Ik doe nu 2 jaar jachttraining met Yara. Ik doe dit puur en alleen voor Yara en mijn plezier.
We hebben geen jager in de familie, dus Yara is nog nooit mee op jacht geweest, al zou ik dat wel een keer willen om te kijken of ze het in de 'echte' jagerswereld ook goed doet.
Maar nu mijn vraag:
Tot welke leeftijd kun je blijven (jacht-)trainen met je labje?
Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008 Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
Tot Yara oud en grijs is en dan nog kan het hoor
Is alleen maar leuk om met je hondje bezig te zijn en te blijven!
En de praktijkjacht is echt heel anders heb ik dit jaar ondervonden. Ik ben dit jaar met Juna 11 keer mee geweest, en zo bij de 4e keer begon ze echt goed te werken. De ervaring die ze opdoen is het belangrijkste, wat in hun aard zit komt vanzelf. Ik hoop dat je een keer ergens meekunt, want persoonlijk vind ik het een onvergetelijke ervaring
Hoelang je dat kan doen........
Heb van een kennis van mij gehoord dat ie op jacht was en er een hondje van 12 jaar (ook lab) mee was.
En haalt nog enkele stukken wild op, de hele dag werken kan ze niet meer.
Maar ze beleefd er nog veel plezier aan van de stukken die ze kan en mag halen.
AnjaS schreef:Wij trainen nog steeds met de meiden! zijn laatst mee geweest met een echte ganzejacht, gewoon een super leuke ervaring!
Vertel vertel! Hoe ging het?
Ja vertel!!
Vandaag een kennis van ons gesproken.
Hij gaat vragen aan een vriend (jager) van hem, of ik een keer met hem mee mag als hij gaat jagen.
Ik heb die jager al eens ontmoet en toen had ik Ciba bij me. Hij zei toen dat wanneer mijn hond jachttraining heeft gehad, ik en mijn labje meemochten. Helaas heb ik met Ciba nooit jacht kunnen doen.
Hopelijk mag ik nu een keer mee met Yara!
Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008 Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
Dat is zo'n geweldige ervaring.
Helemaal niet erg om op je vrije zaterdag zo vroeg op te staan.
Echt zo super, 's morgens verzamelen, zijn we in in een moterboot naar een eiland gebracht, jager, voorjager en hond.
De ganzen vlogen die dag erg hoog en "mijn " jager had er 2 geschoten, waarvan Tess er 1 uit het water heeft gehaald vanuit de boot en Tjinta over water moest sturen , die lag ergens het hoge onkruid.
Tess stond met Jan ergens anders, zij heeft nog meer mogen ophalen.
Ergens was een gans geschoten en zijn wij van het eiland opgehaald en mocht ik Tjin inzetten,maar ze moest zover vooruit... dat was meer dan 500 meter... in een weiland,maar zover kreeg ik haar net niet, jammer,maar wel een ervaring rijker!
Dank je wel Anca Daisy (2-4-1997 - 29-4-2004) Tess (2-6-2004 -25-02-2013) Tjinta( 2-6-2004 - 14-9-2016) Stars and Tails Black Lola 28-10-2013