Luna is ziek :-(

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Thiago

Luna is ziek :-(

Ongelezen bericht door Thiago »

Hoi,

Gisteren met Luna naar DA geweest omdat ze al een tijdje met diarree rond liep een steeds een redelijke dikke buik had, ook ineens een staaltje van haar diarree meegenomen voor onderzoek.

Daarnet telefoon gekregen van DA da ze de GIARDIA parasiet ofzoiets zou hebben pfffffffffffffff

Even gegoogled en gezien dat het wel een degelijke kwade parasiet is en dat het bescmettelijk is voor MENS en dier!! Zit thuis namelijk ook met 2 kinderen, 1 van 3 jaar en 1 van 9 maandjes die juist begin te kruipen, dus ook over de mat waar hond op speelt.

We zijn dan direct beginnen met alles te onsmetten met detol, ook alle speelgoedjes, overal waar hond is geweest. Dus dat komt wel goed.

MAar nu was mijn vraag, is GIARDIA echt zo gevaarlijk voor honden? Ons Luna gaat hier toch niets aan overhouden? Genezen honden hier volledig van? of gaan ze het hele leven hebben?

Heb al meerdere honden gehad (dit is mijn 5de) maar heb deze nare parasiet nog nooit gehad, dus ben wel ongerust om mijn kleine ukje :-(

Alvast bednakt voor jullie tips en reacties

MVG Thiago
Donja

Ongelezen bericht door Donja »

Sjonge wat vervelend voor julie en voor luna. Jammer genoeg heb ik hier ook ervaring mee. Tara heeft ook toen ze net bij ons kwam giardia gehad. Misschien dat je nog wat tips kan halen uit het oude topic over tara. Wij hebben toen een metrobac kuur gehad en hiermee was het over. Tara had in het begin wel een groeiachterstand door de giaria. Ze woog met 8 weken maar 3.8 kg. Ze heeft dit wel weer ingehaald. Ik denk wel dat ze iets kleiner is dan een hond die geen giardia gehad heeftmaar dat weet ik niet 100 procent zeker. Ik zie wel dat tara nog wat gevoelige darmen heeft. Ze raakt makkelijk aan de diarree. Wij hebben haar destijds hills Id voer gegeven en daar deed ze het heel goed op. Ik heb nu nog een zak brokken en als ze weer last heeft van diarree dan geef ik haar weer 2 dagen dat voer. Verder heeft ze er voor zover ik weet niks aan overgehouden. Het is wel echt een rot parasiet omdat ze niet altijd even makkelijk weg te krijgen zijn. Wij hebben er daarom toen voor gekozen om een paar weken na de kuur weer een test te doen om zeker te weten dat het weg is. Welke kuur heeft jullie Luna gekregen? Ik wens jullie heel veel sterkte en hoop dat ze er snel van af is! Oh ja en laat je niet al te gek maken door alle sites op internet.. Heb ik toen ook gedaan en daardoor maak je je volgens mij soms meer zorgen dan nodig is.
Thiago

Donja schreef:Sjonge wat vervelend voor julie en voor luna. Jammer genoeg heb ik hier ook ervaring mee. Tara heeft ook toen ze net bij ons kwam giardia gehad. Misschien dat je nog wat tips kan halen uit het oude topic over tara. Wij hebben toen een metrobac kuur gehad en hiermee was het over. Tara had in het begin wel een groeiachterstand door de giaria. Ze woog met 8 weken maar 3.8 kg. Ze heeft dit wel weer ingehaald. Ik denk wel dat ze iets kleiner is dan een hond die geen giardia gehad heeftmaar dat weet ik niet 100 procent zeker. Ik zie wel dat tara nog wat gevoelige darmen heeft. Ze raakt makkelijk aan de diarree. Wij hebben haar destijds hills Id voer gegeven en daar deed ze het heel goed op. Ik heb nu nog een zak brokken en als ze weer last heeft van diarree dan geef ik haar weer 2 dagen dat voer. Verder heeft ze er voor zover ik weet niks aan overgehouden. Het is wel echt een rot parasiet omdat ze niet altijd even makkelijk weg te krijgen zijn. Wij hebben er daarom toen voor gekozen om een paar weken na de kuur weer een test te doen om zeker te weten dat het weg is. Welke kuur heeft jullie Luna gekregen? Ik wens jullie heel veel sterkte en hoop dat ze er snel van af is! Oh ja en laat je niet al te gek maken door alle sites op internet.. Heb ik toen ook gedaan en daardoor maak je je volgens mij soms meer zorgen dan nodig is.
Hoi Donja,

Bedankt voor uw reactie, welke kuur weet ik nog niet, moet sebiet om 11uur naar de DA gaan om medicatie op te halen.

Bij DA werd luna ook gewogen en toen woog ze 5.550 KG is dit een normaal gewicht? ze is 05-06-2011 geboren. En ze eet en drinkt wel goed hoor, enkel de diarree heeft ze enorm veel. Pffffff hopelijk is ze snel verlost van die parasiet.

