Tandjes wisselen

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Donja

Tandjes wisselen

Ongelezen bericht door Donja »

Gisteravond zag ik in eens dat er al een voortandje uit is bij Tara. Vanmorgen nog één! Echt een grappig gezicht. Maar nu vraag ik me af of dat soms ook diarree kan veroorzaken aangezien Tara vorige week vrijdag diarree had wat duurde tot en met zondag... Iemand hier ervaring mee?
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Wisselen kan inderdaad diarree veroorzaken. Is de diarree nu over?
Donja

Ja sinds maandag is het over gelukkig! Nadat we tijdelijk wat lichtverteerbaar voer gaven met rijstenwater.
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Door het wisselen kunnen ze weleens een tandje inslikken en bloed daar kunnen ze wat diarree van krijgen en soms ook wat misselijk van zijn.
Om het wisselen wat te verzachten kan je een ijskong geven, een bijtring koelen of een natte,koude handdoek. Dit verzacht de pijn een beetje van het wisselen.

Gelukkg is de diarree al over maar mocht het terug kOmen dan weet je dat je je geen zorgen hoeft te maken. Met diarree wel zorgen dat er goed gedronken word omdat ze veel vocht verliezen.
Donja

Bedankt voor de tips! Ik heb vandaag al washandjes in de vriezer gedaan en een bijtring bij de dierenwinkel gekocht. Ze heeft er wel echt last van want ze doet niks anders als de hele dag bijten. Vanmiddag zag ik ook al bij een ander tandje wat bloed zitten, dus het gaat nu sneller denk ik. Ben wel gerustgesteld dat de diarree dus door het wisselen kan komen...
banjer

Ongelezen bericht door banjer »

Hmmm hier is de ellende ook begonnen....eerste 2 tandjes zijn eruit...
Donja

Hier is het volgens mij, op mogelijk een enkele na, voorbij! Je merkt wel dat ze er echt last van hebben hé? Zielig! Sterkte voor banjer
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door bud en weiser »

Hier ook al vier nieuwe tandjes twee vanboven en twee vanonder,Killian is wel heel vroeg zo te zien,hij heeft er niet zoveel last van,geen diaree of iets.
Bud mis je nog steeds!
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Flits heeft ook een lange tijd wat dunne ontlasting/diarree gehad tijdens het wisselen.
Hij is nu net klaar, eerst de kleine voortanden eruit, toen de kiezen en als laatste de hoektanden.
Diarree is ook weer over!
Plaats reactie