Nadat vrouwtje vorige week zo trots op mij was, is zij vandaag veranderd in een akelige heks

Ik denk dat het heel ernstig is en dat jullie de dierenbescherming moeten bellen! Zij heeft mij uitgemaakt voor ''stuk ellende''
Ik zal jullie vertellen hoe het zo ver is gekomen. Vannacht was er bij ons hevig onweer en bliksem en wij hebben dus alledrie slecht geslapen. Vanmorgen moest ik gaan wandelen met het vrouwtje voordat baasje en vrouwtje gingen werken. En ik weet altijd heel goed hoe ik moet volgen, daar ben ik erg goed in. ''Volg'' betekent toch dat je je baasje of vrouwtje moet meesleuren, toch

? Maar goed, toen was vrouwtje nog niet kwaad en zei ze slechts dat ik ,,bananen in de oren had'' Toen vrouwtje thuis kwam van het werk, ging ze met mij naar het bos

Dat vond ik helemaal super! Fanatiek sleurde ik mijn vrouwtje door het dorp naar het bos, het commando ''volg'' zegt ja voldoende

In het bos riep zij een aantal keer ,,kom hier'' ....mijn inziens betekent dit ''ga maar lekker los; ik zie je wel weer een keer verschijnen''. Ook moest ik ''voor'' komen....

dus dat betekent direct aan de voet, toch? Bij het commando ,,voet'' rende ik direct het rondje om haar heen en stormde ik weer verder in het bos. Vrouwtje was het inmiddels een beetje beu en nam mij vast bij de halsband: ,,Ik ben het nu helemaal zat; jij luistert en anders gaan wij linea directa naar huis. Ik hou mij niet aan het waarschuwen en het schreeuwen door het bos. '' Ik begreep er niks van, ik ben toch altijd zo'n

Dus fanatiek vervolgde ik mijn weg

.....Vrouwtje zei ook dat ik moest gaan ''zitten'' , waarop ik met mijn kontje in de lucht bleef zweven en direct ervan door ging als ze even niet keek

En het commando ''liggen''....nog nooit van gehoord

Nadat ik vrouwtje nog een paar keer vooruit had getrokken door het bos, was zij ontzettend kwaad:,, Wij gaan nu naar huis stuk ellende. Lopen en gauw! Ik ben hier de baas en niet jij!''

Toen ik ben ik redelijk braaf geworden en wist ik plotseling weer alle commando's
Thuisgekomen heeft vrouwtje baasje gebeld dat hij een goede behangtafel en supersterke lijm moet meenemen

en het allerergste is ook nog dat baasje vrouwtje gelijk geeft.....
Inmiddels is de boosheid van vrouwtje minder en heeft zij ook al gespeeld met mij. Ook heb ik net lekker geknuffeld, dus ik denk dat ik door het oog van de naald ben gekropen....
Wat een hondenleven....
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.