GRtjes Thiago
Thiago

Donja schreef:Sjonge wat vervelend voor julie en voor luna. Jammer genoeg heb ik hier ook ervaring mee. Tara heeft ook toen ze net bij ons kwam giardia gehad. Misschien dat je nog wat tips kan halen uit het oude topic over tara. Wij hebben toen een metrobac kuur gehad en hiermee was het over. Tara had in het begin wel een groeiachterstand door de giaria. Ze woog met 8 weken maar 3.8 kg. Ze heeft dit wel weer ingehaald. Ik denk wel dat ze iets kleiner is dan een hond die geen giardia gehad heeftmaar dat weet ik niet 100 procent zeker. Ik zie wel dat tara nog wat gevoelige darmen heeft. Ze raakt makkelijk aan de diarree. Wij hebben haar destijds hills Id voer gegeven en daar deed ze het heel goed op. Ik heb nu nog een zak brokken en als ze weer last heeft van diarree dan geef ik haar weer 2 dagen dat voer. Verder heeft ze er voor zover ik weet niks aan overgehouden. Het is wel echt een rot parasiet omdat ze niet altijd even makkelijk weg te krijgen zijn. Wij hebben er daarom toen voor gekozen om een paar weken na de kuur weer een test te doen om zeker te weten dat het weg is. Welke kuur heeft jullie Luna gekregen? Ik wens jullie heel veel sterkte en hoop dat ze er snel van af is! Oh ja en laat je niet al te gek maken door alle sites op internet.. Heb ik toen ook gedaan en daardoor maak je je volgens mij soms meer zorgen dan nodig is.
Hoi,

Ben net terug van bij de DA, moet 5 dagen lang 2x per dag 1/4 tablet van Flagyl 500mg geven, dan 5 dagen niet, dan weer 5 dagen wel, en haar tussen dag 3 en 5 goed wassen. Normaal gezien zou het dan beter moeten gaan.

Laat ons hopen :cry:

MVG Thiago
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Beterschap Luna!!!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Beterschap voor Luna
Afbeelding

bedankt Sharon !
Donja

Hey thiago, de dierenarts zou je vast wel gezegd hebben als ze echt ondergewicht heeft. Volgens mij is 5 kg we wat laag als ze nu 10 weken is. Maarpin je daar niet teveel op vast want volgens mij is het per pup zo verschillend. Tara at en dronk ook gewoon goed maar door de giardia verteren ze het eten niet goed en worden er weinig voedingsstoffen opgenomen in het lichaam. Over het ondergewicht ( als ze dat al heeft) zou ik me niet al te veel zorgen maken. Ik deed dat toen wel maar ik zie nu dat dat niet nodig is omdat ze het helemaal ingehaald heeft, tara is nu 18 weken en weegt 16.5 kg. Dit is een prima gewicht volgens onze da.
Veel sterkte ennhoop dat het gauw over is!
Thiago

Donja schreef:Hey thiago, de dierenarts zou je vast wel gezegd hebben als ze echt ondergewicht heeft. Volgens mij is 5 kg we wat laag als ze nu 10 weken is. Maarpin je daar niet teveel op vast want volgens mij is het per pup zo verschillend. Tara at en dronk ook gewoon goed maar door de giardia verteren ze het eten niet goed en worden er weinig voedingsstoffen opgenomen in het lichaam. Over het ondergewicht ( als ze dat al heeft) zou ik me niet al te veel zorgen maken. Ik deed dat toen wel maar ik zie nu dat dat niet nodig is omdat ze het helemaal ingehaald heeft, tara is nu 18 weken en weegt 16.5 kg. Dit is een prima gewicht volgens onze da.
Veel sterkte ennhoop dat het gauw over is!
Hoi Donja,

Zal me inderdaad te overbezorgd opstellen, vanavond start ik met de pillekes en hopelijk slaagt het goed aan.
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

Veel sterkte voor Luna.
Je gewoon goed aan de regels houden voor wat betreft de medicaite en wassen, dan komt het vast wel goed. :wink:
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
Donja

Oh nog even wat anders. Ik weet niet of de dierenarts ook aan heeft gegeven dat Luna het waarschijnlijk uit het nest heeft meegekregen? Bij ons was dat namelijk wel zo.. Volgens mij duurt het 17 dagen voordat het tot uiting komt (weet dit niet zeker). Maar als ze het vanuit het nest heeft meegekregen dan zou ik ook zeker de fokker even hiervan op de hoogte stellen. Wij hebben dat toen ook gedaan en hierdoor ook een deel van de kosten vergoed gekregen. Misschien een tip als je dit ook wilt doen..
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Anna&Milow »

