hebben jullie een honden-autoriem? en welke?
-
- Kleine hondenneus
hebben jullie een honden-autoriem? en welke?
weet niet of het hier goed staat of in een ander topic.
maar hebben jullie een honden-autoriem?
en hoe bevalt het?
wij hebben namelijk een cabrio en zou haar dan graag in een riem hebben.
welke is dan goed?
maar hebben jullie een honden-autoriem?
en hoe bevalt het?
wij hebben namelijk een cabrio en zou haar dan graag in een riem hebben.
welke is dan goed?
Jazzy (L)
-
- Hele grote hondenneus
- Contacteer:
Toen onze Bono een pup was had hij een tuigje om met een kort (verstelbaar) riempje die je in de bevestiging voor de gordel kunt klikken.
Bij iedere dierenwinkel kun je die kopen. Ze zijn er in S-M-L, dus klein beginnen. Nu hij 2 jaar is geweest heeft hij geen tuig meer om, alleen zijn halsband en daar klik ik de speciale korte riem voor in de gordel aan vast.
Los achter in de auto zou ik sowieso nooit doen (en zeker niet in een cabrio!) Als je plotseling moet remmen word je hond echt naar voren gelanceerd en dan hoef je nog niet eens hard te rijden. Ook op de snelweg altijd vast maken, als je onverhoopt in een botsing terechtkomt en de deur open gaat, kan de hond vluchten en daar wil je niet aan denken op de snelweg
groetjes Janny
Bij iedere dierenwinkel kun je die kopen. Ze zijn er in S-M-L, dus klein beginnen. Nu hij 2 jaar is geweest heeft hij geen tuig meer om, alleen zijn halsband en daar klik ik de speciale korte riem voor in de gordel aan vast.
Los achter in de auto zou ik sowieso nooit doen (en zeker niet in een cabrio!) Als je plotseling moet remmen word je hond echt naar voren gelanceerd en dan hoef je nog niet eens hard te rijden. Ook op de snelweg altijd vast maken, als je onverhoopt in een botsing terechtkomt en de deur open gaat, kan de hond vluchten en daar wil je niet aan denken op de snelweg

-
- Speurneus
Een hond in een cabrio is wel gevoelig voor oor- en oogontstekingen door al de wind die om hun kop raast. Wel even iets om rekening mee te houden.
Hier nog een link voor je omtrent veiligheid in de auto.
http://www.hondenplaza.nl/info_veiligheid" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.hondenplaza.nl/info_veiligheid" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
-
- Hele grote hondenneus
Hoi, wij hebben ook een hondentuig met autogordel, ik weet alleen niet welk merk het precies is. We hebben het bij de dierenspeciaalzaak gekocht en het kostte ongeveer 15 euro.
Ik zou je hond niet met een halsband aan de gordel vastmaken. Als je hard moet remmen, komen alle krachten op zijn nek en kan hij z'n nek breken. Dat lijkt me nu ook weer niet de bedoeling ...
Ik zou je hond niet met een halsband aan de gordel vastmaken. Als je hard moet remmen, komen alle krachten op zijn nek en kan hij z'n nek breken. Dat lijkt me nu ook weer niet de bedoeling ...
Groetjes, Tanja
Laughter is timeless, imagination has no age and dreams are forever ...
Laughter is timeless, imagination has no age and dreams are forever ...
-
- Speurneus
- Contacteer:
Ik weet niet wat voor Cabrio jij hebt, maar dat zou ik zelf ook niet lekker vinden denk ikEls schreef:Een hond in een cabrio is wel gevoelig voor oor- en oogontstekingen door al de wind die om hun kop raast. Wel even iets om rekening mee te houden.![]()

De meeste Cabrio's zijn gewoon zo gebouwd dat er echt geen wind doorheen raast hoor

Daar zou ik me dus geen enkele zorgen over maken. Mijn hondjes gaan wel eens mee in de cabrio van mijn moeder en die doen we altijd met een tuig aan de hondengordel. Dat is een stuk riem wat je aan het tuig vastmaakt en het andere deel in de houder van de gordel klikt. Ideaal

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
- Speurneus
Wij hebben ook een soort tuigje en daaran kan je een soort riem vastmaken die dan in de gordelhouder gaat. Werkt prima. Gewoon in een dierenwinkel gekocht en was echt niet duur. Aan het tuigje zit boven een ringetje dus daar kun je zelfs ook een riem vastmaken. Merk weet ik niet meer.

bedankt Sharon !