JachtStap op Ameland
-
Pandora
- Speurneus

JachtStap op Ameland
Donderdag begon ons avontuur met een rit naar het hoge noorden. Nog even buurten bij familie en Pandora afleveren voor haar eigen mini-vakantie: logeren bij mijn ouders en haar broer Thorgal
Met een gerust hart kon ik gaan genieten met Ramses want Pandora heeft ons nog geen 10 seconden gemist
Vrijdag haalde ik Ramses uit de auto bij de boot en zag dat hij de zelfde reactie had als ik: De zeelucht opsnuiven en dan een vrolijke grijns op zijn snoet
Yes, we gaan naar Ameland!
We gingen voor een weekend teambuilding en genieten van ons favoriete spelletje, de rest was bonus. Vrijdag na aankomst en warm welkom door Daphne, even uitpakken en daarna: Buiten spelen!!! Hup de bus in en naar het strand en de duinen!
Even de honden los zodat ze kennis konden maken en daarna begonnen we met een markeer apport op het strand. Ramses rende zo snel als zijn poten hem konden dragen maar moest even zoeken naar de dummie die wat ongelukkig terecht was gekomen. Daarna moest hij nog even stoer doen, het was tenslotte een nieuwe groep en dan moet hij wel even laten zien dat hij macho is
stoer lopen met zijn staart in de lucht en even zijn poot optillen. Die vijf nieuwe chickies moeten wel even weten dat hij een betere partij is dat die bruine Flatcoated Retriever. De groep bestond uit: Drie zwartschimmel DSK teven, twee zwarte Flatcoated Retriever teven, een bruine Flatcoated reu en Ramses. En dan was daar nog Wolf, de Saarloos Wolfhond van Klaas. Ramses vermeed Wolf maar gaf zich ook nog niet echt gewonnen. Dat kwam pas zaterdag toen Ramses een leuk zitplaatsje voor zichzelf had uitgezocht op een duintje, lekker in het zonnetje met goed overzicht over de groep terwijl wij instructie kregen. Wolf zat een paar meter verderop maar bedacht dat hij de plek van Ramses wilde hebben. Wolf liep voor Ramses langs, om hem heen en naderde weer van achteren en toen stond Ramses zijn plaats af aan Wolf die de plaats uitgebreid besnuffelde en zich installeerde voor een middagtukkie. Geregeld! Op zaterdag- en zondagmorgen vertrok ik om 7 uur voor een strandwandeling met alleen ik &mijn ventje, mijn ventje & ik (okee, op zaterdag mocht die bruine FC met zijn vrouwtje ook mee
) en om 10 uur begon het grote genieten, 'buiten spelen' zoals Klaas het noemt en dat dekt de lading wel. De hele dag buiten met een lekkere afwisseling tussen werken en ontspannen. Er werd wat van de honden gevraagd maar tussendoor mochten ze ook 'los'. Ramses vond het fantastisch en ik vond het geweldig om hem zo te zien genieten, ondanks dat hij af en toe gewoon clownig ondeugd was op zijn Ramses'. Rams had namelijk al heel snel door dat Klaas graag tempo maakt en de volgende dummy als gooit terwijl de hond op de terugweg is. Aangezien Ramses weet dat hij twee dummy's in zijn bek kan hebben was hij meer dan bereid om er dan maar gelijk twee mee terug te nemen
Hij heeft zijn werklust goed laten zien: vreselijke stekelbossen geen probleem, gewoon die dummy opzoeken! Het had een Groninger kunnen zijn met het motto "Nait soez'n, broez'n!" Heerlijk! Hij was van het begin tot het eind gefocussed want je kant nooit weten of je weer aan de beurt komt en af en toe mocht hij inderdaad een keertje extra als een ander leeg terug was gekomen en hij duidelijk goed had opgelet. Ramses was dol op Klaas 'Zo'n leuke man!
' en aangezien hij een aantal keren een aai over zijn bol kreeg van Klaas als hij weer eens met zijn 'blije aardbei-hoofd' bij Klaas kwam buurten, vond Klaas hem waarschijnlijk ook wel oké. Ik heb drie dagen vreselijk genoten van mijn Rammessie, dingen gezien die beter kunnen, dingen gezien die goed zitten, hier en daar wat ideeën opgedaan waar we mee aan de slag kunnen er was eigenlijk maar één vervelend iets: Het was zo weer zondag en tijd om te gaan!
Een weekend was eigenlijk een beetje te kort dus ik ben van plan om volgend jaar een midweek te gaan
Het was top! 
Groetjes van Brigitte & Zoo

Bedankt Marjolein, hij is top!

-
Roos
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

-
marron
- Speurneus

- Contacteer:
-
Imca
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
-
Pandora
- Speurneus

Ik was zo aan het genieten dat ik vergeten ben foto's te maken, ik heb er dus maar ééntje. Een foto van Ramses na het zaterdagprogramma. Ik kwam terug van het douchen en trof dit:marron schreef:Echt genoten dus jullie tweetjes,
geen foto;s zekers
Helemaal uitgevloerd Groetjes van Brigitte & Zoo

-
Pandora
- Speurneus

Dat is het dus ook! Dat is het leuke aan alle Stap workshops: Een aantal dagen helemaal met je hond bezig zijn, dingen zien die je anders niet ziet, soms met andere ogen leren kijken naar gedrag, de band tussen jou en die hond verstevigen en dan zonder de 'dagelijkse beslommeringen' want die bestaan even niet.Roos schreef:Klinkt als een super weekend, en heel mooi hoe je jouw Ramses beschrijft.
Lijkt mij heerlijk om zo een weekend met je hond op stap te gaan

-
Pandora
- Speurneus

Ik ken ook mensen die hem vreselijk vindenLaboriginals schreef:Lijkt me helemaal geweldig. Klaas Wijnberg is inderdaad een leuke vent, ik heb al enkele lezingen van hem mogen bijwonen. Leuk geschreven verslag ookHanneke

-
marron
- Speurneus

- Contacteer:
De perfecte fotoPandora schreef:Ik was zo aan het genieten dat ik vergeten ben foto's te maken, ik heb er dus maar ééntje. Een foto van Ramses na het zaterdagprogramma. Ik kwam terug van het douchen en trof dit:marron schreef:Echt genoten dus jullie tweetjes,
geen foto;s zekers
Helemaal uitgevloerd