 dagen na de 1ste loopsheid te doen.
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
-
M_n_q_e
- Hele grote hondenneus

Eigenlijk zijn we alleen van plan om haar te laten sterilliseren wanneer dat medisch gezien beter zou zijn. Dus mocht ze inderdaad met de jaren meer last krijgen van schijndracht dan is het een optie, zoals Hanneke aangaf.irma schreef: een reden om pas (áls je een teef wilt steriliseren)dat pas 100 dagen na de 1ste loopsheid te doen.
Maar het liefst laat ik haar zo lang mogelijk zoals ze is
En ik moest wel even heel hard lachen om de benaming 'zoentje'.