Zenuwachtig vanwege nieuwe training

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Zenuwachtig vanwege nieuwe training

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Max en ik gaan vandaag starten met een nieuwe training en ik ben behoorlijk zenuwachtig. Wij hebben vorig jaar met Max EEG1 doorlopen en tijdens de EEG2 zijn wij gestopt, omdat Max niet meer te hanteren was tijdens de training en daarom een prikband om moest. Aangezien ik het niet mee eens was, ben ik gestopt en zijn wij thuis verder gegaan met trainen....,dit ging nagenoeg perfect.
En nu trek ik de stoute schoenen weer aan en ga ik toch weer een training volgen. Ik heb gekozen voor een funcursus, omdat Max het leuk vindt om te werken en om sportief bezig te zijn. Deze cursus is een mix van sport, behendigheid en balspel. De bedoeling is om lekker actief bezig te zijn met je hond gedurende een uur.
Ik ben best zenuwachtig; hoe zal Max zich gedragen, gaat hij dadelijk weer dat vervelende gedrag vertonen zoals bij EEG2, heeft hij wel genoeg aandacht voor mij, gaat hij niet trekken, gaat hij mij weer voor schut zetten enz? Rationeel weet ik ook wel dat hij thuis en buiten zich tegenwoordig goed gedraagt en dat hij veel beter onder appel staat dan vorig jaar. Daarnaast weet ik ook dat de training niet zozeer gericht is op gehoorzaamheid en uitleg, maar op sporten en leuke dingen doen. Verder mocht Max tijdens de EEG2 niet gaan liggen tijdens de lange uitleg, maar moest hij perfect naast mij blijven zitten. Hij mocht ook niet zijn kop in het zand steken. Dit is natuurlijk helemaal anders bij een funcursus.
Desalnietemin ben ik toch wel zenuwachtig... :oops:
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Waarschijnlijk wordt deze nieuwe cursus gewoon heel leuk. Max is nu wat ouder en de opzet van de cursus is anders. Heb vertrouwen in Max en zeker ook in jezelf.

Gewoon lekker genieten van een urrtje samenwerken. Komt vast helemaal goed.

Veel plezier!!
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Geniet er lekker van en het zal heus wel goed gaan. Jij bent lekker bezig met je hond, daar gaat het toch om. En wel even een berichtje hoe het is gegaan.
Afbeelding

bedankt Sharon !
banjer

Ongelezen bericht door banjer »

Dit beloofd idd niet veel goeds..(zie andere topic) hahahaha nee hoor....ik hoop voor je dat jullie beiden het leuk gaan vinden.....en als ie je voor schut gaat zetten gewoon stichting correlatie of zoiets gaan bellen. Anders leuk idee voor SBS6 voor nieuw programma....desperate dogwifes ipv housewifes. Ik doe dan ook mee....lol
Afbeelding
Nu moet ik nog gaan uitvinden hoe ik dat verdomde fotootje links krijg ipv hier onder....grrrrrrrr
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Succes alvast en komt wel goed hoor!!!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marielle75 »

