Wat voor soort vloer?
-
Tess
- Middelgrote hondenneus

Wat voor soort vloer?
Hallo,
Wij zijn op zoek naar een nieuw soort vloerbedekking. Zelf dachten we aan laminaat, vinyl, zeil.
Maar wat is nou eigenlijk aan te raden als je een hond hebt, welke vloer hebben jullie, wat is niet te glad en krasbestendig?
Nu ligt er vloerbedekking en tegels - van vorige bewoners -.
Vloerbedekking is wel lekker warm, maar voor eventueele ongelukjes, niet zo fris.
Wij zijn op zoek naar een nieuw soort vloerbedekking. Zelf dachten we aan laminaat, vinyl, zeil.
Maar wat is nou eigenlijk aan te raden als je een hond hebt, welke vloer hebben jullie, wat is niet te glad en krasbestendig?
Nu ligt er vloerbedekking en tegels - van vorige bewoners -.
Vloerbedekking is wel lekker warm, maar voor eventueele ongelukjes, niet zo fris.
-
corretje
- Hele grote hondenneus

Wij hebben plavuizen. Ik vind het heerlijk. Voor de honden wel wat glad, maar daar leren ze wel mee omgaan. Voor ongelukjes enz super. Kira spuugt wel eens of heeft soms last van Diarree en dat laat ze dan ook wel eens lopen in huis. Vooral 's nachts, maar mevr laat het niet aan ons weten
Maar even dweilen en tis allemaal weer schoon. Ook als ze gedronken hebben in de keuken, waar ook plavuizen liggen even dweilen en klaar. Heb dat gehad op laminaat dat Kira dronk. Als je het niet direkt droogt dan gaat het bol staan.
Succes met het zoeken van een goeie vloer.
Succes met het zoeken van een goeie vloer.
-
saartjeee
-
kiaora
Ik ga volgend jaar verbouwen en dan komt er PVC-laminaat in.
Het heeft een PVC laagje,maar ziet er gewoon uit als laminaat,maar is stroef,krasvast en makkelijk in onderhoud,dus ideaal voor mij,want ik vind de houten uitstraling heel mooi, en het is goed voor de honden en de evt pup die in de toekomst komt.
Het heeft een PVC laagje,maar ziet er gewoon uit als laminaat,maar is stroef,krasvast en makkelijk in onderhoud,dus ideaal voor mij,want ik vind de houten uitstraling heel mooi, en het is goed voor de honden en de evt pup die in de toekomst komt.
-
M_n_q_e
- Hele grote hondenneus

Wij hebben in de keuken plavuizen. Net als wat Corretje ook al zei is het super makkelijk met schoonmaken. Smeren is niet erg. Bij ons zijn ze vrij stroef, ideaal voor de honden. En geen enkel krasje!
In de woonkamer hebben we een massief houten vloer, ongelakt. Deze is wel best glad. Nu Miep ietsie ouder is hebben we de loper weg gehaald. Beide honden glijden alleen uit als ze gaan donderjagen. Maar dan gooien we de tuindeur open en verhuist het feest naar buiten.
De vloer is bepaald niet krasvast, maar dat vind ik juist mooi. Maar daar moet je natuurlijk van houden!!! Wij olieen de vloer zo nu en dan waardoor natte pootjes of een ongelukje geen kringen achter laten. Zelfs niet als het water een paar uur blijft liggen!
In de woonkamer hebben we een massief houten vloer, ongelakt. Deze is wel best glad. Nu Miep ietsie ouder is hebben we de loper weg gehaald. Beide honden glijden alleen uit als ze gaan donderjagen. Maar dan gooien we de tuindeur open en verhuist het feest naar buiten.
De vloer is bepaald niet krasvast, maar dat vind ik juist mooi. Maar daar moet je natuurlijk van houden!!! Wij olieen de vloer zo nu en dan waardoor natte pootjes of een ongelukje geen kringen achter laten. Zelfs niet als het water een paar uur blijft liggen!
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Hier travertin (wel met vloerverwarming eronder). Het lag er al toen wij het huis kochten en voor de honden is het ideaal ondanks dat het een vrij poreuze steen is, maar echt mooi vind ik het niet. Als ik zelf had mogen kiezen, was ik wel weer voor natuursteen gegaan, maar dan een hele donkere en een laagporeuze. Belgisch blauw of zo en dan een grote, strakke tegel, vind ik supermooi.
Hanneke
Hanneke
-
Dinie
- Speurneus

