welke pijnstillers, hij krijgt nu rimadyl !
-
- Kleine hondenneus
welke pijnstillers, hij krijgt nu rimadyl !
hallo
vorige week met Max voor zin jaarlijkse apk geweest en hij blijkt meer last van zijn heupen te hebben dan wij dachten !
hij kan zijn achterpoten maar een heel klein stukje om hoog krijgen en dan wil het niet verder.
nu had hij voor 10 dagen rimadyl gekregen om te kijken hoe het gaat, en na 2 dagen werd hij al levendiger
vanmorgen weer even gebeld en volgens de dierenarts blijft hij nu zijn levenslang op de pijnstillers/rimadyl
ik vroeg mij nu af of er ook nog iets anders is wat je hem zou kunnen geven, ik lees wel eens iets van "groene oss" of iets dergelijks
maar waar kan je het beste zijn voor tips dan bij jullie dus heeft iemand idees, tips ???
ook hebben we er met de dierenarts er over gehad om straks als wij terug zijn van vakantie om hem 4 weken lang achter elkaar een injectie te geven 1x in de week en dat moet ook een pijnstiller zijn, heeft iemand daar ook ervaring mee ???
ik vind het een vreselijk iets dat hij pijn moet hebben, en hij heeft geeft totaal niets aan ja hij loopt wat strammer en hij hijgt heel erg.
bedankt voor het lezen het is geloof ik een heel verhaal geworden
groetjes Annemarie
vorige week met Max voor zin jaarlijkse apk geweest en hij blijkt meer last van zijn heupen te hebben dan wij dachten !
hij kan zijn achterpoten maar een heel klein stukje om hoog krijgen en dan wil het niet verder.
nu had hij voor 10 dagen rimadyl gekregen om te kijken hoe het gaat, en na 2 dagen werd hij al levendiger
vanmorgen weer even gebeld en volgens de dierenarts blijft hij nu zijn levenslang op de pijnstillers/rimadyl
ik vroeg mij nu af of er ook nog iets anders is wat je hem zou kunnen geven, ik lees wel eens iets van "groene oss" of iets dergelijks
maar waar kan je het beste zijn voor tips dan bij jullie dus heeft iemand idees, tips ???
ook hebben we er met de dierenarts er over gehad om straks als wij terug zijn van vakantie om hem 4 weken lang achter elkaar een injectie te geven 1x in de week en dat moet ook een pijnstiller zijn, heeft iemand daar ook ervaring mee ???
ik vind het een vreselijk iets dat hij pijn moet hebben, en hij heeft geeft totaal niets aan ja hij loopt wat strammer en hij hijgt heel erg.
bedankt voor het lezen het is geloof ik een heel verhaal geworden
groetjes Annemarie
-
- Speurneus
-
- Speurneus
Atrimove (via je eigen apotheek) of groene os complex speciaal werken goed. Primeval en Sascha's Blend werken hier niet voldoende, maar misschien voor jou Max wel. Ik gebruik daarnaast teunisbloemolie tegen de ontstekingen en het is pijnstillend.
rymandil krijgt ie alleen als hij een hele slechte dag heeft. Mijn Max heeft HD en ED.
rymandil krijgt ie alleen als hij een hele slechte dag heeft. Mijn Max heeft HD en ED.
Groetjes,
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Ik ben onlangs ook met wobbe naar de DA geweest (zie topic "naar de DA" en "geen resultaat" bij gezondheid) omdat ik dacht dat er iets mis was met zijn heupen.... ze hebben toen vastgesteld dat er sleet zat op zijn heupen en ook op zijn linkerknie. Heb toen ook gedurende een week rimadyl geprobeerd , maar zonder resultaat.... wobbe blijft hééééééél traag wandelen. Ik mocht de rimadyl ook niet levenslang geven omdat hij al continu cortisone inneemt voor zijn allergieën en in combinatie met rimadyl kunnen ze dan maagzweren krijgen....
Ik ben nu gestopt met de rimadyl. De DA gaat er vanuit dat Wobbe gewoon oud wordt en vlug moe is....
Ik zou toch misschien als pijnstilling ook eerder iets meer homeopatisch(als dat al bestaat) of zo gebruiken .... vooral als het levenslang te gebruiken is....

Ik ben nu gestopt met de rimadyl. De DA gaat er vanuit dat Wobbe gewoon oud wordt en vlug moe is....
Ik zou toch misschien als pijnstilling ook eerder iets meer homeopatisch(als dat al bestaat) of zo gebruiken .... vooral als het levenslang te gebruiken is....
-
- Speurneus
Glucosamine Complex Speciaal en Teunisbloemolie krijgt Ramses ook en over het algemeen is dit voldoende (we hebben natuurlijk ook zijn beweging aangepast: veel zwemmen en rechtlijnige bewegingen en niet/minder dollen en met balletjes spelen), duurde wel een paar weken voordat het helemaal optimaal werkte. Op dagen dat hij toch wat stijvig is omdat we kennelijk toch te gek gedaan hebben krijgt hij ook nog Pijncompositum druppels en dat verlicht voor hem voldoende. Voor echte noodgevallen hebben we altijd nog de Rimadyl maar dat is de afgelopen 2 jaar misschien hooguit drie keer voorgekomen.Els schreef:Atrimove (via je eigen apotheek) of groene os complex speciaal werken goed. Primeval en Sascha's Blend werken hier niet voldoende, maar misschien voor jou Max wel. Ik gebruik daarnaast teunisbloemolie tegen de ontstekingen en het is pijnstillend.
Groetjes van Brigitte & Zoo

Bedankt Marjolein, hij is top!

-
- Middelgrote hondenneus
- Contacteer:
-
- Speurneus
Ik koop het bij Medpets. Je moet niks maar Teunisbloemolie werkt ontstekingsremmend en ondersteund het immuunsysteem, het is gewoon een goede combi.annemarie schreef:waar kopen jullie de Glucosamine Complex Speciaal ? en moet je er teunisbloemolie bijgeven ? of is dit gewoon heel verstandig om samen te doen ???
groetjes Annemarie
Laatste keer heb ik trouwens Glucosamine compleet van Puur gekocht, dit heeft dezelfde samenstelling maar was aanzienlijk goedkoper. Tabletten van het Kruidvat bevatten wel Glucosamine en Chondroitine maar geen Boswelia Serrata, dit laatste is een natuurlijke pijnstiller.
Groetjes van Brigitte & Zoo