Klinkt heel erg leuk deze cursus.
En Max is nu wat ouder dan de vorige cursus dat zal best schelen, hoor!
Gaat vast leuk worden! Zorg wel dat Max je zenuwen niet oppikt, want dat voelen ze vaak feilloos aan. :wink:
Afbeelding
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Dit is een hele andere en actieve cursus, ik denk dan zomaar dat Max zich wel eens heel anders zou gaan kunnen gedragen :)
Plus het feit dat hij nu wat ouder is en zich beter gedraagt binnen en buiten.
Lekker open erin gaan en niet zo druk maken hoor, dat neemt de helft van de voorpret al weg.
Heel veel succes en we lezen het wel toch? :wink:
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Veel plezier op de nieuwe cursus :)
Komt vast wel goed!
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Bedankt voor jullie positieve reacties :)
Het is inderdaad allemaal wel meegevallen. De trainster is een gedragstherapeute en erg aardig. Zij kwam direct ons begroeten en gaf geen enkele negatieve respons op het springend begroeten van Max (dat heb ik er nog steeds niet uit :( ) Wij waren vandaag in totaal met drie baasjes en honden en wij zijn 90% van het uur bezig geweest met de hond. Behendigheid, basis flyball, een freestyle oefening. Het was erg leuk. Hij heeft uiteindelijk alle toestellen genomen, zelfs de wip! Over dingen heen springen, vond hij wel vreemd. Zodra hij het koekje zag, liep hij om het apparaat heen en wilde zo zijn koekje innen :lol: . Het uit de lucht vangen van de bal ging al goed, maar dat had ik toevallig vorige week zelf verzonnen om met Max te doen. Max had idd zijn bananen weer in zijn oren, daar was ik al bang voor geweest, maar hij luisterde toch beter dan tijdens andere cursussen. Hij wilde uiteraard vaak met de andere honden of met de trainster spelen, maar had over het algemeen een goede aandacht tijdens de oefeningen :applaus: Helaas heeft hij toch flink getrokken, maar daar werd helemaal niet vreemd over gedaan. Ik heb met de trainster over Max gesproken en over de trainingen die wij hebben gevolgd en natuurlijk over het negatieve gedrag van Max tijdens die trainingen (dit heeft hij vandaag trouwens niet laten zien). De trainster heeft mij daar veel informatie over gegeven en stelde mij gerust dat Max op haar geen vreemde of afwijkende indruk maakt. Zij zei dat Max het standaardgedrag van een labrador vertoont. Zij vroeg mij naar bepaalde gedragingen en die bleken allemaal bij Max voor te komen, waarop zij zei dat ik echt een typische lab heb waar ik mij geen zorgen over hoeft te maken. Ik hoef ook niet met een prikband te gaan werken als Max zich wel vervelend gaat gedragen, want daar is zij ook op tegen. Zij vertelde dat labradors vaak net een andere trainingsmanier nodig hebben dan andere rassen, omdat zij zo alert zijn op prikkels. Ook vertelde zij mij dat het van belang is om rustig te blijven als Max zo enthousiast is en daardoor niks meer hoort van wat ik zeg. De trainster complimenteerde mij met mijn rust. Max mocht tijdens het incidenteel wachten op andere hondjes ook naast mij liggen en wat grazen (dit was verboden bij andere cursussen). Het was echt goed te merken dat de opzet van de cursus anders is dan bij gehoorzaamheid. Zo werd je niet bij iedere beweging van je hond gecorrigeerd dat jij iets hadden moeten doen of niet had moeten doen. Je werd gewoon in je waarde gelaten en de hond werd geaccepteerd zoals hij is. Dus ik ben zeer tevreden!
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Zo dat klinkt heel positief. Sportief bezig zijn met je hond. Dat hebben labjes wel nodig volgens mij. Kunnen ze goed hun energie kwijt. Diezel vond de EEG ook niets aan. Hij deed hetzelfde als Max en ik vond het goed. Je kan niet verwachten van een jonge hond dat ie een hele tijd stil zit. Dat deed ik toen niet.En nu hij bijna 3 is nog steeds niet :D Met jachttraining is ie super gedreven. Volgens mij houden labjes wel van actie.

Wie weet ook wat voor Diezel, maar vrouwtje en baasje zijn niet zo sportief. :lol:

Suc6 verder met de cursus.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Fijn te horen dat de eerste les zo prettig is verlopen :klasse:

Je moet net de training vinden die bij je past, want het is wel heel belangrijk dat je je er zelf prettig bij voelt :)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Klinkt super :)
marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marielle75 »

Wat fijn dat het zo goed is gegaan.
:klasse:
Afbeelding
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Goh, wat fijn dat het zo lekker ging. En zie je wel, het ligt helemaal niet aan jou of Max. Soms moet je gewoon even verder zoeken naar een cursus die voor jullie geschikt is.

Max is gewoon een echte lab!!
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Fijn dat je het zo leuk hebt gehad. Funny-O noemen we het hier. :D
De recreanten versie van Ralley-O eigenlijk.

Ik doe het nog met Missy om haar nog een uur trainen met de baas te gunnen. Zij heeft het ook altijd erg naar haar zin idd.

Veel plezier met de rest van de cursus hoor. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Plaats reactie