Hoi,

Toen Milow pup was, heeft hij ook Giardia gehad. Hij was nog maar 9 weken. We hebben de ene kuur naar de andere gehad (flagyl en panacur) maar niets hielp. We hebben het huis ontsmet met stoomreiniger en ook al zijn speeltjes en slaapplaatsen. Dit elke keer weer op dag 3 en 5 van de kuur. Na maanden aanrommelen en geen verbetering, ben ik op een barf forum gaan googlen op tips. We zijn begonnen met versvlees (krijgt darm een lagere PH en daar houdt Giardia niet van), met brood (Giardia kan zich niet goed vermenigvuldigen als de darmen gevuld zijn en vezels bevatten en kokosolie over het voer gedaan. Dit zou voorkomen dat de parasiet zich aan een nieuw stukje darm zou hechten. Deze tips kwamen van een dierenarts uit Duitsland....en na dit een aantal weken gedaan te hebben, zijn we de parasiet eindelijk kwijt geraakt. Ik geloof dat 80% van de honden drager is van de parasiet, maar alleen pups en honden met een verminderde weerstand worden ziek. Sommige honden overwinnen de parasiet met hun eigen weerstand. JE zou dus je hond kunnen helpen door naast de medicijnen aan zijn weerstand te helpen. Ik ging zelfs zo ver dat ik een wetenschappelijk artikel over Giardia ging lezen....zo gek werd ik er van. Milow is ook lang klein en dun gebleven door de diarree, maar heeft de schade weer ingehaald. Ik denk dat het wel meevalt als je er serieus mee omgaat. Het is nu een jonge gezonde hond, wel met gevoelige maag en darmen, maar daar kunnen we prima mee leven.

Succes met deze rotparasiet!
Thiago

Anna&Milow schreef:Hoi,

Toen Milow pup was, heeft hij ook Giardia gehad. Hij was nog maar 9 weken. We hebben de ene kuur naar de andere gehad (flagyl en panacur) maar niets hielp. We hebben het huis ontsmet met stoomreiniger en ook al zijn speeltjes en slaapplaatsen. Dit elke keer weer op dag 3 en 5 van de kuur. Na maanden aanrommelen en geen verbetering, ben ik op een barf forum gaan googlen op tips. We zijn begonnen met versvlees (krijgt darm een lagere PH en daar houdt Giardia niet van), met brood (Giardia kan zich niet goed vermenigvuldigen als de darmen gevuld zijn en vezels bevatten en kokosolie over het voer gedaan. Dit zou voorkomen dat de parasiet zich aan een nieuw stukje darm zou hechten. Deze tips kwamen van een dierenarts uit Duitsland....en na dit een aantal weken gedaan te hebben, zijn we de parasiet eindelijk kwijt geraakt. Ik geloof dat 80% van de honden drager is van de parasiet, maar alleen pups en honden met een verminderde weerstand worden ziek. Sommige honden overwinnen de parasiet met hun eigen weerstand. JE zou dus je hond kunnen helpen door naast de medicijnen aan zijn weerstand te helpen. Ik ging zelfs zo ver dat ik een wetenschappelijk artikel over Giardia ging lezen....zo gek werd ik er van. Milow is ook lang klein en dun gebleven door de diarree, maar heeft de schade weer ingehaald. Ik denk dat het wel meevalt als je er serieus mee omgaat. Het is nu een jonge gezonde hond, wel met gevoelige maag en darmen, maar daar kunnen we prima mee leven.

Succes met deze rotparasiet!
Hoi Anna&Milow,

Bedankt voor je info, ga dit zeker in het achterhoofd houden, wat bedoel je met vers vlees, dus elke keer gewoon een stuk vlees bakken voor haar en dit onder gewoon wit brood mengen en het haar geven?

Ben dus gisteren avond begonnen met Flagyl, en merk wel dat haar stoelgang al vaster aan het worden is, dus het is niet meer plat maar het zijn al worstjes aan het worden, nog geen harde maar al stevige worstjes. Is dit een goed teken, of maak ik me weer gelukkig voor niets?

Alvast bedankt voor al jullie hulp en tips, apprecieer dit enorm!

MVG Thiago
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Arme Luna, heel veel beterschap :groteknuffel:
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Anna&Milow »

Nee met versvlees bedoel ik KVV. Je kunt honden brokken voeren, KVV (kant en klaar vlees pakket speciaal voor honden, zitten alle voedingsstoffen in en kun je bij de dierenzaak kopen) en je kunt zelf het menu samenstellen door je te gaan verdiepen in hoeveel vlees en van welk dier/onderdeel je hond nodig heeft, maar dat vind ik lastig. Ik voer vlees van Lotgering en Energique. Google maar eens, dan snap je wel wat ik bedoel.

Het kan best zijn dat ze al snel op de medicijnen reageert, maar meestal duurt dit langer hoor. Giardia is een wisselvallig beeld. Sommige dagen zijn ze er ziek van, dan wordt het weer even beter (verplaatst de parasiet zich naar een ander stukje darm) en dan wordt het weer erger. De wisselvalligheid hoort erbij. Ik denk dat je nog even geduld moet hebben. Maar het komt wel weer goed, succes!
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door bud en weiser »

Veel beterschap voor Luna!

Onze Killian(zelfde dag geboren als luna) is vorige week maandag naar de da geweest voor zijn enting op 9 weken en hij woog bijna 9 kilo.
Plaats reactie