Cold water tail??
-
- Hele grote hondenneus
Cold water tail??
Volgens mij heeft Max ook een cold water tail. Hij kan niet kwispelen en zijn staart hangt naar beneden...net alsof hij bang is. Ook lijkt de staart wat dikker bij de staartaanzet. Hij reageert verder wel normaal, eet en drinkt goed en is maakt geen zieke indruk. Wilt ook graag spelen en is niet moe. Alleen zijn staart hangt er maar wat bij. Volgens mij heeft hij er niet heel veel pijn van. Ik ben dinsdag met hem gaan wandelen en toen was alles nog goed. Twee uur na het wandelen, viel mij op dat er iets mis was met zijn staart. Ik heb net mijn DA gebeld, maar de assistente had er nog nooit van gehoord
.....dus ik ga maar uit van mijn eigen gevoel en wacht het even af.

Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
-
- Speurneus
Klinkt inderdaad als een CWT, de staart kan dan echt vreemd hangen. Bij Danouk loopt de staart dan meestal eerst een stukje recht naar achter en dan met een knik naar beneden.

Staart hangt inderdaad dan naar beneden en kan eruit zien alsof die verlamd is. Kwispelen doen ze dan helemaal niet of heel erg zachtjes..
Sommige DA's kennen het verschijnsel inderdaad niet, heb ik ook al eens gemerkt. Als Max er wel pijn aan heeft en als hij zielig wordt, dan zou ik wel even een pijnstiller vragen bij de DA. Maar meestal gaat het na een paar dagen al snel weer beter.
Beterschap Max

Staart hangt inderdaad dan naar beneden en kan eruit zien alsof die verlamd is. Kwispelen doen ze dan helemaal niet of heel erg zachtjes..
Sommige DA's kennen het verschijnsel inderdaad niet, heb ik ook al eens gemerkt. Als Max er wel pijn aan heeft en als hij zielig wordt, dan zou ik wel even een pijnstiller vragen bij de DA. Maar meestal gaat het na een paar dagen al snel weer beter.
Beterschap Max

Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014

In loving memory

-
- Speurneus
Re: Cold water tail??
Geef hem 2x daags een pijnstiller, het duurt gemiddeld een dag of 3 dan gaat het weer een stuk beter. Het is niks ernstigs, maar het is wel erg pijnlijk, vandaar de pijnstillers, begint hij hem weer te gebruiken na een dag of 3 dan stop je weer met de pijnstillers.royenmarjolein schreef:Volgens mij heeft Max ook een cold water tail. Hij kan niet kwispelen en zijn staart hangt naar beneden...net alsof hij bang is. Ook lijkt de staart wat dikker bij de staartaanzet. Hij reageert verder wel normaal, eet en drinkt goed en is maakt geen zieke indruk. Wilt ook graag spelen en is niet moe. Alleen zijn staart hangt er maar wat bij. Volgens mij heeft hij er niet heel veel pijn van. Ik ben dinsdag met hem gaan wandelen en toen was alles nog goed. Twee uur na het wandelen, viel mij op dat er iets mis was met zijn staart. Ik heb net mijn DA gebeld, maar de assistente had er nog nooit van gehoord.....dus ik ga maar uit van mijn eigen gevoel en wacht het even af.
Beterschap voor je mannetje

Groetjes Lin en een
van Max en een
van Luna, Doran en Zinzi