Altijd weer uitleg geven

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Quasar
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Altijd weer uitleg geven

Ongelezen bericht door Quasar »

We zijn afgelopen woensdag met de pont van Gorinchem over gestoken naar Slot Loevestein. Hartstikke leuk, vooral voor onze zoons van 8 en 10 jaar met alle ridders en piraten :D
Op de pont een mevrouw met haar man: Vrouw:Wat voor hond is dat? Een Mastiff :shock: Ik: nee dit is een labrador.. mevrouw: O dan een mix? Ik: Nee hoor 1tje met een stamboom..
Op de terug weg zagen we weer het stelletje op de pont
Nu de man: Hij is wel dik he Ik: nee hoor en laat Quasar staan en laat zien dat zijn ribben vrijwel onder zijn vel zitten.. Nog een tijdje met de vrouw zitten praten bleek vroeger dus jacht gedaan te hebben met een stabij (als ik het goed had)
Weer in Gorinchem aangekomen nog ff een winkeltje binnen en Quasar bleef met mijn man buiten staan. Kwam er dus een andere man aan en wilde hem aaien Man: Hij is wel dik he.. Mijn man liet het dus ook zien met zijn ribben enzo..
Maar dit komt dus enige regelmaat voor (eigenlijk van pup af aan :? )

Net ff foto's van Quasar gemaakt:

Mot dit nou vrouwtje, heb er echt geen zin in...
Afbeelding

Kan wel een beetje vrolijk zijn hoor
Afbeelding

Hij is wel grof, dat klopt, maar vind ik zo mooi :verliefd1:
:blondpootje: Creekwater King Quasar (16-06-2006)
Groetjes van Suzanne en een lik van Quasar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

Hahaha herkenbaar hoor! hier ook zo,n "dikke" maar laten staan en uitleg geven doe ik niet hoor.Ben jij mal. Ik zeg tegenwoordig gewoon :ja mooi he? als ze vragen of ie niet te dik is.

Ook Da,s denken in eerste instantie dat ie dik is maar dan voelen ze en zeggen dan Oh hij is eigenlijk helemaal niet dik.

Compact model heet dat :D
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
Quasar
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Wil enCo schreef:Hahaha herkenbaar hoor! hier ook zo,n "dikke" maar laten staan en uitleg geven doe ik niet hoor.Ben jij mal. Ik zeg tegenwoordig gewoon :ja mooi he? als ze vragen of ie niet te dik is.

Ook Da,s denken in eerste instantie dat ie dik is maar dan voelen ze en zeggen dan Oh hij is eigenlijk helemaal niet dik.

Compact model heet dat :D
Vooral als de da eerst het gewicht hoort.. :? Dit was tot nu toe ook de standaard zin van de da. Daarna betasten en kijken dan komen ze wel terug op de opmerking.
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Sommige denken idd dat een grove hond gelijk een dikke hond is :?
wobbetje

Ongelezen bericht door wobbetje »

HIer hetzelfde probleem hoor. Wobbe woog een aantal jaren geleden 39 kg wat inderdaad teveel was. Maar dat kwam grotendeels door de cortisone voor zijn allergieën en medicatie voor zijn epilepsie.... beide medicamenten zorgen voor een groot hongergevoel.... géén goede combinatie voor een labrador dus.... :?
toen kreeg ik dikwijls commentaren van : amai die is dik, zo mevrouw die wordt ook goed verzorgd ..... enz....
Vermits wobbe maar een schouderhoogte heeft van 55cm heb ik hem
toen op dieet gezet (omdat het mij toch niet echt gezond leek) en na 7 maanden was hij 7 kg afgevallen en stond hij op zijn ideale gewicht : 32 kg.
Dit is nu al een aantal jaren zo, maar wobbe is een stoere kerel met een brede borstkas (wat volgens mij toch eigen is aan het ras) wat toch ook wel een eigenschap is van een reu dacht ik dan....
Wat denken jullie ? ja hoor nog steeds dezelfde commentaren : is die niet te dik. Onlangs riep nog een oud mannetje die op zijn oprit stond : mevrouw, mevrouw, uw hond is véééééél te dik hoor... waarop ik : nee hoor dat is zijn ideale gewicht... :twisted:
En nu zeker omdat wobbe zo achteropsjokt denkt iedereen het beter te weten.... maar dat heeft niks met zijn gewicht te maken....
De DA heeft mij al eens een complimentje gegeven in de zin van dat ze het bewonderenswaardig vindt dat ik wobbe zo goed op zijn gewicht kan houden, zelfs met de hierbovengenoemde medicatie, wat volgens haar niet simpel moet zijn voor een labrador vanwege hun alomgekende vraatzucht....
En ja, ik word soms wel eens moedeloos van die domme commentaren maar probeer er niet meer op te antwoorden, als het niet te erg wordt tenminste..... ik weet wel beter....
Quasar
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Hier met het betreft het eten... Het is dus dat er op de papiertje labrador retriever staat want anders.. Hij krijgt dus per dag 2 vla bakjes (van die kleine bakjes) eten en nu staat het voer van vanmorgen er nog in, verder krijgt hij niks hoor 8) alleen dan een kluifje zo nu en dan. Maak zo ook ff een foto wat er dus nog in zijn bakje zit :wink:

Normaal dus een vol bakje en nu tot de middag 14.30uur zit er dit nog in :?
Afbeelding
Imca
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Imca »

Quasar schreef:Hier met het betreft het eten... Het is dus dat er op de papiertje labrador retriever staat want anders.. Hij krijgt dus per dag 2 vla bakjes (van die kleine bakjes) eten en nu staat het voer van vanmorgen er nog in, verder krijgt hij niks hoor 8) alleen dan een kluifje zo nu en dan. Maak zo ook ff een foto wat er dus nog in zijn bakje zit :wink:

Niet te geloven, dat komt hier niet voor, de bakjes worden in 1x leeg gegeten.