Wij hebben in de woonkamer gelakte parket.
Toen we Ciba
hadden, heeft er heel haar (korte) leven antislip gelegen op de loopgedeeltes + een vloerkleed onder de salontafel. Dit heeft er zo lang gelegen vanwege haar skeletaandoening en de operatie's die ze gehad heeft.
Bij Yara hebben we het ong. een jaar laten liggen. Toen hebben we het antislip eruit gehaald. Tevens hebben we haar geleerd 'rustig' te zijn in huis.
Natuurlijk zitten er krassen op de vloer. Dit is mede veroorzaakt door het feit dat er 'geleefd' wordt in huis. Ik vind dat de vloer er goed uitziet. Hij ligt er nu ong. 20 jaar in en wordt maximaal 1x per jaar behandeld met een lakbeschermer.
De vloer is gelegd toen de kinderen 6 en 4 jaar oud waren.
Toen we Ciba
Bij Yara hebben we het ong. een jaar laten liggen. Toen hebben we het antislip eruit gehaald. Tevens hebben we haar geleerd 'rustig' te zijn in huis.
Natuurlijk zitten er krassen op de vloer. Dit is mede veroorzaakt door het feit dat er 'geleefd' wordt in huis. Ik vind dat de vloer er goed uitziet. Hij ligt er nu ong. 20 jaar in en wordt maximaal 1x per jaar behandeld met een lakbeschermer.
De vloer is gelegd toen de kinderen 6 en 4 jaar oud waren.
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
-
Tess
- Middelgrote hondenneus

Ja daar zat ik ook aan te denken, vinyl met laminaat look.saartjeee schreef:Ik vind tegenwoordig die vinyl/zeil mooi wat zo op hout lijkt.. Heb dit in een appartement gezien en dat zag echt heel mooi uit!
Nog even sparen voor mij, maar dan wil ik ook zoiets.. want nu ligt er laminaat maar inderdaad door ongelukjes helemaal kapot en versleten!
De meeste hebben dus plavuizen, is ook een optie..
Is er iemand die in de woonkamer ervaring heeft met vinyl?
-
Dinie
- Speurneus

Waar ik werk, (ben begeleidster bij mensen met een verstandelijke beperking/gedragsproblemen) hebben we vinyl met houtlook.Tess schreef:Ja daar zat ik ook aan te denken, vinyl met laminaat look.saartjeee schreef:Ik vind tegenwoordig die vinyl/zeil mooi wat zo op hout lijkt.. Heb dit in een appartement gezien en dat zag echt heel mooi uit!
Nog even sparen voor mij, maar dan wil ik ook zoiets.. want nu ligt er laminaat maar inderdaad door ongelukjes helemaal kapot en versleten!
De meeste hebben dus plavuizen, is ook een optie..
Is er iemand die in de woonkamer ervaring heeft met vinyl?
Ziet er mooi uit. Ik zou wel de 'duurdere' soort nemen. Die kan beter tegen een stootje. Natuurlijk moet je deze ook onderhouden/behandelen met onderhoudsproduct.
-
irma
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
-
roef
- Speurneus

ik heb nu laminaat en dat wil ik er zo snel mogelijk uit hebben,veels te glad voor james.nu ligt er tapijtlopers overheen tegen het slippen.(james én roef lopen gewoon rustig in huis)
we willen nu naar een M-floor kijken(PVC)
we willen nu naar een M-floor kijken(PVC)