Ga ook twijvelen aan het papiertje van Quasar dat hij een echte lab is .:D :D :D
:zwartpootje: Joy (wel stamboom, geen stamboomnaam 26-01-2001)
:blondpootje: Senna (Boggy Valley's Sarah 06-02-2011)
:blondpootje: Sil (Enjoy Just For Fun vd Ansjoros 18-04-2013)
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

hij oogt ook wel een beetje dik :oops: komt denk ik omdat ie best een breed front en nek heeft en ook niet hele lange poten. En op die 1e foto staat ie ook wel als een zoutzak haha. Maar zijn lijf is niet dik vind ik..

Wat wordt ie al grijs trouwens!
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Quasar
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

sbientje schreef:hij oogt ook wel een beetje dik :oops: komt denk ik omdat ie best een breed front en nek heeft en ook niet hele lange poten. En op die 1e foto staat ie ook wel als een zoutzak haha. Maar zijn lijf is niet dik vind ik..

Wat wordt ie al grijs trouwens!
Ja de enthousiasme straalt eraf he :D een echte moet foto :?
Hij krijgt van ons zo van die grijze haren :twisted: :wink:
Quasar
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Imca schreef:
Quasar schreef:Hier met het betreft het eten... Het is dus dat er op de papiertje labrador retriever staat want anders.. Hij krijgt dus per dag 2 vla bakjes (van die kleine bakjes) eten en nu staat het voer van vanmorgen er nog in, verder krijgt hij niks hoor 8) alleen dan een kluifje zo nu en dan. Maak zo ook ff een foto wat er dus nog in zijn bakje zit :wink:

Niet te geloven, dat komt hier niet voor, de bakjes worden in 1x leeg gegeten.

Ga ook twijvelen aan het papiertje van Quasar dat hij een echte lab is .:D :D :D

Het is dus van pups af aan he het moeilijke eten :? Gaf de 1e jaren pro plan, maar dat moest meneer niet.. Dus daarna maar Farm food dat ging afgelopen jaren wel, maar nu :roll: dank dat na deze zak maar een ander soort voer ga proberen :roll:
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Ik krijg het hier ook vaak te horen over Bear, die is ook behoorlijk breed en compact gebouwd.
Maar geen gram vet zit erop, een bonk spieren.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Dat hij niet van foto's maken en showen houdt, lijkt me duidelijk. :D Maar ik moet zeggen dat ik z'n koppie daardoor heel aantrekkelijk vindt. Ik hou ook wel van dat forse uiterlijk, dus ik begrijp je :verliefd1: helemaal.

Zelf zou ik echt niet in de verdediging gaan en laten zien dat hij helemaal niet dik is hoor. Laat ze maar kletsen.

't is een lekker ding. Maar dat ie niet eens z'n eten in 1x naar binnen werkt, dat is toch niet helemaal normaal :wink:

Bram wordt door niet labrador kenners ook vaak "fors" en "behoorlijk aan de maat"genoemd. Daarentegen vinden ze hem bij het showen weer te klein en te mager. Dus het is maar net hoe je het bekijkt. Wij vinden Bram in ieder geval ook helemaal prachtig zoals ie is. :D
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Netty
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Netty »

De bovenste foto geeft een beetje een vertekend beeld, maar je moet toch naar de bouw kijken. Ik denk dat mensen eerder denken dat hij aan de dikke kant is, omdat hij breed is. Je moet maar denken: de beste stuurlui staan aan wal :)
:blondpootje: Boyka ( 29-01-2008 - † 12-05-2018 )
:bruinpootje: Barry ( 15-02-2009 - † 09-05-2018 )
:zwartpootje: Bliss
:zwartpootje: Biezjoe
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Ach mensen hebben er gelukkig veel meer verstand van dan wij als eigenaar :wink:
Bij Juna heb ik ook al vele opmerkingen de revue zien passeren, van "dat moet een kruising zijn dus uw stamboom is nep" tot "een labrador is niet blond, dan zijn het Golden Retrievers" en bij Fust "dat kan geen Duitse Herder zijn, want die hebben die heupen niet zo recht, dat loopt schuin af anders is het geen Duitse Herder" :? :lol:
Maak je er niet druk om joh, lekker interessant :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Quasar
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Lupos schreef:Ach mensen hebben er gelukkig veel meer verstand van dan wij als eigenaar :wink:
Bij Juna heb ik ook al vele opmerkingen de revue zien passeren, van "dat moet een kruising zijn dus uw stamboom is nep" tot "een labrador is niet blond, dan zijn het Golden Retrievers" en bij Fust "dat kan geen Duitse Herder zijn, want die hebben die heupen niet zo recht, dat loopt schuin af anders is het geen Duitse Herder" :? :lol:
Maak je er niet druk om joh, lekker interessant :wink:
Bedankt :oops:
Plaats reactie